Üzleti tippek

A Marketing&Média 8. számának hírei

Marketing

Megújult a Dreher


Új ruhába öltöztette a márka sörösüvegeit és -dobozait a Dreher Sörgyárak Zrt. Az új logóval ellátott címke elegánsabb, dinamikusabb, és nagyobb hangsúlyt kapott a piros körben fehér háromszög motívum is.

Golfozik a Puma

Új golfkollekcióval jelentkezik tavasszal a Puma a magyar piacon. A Golf Lifestyle kollekció megjelenésével egy időben a sportszergyártó az idei szezon első golfversenyének (Puma Open Magyar Örökség Kupa) névadó szponzora lesz. Az integrált kommunikációs kampány pr-támogatásáért a Rowland felel.

Komolyan kampányol a Sziget

A tavalyihoz hasonlóan a Sziget Fesztivál kampánya idén sem a humorra épül – tudta meg a Kreatív Online. Az animációs filmek és a poénos gyerekdalok után ismét a komoly hangvétel és a tájékoztató jelleg dominál majd a május 15-én induló kampányban, amelynek marketingbüdzséje valamivel több, mint 2005-ben.

Thierry Henryvel a Reebok

A Nike-nak hátat fordítva augusztus 1-jétől a Reebokhoz igazol az Arsenal sztárfocistája, Thierry Henry. A világhírű játékostól – akinek a reklámszereplésekért nem kevesebb, mint 2,1 milliárd font üti a markát – elsősorban az európai piacokon vár erős márkaépítést a Reebok – írja a Media Guardian.

Média

Új logóval a Cartoon Networkön


Áprilisban új logóval jelentkezett a Cartoon Network. A dizájn egyszerű: egy fekete és egy fehér kocka egy nagy „C” és egy nagy „N” betűvel. „Az új logó segítségével friss megjelenést kölcsönözhetünk a csatornának, és a képernyőn is sokkal változatosabban és kreatívabban alkalmazható” – vélekedett Helen Lucy, a Cartoon Network csatorna- és marketingigazgatója.

Új trendmagazin a Ringier-től

Új időszaki kiadványt jelentetett meg a Ringier-kiadócsoport IM Style néven. A 84 oldalas lap elsősorban olyan fiatal nőket céloz meg, akiknek életében fontos szerepet játszik a divat és a szépségápolás. Az IM Style a Ringier-kiadócsoporthoz tartozó Euromédia Bt. Women Network portfolióját erősíti.

Júniusban indul az angol Al-Jazeera

Legkorábban idén júniusban indulhat el az Al-Jazeera arab nyelvű csatorna angol nyelvű változata – tudta meg a Media Guardian. A működtető cég előrejelzése szerint várhatóan 70–100 millió háztartásban lesz fogható a csatorna.

Megtámadták a Playboyt

Alig pár héttel az után, hogy a Playboy elindította indonéziai kiadását, muszlim tüntetők megtámadták a cég irodáját – írja a Médiainfó. Történt ez annak dacára, hogy a kiadó különösen ügyelt arra, hogy még véletlenül se sértsék meg a muszlim vallású emberek érzékenységét, így az újságban nem is szerepeltek teljesen meztelen hölgyek. A lakosság azonban, úgy tűnik, hogy nem viseltetik komolyabb ellenérzésekkel a lap iránt, ugyanis az első számot pillanatok alatt szétkapkodták.

Reklám

Bírságolt a GVH


Jogsértő magatartásáért 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a GVH Versenytanácsa a UPC Magyarország Kft.-t, miután megállapította, hogy egyes reklámjai, melyek bizonyos szolgáltatásának ingyenességére vonatkoztak, alkalmasak voltak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására. Szintén a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának tilalmába ütközött a GVH szerint az Aegon Magyarország Pénztárszolgáltató Rt., amelyre 70 millió forintos bírságot szabott ki.

Ügynökségek

A Gyermely a Wellt választotta


A Well Reklám- és PR Ügynökség nyerte a Gyermely Rt. év elején kiírt kommunikációs tenderét. A megbízás a márka 2006-os kommunikációs tevékenységének megtervezésére, reklám- és pr-aktivitásainak összehangolására vonatkozik. A médiateendőket a Maximize gondozza.

Ügynökséget választott a Zewa

A Scholz & Friends (S&F) nemzetközi ügynökséghálózat nyerte meg a Zewa ernyőmárka stratégiai és kreatívfeladataira kiírt kelet-közép-európai tendert. A S&F Berlin a kampány kidolgozásában együttműködik a svájci, az osztrák, az orosz, az ukrán, a cseh, a horvát, a román, a görög és a magyar irodákkal.

A Privy segíti a Rákóczi Ligetet

A csepeli Rákóczi Liget beruházója, a Csepeli Lakásfejlesztő Zrt., a Privy Council Communicationst választotta stratégiai kommunikációs tanácsadójának. A megbízást a cég meghívásos pályázaton nyerte el.

A NetAktív az InNeOO-nak dolgozik

Új megbízást kapott a NetAktív Kommunikációs Ügynökség, ezúttal az InNeOO virtuális operációs rendszer megalkotóitól. Az ügynökség a weboldal bevezető sajtókommunikációjára szóló megbízást közvetlen felkéréssel kapta.

Megújult a Vista site-ja

Teljesen átalakított website-tal jelentkezik a Vista. Az utazási irodák oldalainak újratervezését és kivitelezését a Vista online ügynökségeként a Carnation végezte.

BMS-honlap a Próbakőtől

A Próbakő Kommunikáció készítette a Bristol–Myers Squibb (BMS) gyógyszercég magyarországi honlapját. A megbízást, amely a fejlesztésen kívül folyamatos tartalommenedzsmentre is kiterjedt, a Próbakő a gyógyszergyártó tenderén nyerte. A site programozásáért és dizájnjáért a Próbakő állandó dizájnpartnere, a Fabrik Kft. felelt.

Online

Startol a magyar internettelefon

Alternatív telefonszolgáltatást indított az econet.hu Nyrt. internetes leányvállalata – tudta meg a FigyelőNet. Az új Megafone-termékek az otthoni felhasználóknak interneten keresztül, üzleti előfizetőknek pedig hagyományos telefonhálózaton biztosítanak alacsony percdíjú telefonálási lehetőséget előfizetési díj nélkül.

A Skype is cenzúráz?

A Skype tulajdonosa, az Ebay elismerte, hogy kínai működéséért cserében engedett az ázsiai ország cenzúrázott tartalmakra vonatkozó elvárásainak, és felhasználóinak szöveges üzeneteit szűrte – írja a FigyelőNet. A szűrendő kifejezések között megtalálható többek közt a Kínában üldözött Falun Gong-mozgalom és a dalai láma személye is.

Az abc betűit árulja az iWiW

Az iWiW közösségi weboldal az abc betűit árulja pólók formájában a Vaterán. Az egyes betűkből egyetlen pólót árvereznek el, így a nyertes egy egyedi, egyetlen példányban létező ruhadarab tulajdonosa lehet.

Marketing

Fastfood – mi alapján döntünk?


A megváltozott étkezési szokásokból a gyorsétterem láncok profitálnak – állítja Bob Golden, a VP Technomic tanácsadó vállalat vezetője az Adage.com cikkében. Megállapítása szerint már nem érvényesül a napi gyakorlatban, hogy a reggeli ideje 7-kor, az ebédidő délben van, vacsorázni pedig este 6-kor kéne.

Az Egyesült Államokban a Taco Bell és a Wendy’s által beindított „esti órák” akcióknak akkora sikere volt, hogy hirtelen a piac legnagyobb gyorsétteremláncává váltak. Ám ez csak addig tartott, amíg a Burger King és a McDonald’s ellenrohamot nem indított: ez utóbbi
amerikai hálózatának 36 százaléka 24 órában várja a fogyasztókat, és több mint 90 százalékában alkalmazzák az „esti órák” akciókat. Azonban az ebben az időben szerzett bevétel mindössze 1 százalékát teszi ki az összeladásból szerzett profitnak. A Taco Bell most más stratégiát választott: nem száll be a késői órák akcióiba, inkább esti ízkínálatát alakította át.
Néhány felmérés azonban azt mutatja, nem a későn étkezők száma változott az utóbbi időkben, hanem sokkal inkább az, hogy hova ülnek be azok, akik ilyenkor akarnak enni.

A Marketing & Média által megkérdezett magyarországi gyorsétteremláncok szerint az, hogy mely cég mellett dönt a fogyasztó, az étel minőségétől függ. A Kentucky System Kft. (KFC) marketingesei szerint vendégeik azért őket választják, mert nem fagyasztott árut kínálnak. Papp Attila, a hazai Burger King-láncot üzemeltető Fusion Rt. marketingigazgatója szerint a tűzön grillezett, személyre szabható szendvicseikkel tűnnek ki versenytársaik közül.
A természetes alapanyagok és a választható összetevők valóban fontos szempontok lehetnek. Ezt támaszthatja alá a hazánkban nemrég óta jelen lévő, ám folyamatosan terjeszkedő Subway-hálózat is. Egyre nagyobb teret nyernek a főzelékeket, hagyományos ételeket kínáló gyorsétkezdék is. Ugyanakkor persze bizonyára az is meghatározó, hogy akire éjszaka tör rá az éhség, miből válogathat.

Média

Független monitoringcég a rádiós piacon


Alig egy év telt el azóta, hogy rendőrségi üggyé fajult az az eset, amelyben az egyik vidéki rádiónál vitatták, hogy lefutott volna náluk a Radio Media Services ügyfelének reklámszpotja. A helyi rádiós piacot meglehetősen érzékenyen érintő botrány után nem sokkal Nagy Tamás, a Juventus rádió korábbi kereskedelmi igazgatója bejelentette, hogy amerikai licenc alapján rádiós monitoringrendszert építenek ki az országban.
A Radiomonitor nevet kapott rendszer elindítása azonban késett, Nagy Tamás szerint azért, mert a Rádió1 némi töprengés után az egységes megoldás helyett saját rendszer létrehozása mellett döntött. Hauk Zoltán, a Rádió1 kereskedelmi igazgatója korábban azt nyilatkozta lapunknak, hogy azért nem csatlakoztak a Radiomonitorhoz, mert attól tartottak, hogy Nagy Tamás cége előbb-utóbb be kíván lépni a reklámértékesítési piacra is. A Radiomonitor vezetője ezt a feltételezést cáfolja, mondván, ők független cég, a megrendelőktől kizárólag pénzt, és nem reklámidőt kérnek a szolgáltatásért.

A két monitoringrendszer közötti alapvető különbség, hogy a Rádió1 a megrendelt hirdetések elhangzását kontrollálja a megyeszékhelyeken, a most induló Radiomonitor ezen túlmenően országos, valamint a budapesti adókról is tud adatokat szolgáltatni, és minden ismétlődés, tehát akár zenék figyelésére is alkalmas. „Ezért a rendszerünk a hatóságok vagy a zeneipar számára is értékes információkat nyújthat” – teszi hozzá Nagy Tamás, akinek elmondása szerint az ORTT-vel már alá is írtak egy hosszabb távú megállapodást. Az amerikai rendszer meghonosítója úgy véli, mostantól végre elérhető, hogy a hirdetési piac úgy tekintsen a rádiókra, mint a televíziós piacra, ahol az átláthatóság és másnapi reklámkövetés már alapvető szolgáltatás. A rádiós cégek közül egyelőre a Rádió Hírszolgálattal és a Juventus rádióval kötöttek szerződést.

Tesztelés alatt a digitális újságok

Nem mindennapi feladatot vállalt magára a legnépszerűbb online kiadással rendelkező belga lap, a De Tijd: hazájában elsőként, 200 tesztolvasóval kipróbálja a „digitális újságot”. Az eszköz maga egy – 16 különböző szürkeárnyalat megjelenítésére alkalmas – ultravékony kijelző, amelyre vezetékes vagy vezeték nélküli netkapcsolattal töltheti le az olvasó a legfrissebb napilapos tartalmat – értesült az Index.
Bár az A5-ös méretű kijelzőn normál megjelenítésben is meg lehet nézni az újságot, Peter Bruynseels, a lap munkatársa szerint ez nem olyan kényelmes, így az olvasó választhatja a cikkenkénti megjelenítést is, sőt egy rövid ajánlókat tartalmazó listából válogathatja majd ki, hogy a lap mely cikkeit szeretné elolvasni.
A digitális újság egyetlen feltöltéssel három óráig bírja, és 244 megabájt tárhellyel rendelkezik, melyre egy havi napilapos tartalom fér fel. Az elképzelések szerint az olvasók kommentálhatják is a digitálisan megjelenített cikkeket, sőt, interaktív hirdetéseket is képes lesz megjeleníteni az eszköz.
A tesztidőszakot követően kiértékelik a tapasztalatokat, és ez után döntenek arról, hogy érdemes-e hivatalosan is bevezetni a technológiát. A napilap részéről egyébként azt mondják, az „e-tinta” reményeik szerint nem váltja ki a hagyományos napilapokat, inkább mintegy kiegészítője lehet a print- és online verzióknak.
A flamand kísérletet hamarosan a franciák is követik: a Les Echos bejelentette, hogy Franciaországban elsőként hozza forgalomba tartalmát e-újság formátumban. Németországban már régebb óta folynak tesztek több lapnál is, néhány ezer előfizető bevonásával.

Online

Magyar reklámok az MSN-en?

A magyar hirdetési piac szereplői is hirdethetnek az MSN Messengeren, valamint az MSN Hotmailen, miután a PK Media kommunikációs ügynökség megállapodást kötött az MSN Europe-pal az oldalak hirdetési felületeinek értékesítésére. Kovács Péter, az ügynökség ügyfélkapcsolati vezetője hangsúlyozta: szerződésük nem kizárólagos, tehát a PK Media kihagyásával is lehet hirdetni. Erre egyébként eddig is lehetőség volt, érdeklődés viszont annál kevesebb, éppen ezért döntött úgy a cég, hogy lép: „A PK Mediánál most láttuk elérkezettnek az időt, hogy ezt a reklámozási formát elkezdjük széles körben népszerűsíteni. Véleményünk szerint ez egy különleges felület, ahol egy merőben új környezetben lehet elérni a fogyasztókat, és az egyéb online megjelenési formákkal ellentétben a Hotmail és az MSN Messenger esetében csekély reklámzajjal kell számolnunk” – mondta Kovács Péter. A PK Media elsősorban olyan cégeknek ajánlja a hirdetési lehetőséget, amelyek a 13–35 éves korosztályt akarják megcélozni. „A rendelkezésünkre álló információk alapján ugyanis a Hotmailt használók közel 70, a Messengert használóknak pedig körülbelül 60 százaléka esik ebbe a korcsoportba. Természetesen a fenti korcsoportot tovább lehet bontani három szűkebb keresztmetszetre, valamint foglalkozás és nem szerint is tudjuk szűkíteni a célcsoportot. A szűrők alkalmazásával is elég nagy csoportokat kaphatunk, hiszen az MSN Hotmailt 420 ezer, míg a Messengert 330 ezer ember használja” – tette hozzá Kovács.
A felhasználható felületeknél a Hotmail esetében a hirdetők három különböző méretű banner (téglalap, superbanner, illetve felhőkarcoló) közül válogathatnak, a Messengernél pedig egy textlink és egy, a webkamera indításakor megjelenő banner áll a megrendelők rendelkezésére. Az árakat CPT-alapon határozták meg, egy fő elérésének költsége nem haladja meg a 6 forintot.

Kutatás

Hizlaló televízió


Egy amerikai kutatás szerint a gyerekek egyórányi tévézés közben egy csomag csipsznek megfelelő mennyiségű kalóriát (170–180) fogyasztanak el. A felmérés – amely elsőként demonstrálja a televízió közvetlen hatását a kalóriabevitelre – 550, 11 és 13 év közötti gyermek 20 hónapon keresztüli megfigyelésén alapul.
A brit Ofcom adatai szerint egy átlag brit gyermek évente 10 ezer reklámot lát, amelyből háromezer üdítőital-, étel- vagy gyorsétteremlánc-hirdetés. A szigetországi hirdetők évi 522 millió fontot költenek kifejezetten gyermekeket célzó televíziós hirdetésekre – ezek a gyerekek évi 588 órányi tévéreklámot látnak, ami összesítve 24 napnak felel meg.
Már eddig is több tudományos kutatás kimutatta, hogy a többet tévéző fiatalok több kalóriát vesznek magukhoz, de a hirdetők azzal védekeznek, hogy ezért inkább a fotelhez kötött életstílus tehető felelőssé, mintsem a reklámok, amelyeket néznek. Jean Wiecha, a tanulmány fő szerzője ezzel nem ért egyet: „Habár a gyermekeket és a fiatalokat figyelmeztetik arra, hogy nézzék meg, mit esznek, legtöbben inkább azt eszik, amit látnak. A tanulmány rávilágított arra, hogy tévézés közben a gyerekek kevesebb zöldséget és gyümölcsöt esznek. Tehát a televíziózás befolyásolja a fiatalok étkezési szokásait.”
Korábban egy kormányrendelet-tervezet igyekezett korlátozni a gyermekeket célzó ételhirdetéseket, azonban a hirdetők és a csatornák kitartó lobbizása meghiúsította ezt a kísérletet. Svédországban és Kanada Quebec tartományában már betiltották a 12 éven aluliakat célzó tévéreklámokat, és hasonló regulák vannak érvényben Belgiumban, Dániában és Görögországban is. Eközben az Ofcom által nemrégiben megjelentetett előterjesztések nem tartalmaznak javaslatokat a 9 év feletti gyermekeknek szóló reklámok korlátozására, sőt, a tiltáspártiak szerint az ennél fiatalabb korosztályt érintő megszorítások is minimálisak.

Reklám

Borúlátás a reklámpiacon

A hazai reklámpiacot is negatívan befolyásolta a megtorpanó európai konjunktúra – derült ki a MAKSZ áprilisban, reklámügynökségi tagjai megkérdezésével készített előrejelzéséből. A reklámügynökségi vezetők megkérdezésével lezajlott felmérés szerint a válaszadók 44 százaléka stagnálónak, 17 százaléka csökkenőnek, míg 39 százaléka enyhén növekvőnek ítélte a 2005-ös évet összességében. Ezt látszik alátámasztani a konkrét piaci eredmények alapján számított 4,3 százalékos növekedési index is. A klasszikus reklámtevékenységet más kommunikációs területekkel összehasonlítva egyértelműen kimutatható az interaktív terület erős növekedése, továbbá a pr-, illetve a nem tömegmédiumokat használó btl-tevékenységek térnyerése is.
Míg tavaly a szervezet által tömörített ügynökségek forgalmi szempontból átlagosan szerénynek mondható növekedést értek el, az idei évet némileg még kedvezőtlenebbül látják a kutatásban résztvevők.
A válaszadók 44 százaléka 2006-ra is stagnálást vár, és 22 százalékuk jósol csökkenést a 33 százaléknyi növekedést váró szakember mellett. Vagyis számszerűsítve a reklámügynökségek a 2005-ösnél szolidabb, 3,47 százalékos idei növekedést jósolnak maguknak, mely a reálértéket nézve alatta marad az inflációs elvárásoknak.
Az atl-tevékenységet összehasonlítva más kommunikációs területekkel, ugyancsak szolidabb várakozások tapasztalhatók, azonban szinte mindenki biztosra veszi az interaktív terület kiemelkedően dinamikus idei növekedését is. Emellett a megkérdezettek még a btl-tevékenységekben látnak növekedési potenciált.
Az ügynökségvezetők nyereségelvárása is egybevág a fent kialakult képpel, hisz a kutatásban résztvevők közel 72 százaléka stagnáló, illetve csökkenő eredményre számít ebben az évben.
A kutatás nem a tarifaáron számolt reklámpiac, hanem az ügynökségek valós pénzügyi elvárásaira vonatkozott.

Hódít a bégető reklámfelület

Újabb low-tech hirdetési felületek jelentek meg a holland utak mentén, amelyek hirtelen „beeekanyarodásra” késztethetik az autósokat. Ugyanis ezek a reklámok legelő birkák kabátjain tűntek fel – írja az International Herald Tribune. Április elején a Hotels.nl holland online szállásfoglaló vállalkozás kezdte logóját a juhokra szabott királykék, vízálló felületeken szerepeltetni. A cég napi 1 eurót költ juhonként, és hozzávetőleg 144 jószágot öltöztet fel Hollandia-szerte. Így nem csoda, hogy a németalföldi virágzó réteken békésen legelésző márkázott birkák nagy port kavartak.

Nemrégiben Skarsterlan városa napi 1000 eurós bírságot rótt ki a Hotels.nl-re, mert vezetősége szerint az állatállományon található hirdetések a közutak mentén elhelyezett reklámok tilalmába ütköznek. „Az első reakcióm mosoly és elismerés volt, hiszen nagyon kreatív az ötlet – nyilatkozta Bert Kuiper, a város polgármestere. A második azonban már arra késztetett, hogy leállítsam ezt. Hiszen ha most elkezdjük a juhokkal, nemsokára jönnek a tehenek és a lovak is.”

A Hotels.nl-nek szándékában áll kifizetni a bírságot, de azt tervezi, megtámadja a döntést. A kampány kezdete óta a weboldalon történt foglalások 15 százalékkal emelkedtek, ahogy az oldal látogatottsága is, mondta el Miechel Nagel, a négy éve Groningenben megalakult Hotels.nl vezérigazgatója. Terveik szerint tovább növelik a cég logóját viselő birkák számát, és ehhez olyan helyszíneket keresnek, ahol nagy a forgalom. „Mint minden modern vállalkozásnak, néha kockázatokat kell vállalnunk – nyilatkozta Nagel. Nem lehetünk mindenkivel jóban. Tegyük fel, hogy az emberek 25 százaléka ez ellen van. De nem is számíthatunk minden hollandra vásárlóként.”

A bégető hirdetési felületek ötlete nem a Hotels.nl agyszüleménye, de ők alkalmazták először ezt a technikát. A koncepció eredetileg egy holland lótenyésztő, André Groen fejéből pattant ki, és a leideni székhelyű Easy Green Promotions kínálta először ezt a lehetőséget. A célként 25 ezer márkázott bárányt megjelölő ügynökség minél több juhtenyésztővel igyekszik szerződést kötni, majd a következő hónapokban reményeik szerint sikerül kiterjeszteni az állati hirdetőtáblák skáláját tehenekre és lovakra is – éppúgy, ahogy Skarsterlan polgármestere vizionálta. Ugyanakkor folynak már a tárgyalások lehetséges francia és brit partnerekkel is.

Karrier

Starcomtól az OMD-hez

Az OMD médiaügynökségnél folytatja pályafutását Ian Clarke, a Starcom MediaVest regionális menedzsere.
A Publicis-csoporthoz tartozó Starcom MediaVest egy évvel ezelőtt nevezte ki Ian Clarke-ot az ügynökség európai, afrikai és közel-keleti tevékenységeit irányító négy menedzser egyikévé. A szakember azonban most elhagyja a vezetőségét nemrégiben újjászervező médiacéget – amelynél 1998 óta dolgozott –, és az OMD International hálózatánál dolgozik tovább. Az Omnicom-csoport szárnyai alatt működő OMD a hírek szerint a tavaly elnyert Vodafone- megbízás nemzetközi feladatainak irányítására csábította el a menedzsert.

Szabadúszó ex-axeles

Répási Nikoletta a jövőben Damjanovich Nebojsa független online kommunikációs tanácsadó és tréner marketingkommunikációját erősíti. Az online-marketing- és pr-tevékenységek praktikus hasznosításában 5 éve a multik szolgálatában álló tanácsadó marketingkommunikációját helyezi most előtérbe. A tanácsadói feladatokat továbbra is személyesen kívánja ellátni, ennek érdekében a marketing- és pr-feladatokat Répási Nikolettára bízza, aki az Axel Média portálhálózat kereskedelmi és marketingigazgatói székéből igazolt át a szakember mellé.

Új vezetők a Bonbonettinél

Csikai Erika 2006 márciusában csatlakozott a Bonbonetti-csoporthoz mint marketing- és innovációs vezető. Szakmai pályafutását a BAT Pécsi Dohánygyár marketingosztályán kezdte, ahol több mint 5 évet töltött különböző marketinges pozíciókban. Nevéhez fűződik a Sopianae márka vezető szerepének megőrzése és a Pall Mall márka hazai bevezetése. Ezután több mint 7 évig a Dreher Sörgyáraknál dolgozott a marketing-, majd az üzletfejlesztési osztály vezetőjeként.

A Bonbonetti-csoport kereskedelmi igazgatói pozícióját 2006 áprilisától Seregi György tölti be. A szakember 1991-ben kezdte szakmai pályafutását az FMCG-piac területén, ahol több multinacionális vállalatnál is dolgozott, élelmiszer és háztartás-vegyi kozmetika területeken. Végigjárta az értékesítési terület minden szintjét, olyan vállalatoknál, mint a Procter and Gamble, a Benckiser és a Pharmavit. 2000-től a Sara Lee Hungary Kávé és Tea Kft.-nél dolgozott, távozásáig értékesítési igazgatóként a társaság magyarországi kereskedelmi tevékenységének irányításáért felelt. A Bonbonetti-csoportnál a társaság termékeinek teljes körű belföldi értékesítéséért felel majd.
A két új vezető bekapcsolódik a Bonbonetti üzleti stratégiájának megvalósításába, amely a kulcsmárkák – a Tibi, a Cherry Queen és a Bonbonetti – piaci részesedésének növelésére, valamint a folyamatos innovációra fókuszál, de emellett a kereskedelem egyéb igényeinek is meg kívánnak felelni a jövőben.

Új marketingigazgató az Albacompnál

Az új vezérigazgató kinevezését követően a társaság több meghatározó vezetői pozíciójában is új személyek kerültek kinevezésre. Így a konzultációs üzletág vezérigazgató-helyettesi és a marketingvezetői poszt mellett a kormányzati és közbeszerzési ügyfeleket kiszolgáló üzletág élére is új személy került. A társaság marketingvezetői posztját áprilistól Bátori Andrea tölti be, aki többéves menedzsment- és marketingvezetői tapasztalatokkal fogja erősíteni az újonnan felálló vezetést. A közgazdász végzettségű szakember közel 20 éves gyakorlatát idegenforgalmi területen szerezte, ahol több nemzetközi cég ügyvezetői és marketingigazgatói posztját töltötte be. Feladatai közé tartozott új cégek és üzletágak létrehozása mellett új termékek és szolgáltatások megtervezése és piaci bevezetésének teljes körű felügyelete is.

Erősödik az Activity Group

Az Activity Group 2006 tavaszán új munkatársakkal bővült. A csapat marketingkommunikációs vezetője Kulcsár Anita lett, aki korábban a Lauritzen Marketingnél és az RTL Klubnál dolgozott hasonló területen. Bóka László – aki előzőleg a Red Bull brandprogramjának koordinációjában vett részt – az ügynökség promóciós menedzseri feladatait irányítja majd. Az új munkatársakkal az Activity Group elsősorban saját marketingkommunikációját és a btl-piacon való aktív részvételét kívánja erősíteni ügyfeleinek komplex kiszolgálása érdekében.

Új HR-igazgató a Frieslandnál

Új taggal bővült a Friesland Hungária Zrt. menedzsmentje. 2006 márciusától Poórné Fejes Marianna személyében új hr-igazgató csatlakozott a vállalathoz.
Az új humánerőforrás-igazgató a Ganznál kezdte, majd a Pannon GSM-nél folytatta szakmai pályafutását. A korábban hr-területen vezetői pozíciókat betöltő szakember a Weslin Hungary Autóipari Rt. humánerőforrás-igazgatói pozícióját cserélte a Friesland hr-igazgatói székére, hogy a humánerőforrás-osztály munkáját irányítsa.

Új ügyvezető az Est Médiánál

Április 18-ától Rigó Tibor vette át az Est Média vezetését. Rigó Tibor az elmúlt 14 évben a Masterfoods Magyarországnál töltött be különböző vezető pozíciókat értékesítési, pénzügyi és marketingszakemberként, korábban pedig az idegenforgalomban dolgozott. Az Est Média ügyvezetői posztja december óta volt betöltetlen, mikor Bartucz László a Danubius rádióhoz távozott.

Üresedés a Flyerznél

Megüresedett a Medianow kiadásában megjelenő Flyerz programmagazin promóciós igazgatói pozíciója, miután a feladatot eddig ellátó Király Emese távozott a cégtől. A vezető egyelőre nem nyilatkozott arról, hol folytatja pályáját. Király Emese tavaly október óta töltötte be a posztot.

Új munkatársakkal a Well

Környei Ágnes, aki korábban a Hungexpo Zrt-nél kiállítási marketingmenedzser volt, áprilistól account excutive-ként dolgozik a Wellnél. Mohácsy Rita korábban a Gyermek- és Ifjúsági Konferenciánál volt projektvezető, március közepétől asszisztensi pozíciót tölt be az ügynökségen.

Szervezeti változás a Mol-csoportban

Társasági Támogatás néven új szervezet jött létre a Mol Rt.-nél. Az újonnan életre hívott egység magába foglalja a jelenlegi Törzskar, Humán Erőforrás, Biztonság és Védelem, továbbá a Belső Audit szervezetet. A Mol igazgatósága az új szervezet élére 2006. április 10-től Simola Józsefet nevezte ki, és egyúttal pozícióját vezető állásúnak minősítette.
A szakember 1991-ben szerzett okleveles mérnöki diplomát a Budapesti Műszaki Egyetemen. 1995-ben a francia INSEAD MBA-programjában vett részt. 1991–1992 között a General Electric Tunsgramnál dolgozott SAP-szakértőként, majd 1992 és 1994 között az Arthur Andersennél tanácsadóként dolgozott. 1996-ban csatlakozott a Boston Consulting Grouphoz, ahol Magyarországon, Németországban és Ausztráliában különböző vezető pozíciókat töltött be. 2003-tól a Mol-csoport törzskarának igazgatója, továbbá 2004. szeptember 2-ától töltötte be a humánerőforrás-igazgatói posztot. A Slovnaft A. S. igazgatóságának tagja.

Távozik a BorsodChem vezére

15 év után lemondott igazgatósági tagságáról Kovács F. László, a BorsodChem Rt. vezérigazgatója, és ezzel egyidejűleg közös megegyezéssel megszűnik munkaviszonya a társaságnál. A vezérigazgatói feladatokat a továbbiakban Kay Gugler, az igazgatóság tagja látja el, akinek vezérigazgatói munkaszerződése munkavállalási engedélyének megadásával lép hatályba. Kovács F. László a jövőben tanácsadóként segíti a BorsodChem Rt. működését.
A BorsodChem a társaság jövőbeni stratégiájának hatékony végrehajtása érdekében a vezetési struktúra átalakítását határozta el. Ennek megfelelően a jövőben ezt a feladatot egy új, négytagú executive-menedzsment-testület irányítja, amelynek első tagjai Kay Gugler, Purzsa Tamás, Illéssy János és Varga Béla.

Új ügyvezető a NextiraOne élén

A NextiraOne Magyarország Kft. az informatika és a telekommunikációs szolgáltatások integrációjának egyik vezető szakértő cége. Április 10-étől Lukács Tamás tölti be a vállalat ügyvezető igazgatói pozícióját. A 35 éves, MBA-fokozattal bíró közgazdász szakember jelentős távközlési és értékesítési tapasztalattal rendelkezik.
Lukács Tamás szakmai pályafutását kereskedelmi területen kezdte, 1995-től a Johnson & Johnson regionális értékesítője, majd a Stryker nemzetközi vállalat magyarországi tevékenységéért felelős területi menedzsere volt. Kereskedelmi igazgatóként dolgozott a Massive Hungária Kft-nél és az AGFA Hungária Kft-nél. 2000 óta az eTel Hungary Kft-nél töltött be vezető pozíciókat, előbb a cég kereskedelmi igazgatójaként, majd 3 évig a cég ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Az eTel magyarországi piaci bevezetésében és a hazai távközlés liberalizációjában vállalt nagy szerepet. Mielőtt csatlakozott a NextiraOne Magyarországhoz, a Budapest Banknál Master Black Beltként – amely a legmagasabb szakértői fokozat a Six Sigma minőségügyi irányzat rendszerében – belső értékesítési szaktanácsadói feladatokat látott el.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik