Üzleti tippek

OM Audit 2006. április









OM Audit 2006. április 1

Táblázat

OM Audit 2006. április 1
OM Audit 2006. április 3

A várakozásoknak megfelelően szintén a politikai kampányolás jegyében zajlott az április. A kihasználtság év elejétől folyamatosan, drasztikusan növekedett, ebben a hónapban tetőzve, médiatípustól függetlenül. 4 parlamenti párt 6 független kampánya is be tudott kerülni a legnagyobbak közé a vegyes kampányok esetében, együtt összesen felhasználva a standard közterületi felületek harmadát. Kíváncsian várjuk, ezen mennyiségű felület felszabadulásával mit tud majd kezdeni a piac az elkövetkezendő hónapokban. A politikai hirdetéseken kívül a vegyes médiahasználat stratégiáját választották még az élelmiszeripar kettő, a telekommunikáció, valamint a ruházati szektor egy-egy képviselői.

A kizárólag citylight-felületeket használó reklámozók esetében felállított toplista elég vegyes képet mutat, annak ellenére, hogy az élen szokás szerint a kereskedelmi szektorból került hirdető. Több szektor – úgy mint a tömegtájékoztatás, szórakoztatás, a kozmetika, az ital, illetve a politika – is képviselteti magát az első 10 hirdető közt, akik csupán citylight-felületeken hirdettek, azonban egyikük sincs túlsúlyban a többihez képest. A kizárólag óriásplakát-felületeket használó hirdetők közt ellenben már 5 hirdetőt is találhatunk a kereskedelmi szektorból, a másik erős, négyszereplős szektor ezen listán a gépjárművek szektora. Meglepő módon nem került be az első 10-be sem a pénzügyi, sem a telekommunikációs szektor egy kampánya sem, ami ellentmond az eddigi trendeknek.

A Full Monitoring módszertana:

A Full Monitoring az OM Audit havi rendszeres felmérése, amelynek adatgyűjtése minden hónap 6. és 11. között készül. Az adott periódusban az OM Audit felmérői meglátogatják az összes, ismert tulajdonosú standard (euro és avenir méretű óriásplakátok, citylight- és midilight-berendezések, magnum- és backlite-felületek és hirdetőoszlopok) magyar közterületi hirdetőeszközt, s azok minden felületét lefényképezik. Ezen fényképek alapján a kutatók minden felületen azonosítják az oda kihelyezett kreatívot, s kiegészítő információkkal ellátva helyezik be egy lekérdező szoftverrel könnyen elemezhető adatbázisba.

A felmérés teljes körű, azaz mintavételi hibája nincs. Ugyanakkor természetszerűleg nem tartalmazza azokat a kéthetes, hóközi kampányokat, amelyek még nem voltak kiragasztva a felmérési időszakban. Ugyanezen okból a késve kiragasztott kampányok adatai is csak részben jelennek meg az adatbázisban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik