Üzleti tippek

Kóla és ásványvíz

Kedvezőbb árakkal lehet felvenni a versenyt az illegális filmletöltésekkel szemben – véli az HBO Hungary kereskedelmi és marketingigazgatója.

Harsányi Gábor kedvencei:

Tévé: HBO
Újság: HBO Sztár, HVG, Figyelő
Rádió: Sláger rádió
Netes portál: Index, Port.hu
Könyv: Havas Henrik könyvei
Film: Róma, Collateral
Zene: U2
Hobbi: labdarúgás, snow-board

– A digitális technológia megjelenése révén néhány éven belül már általánossá válhat, hogy nem 40–50, hanem több száz csatorna közül válogathatnak a nézők. Akár az HBO-hoz hasonló filmcsatornák is megjelenhetnek. Miként fognak alkalmazkodni ehhez az új helyzethez?
– Szerintem a digitalizáció folyamatában a jó tartalmak kínálata jelenti majd a legnagyobb kihívást a televíziózás számára. Ebben mi már most is élen járunk, hiszen az utóbbi években szinte minden fél évre jutott egy új termékbevezetésünk. Az HBO és az HBO2 mellett egy digitális hozzáféréssel rendelkező háztartás ma már előfizethet a Cinemax és a Cinemax2 műsorára is, és még ebben az évben szeretnénk majd egy újabb prémium csatornával előállni. Az AXN csatornához kapcsolódva pedig ugyancsak a közeljövőben fog elindulni az AXN Sci-fi és az AXN Crime. Tehát üdvözöljük a digitalizációt, ami ráadásul olyan extra szolgáltatások bevezetését is lehetővé teszi majd, mint például a – filmek szabadon választható időpontban történő megtekintését lehetővé tevő – Video On Demand alkalmazás.

– Az utóbbi néhány évben rengeteg új kábelcsatorna jelent meg a piacon. Mennyire jelentenek komoly versenytársat ezek az HBO-nak?
– Az HBO-nak nagyjából annyira versenytársai a nem prémium csatornák, amennyire a Coca-Cola számára versenytársnak számít mondjuk az ásványvíz. Valamilyen szinten persze a szabadidő eltöltését megcélzó összes alternatív terület versenytárs, de a termékek tulajdonságainál fogva a kétféle csatornatípus jól megfér egymás mellett. Azok a kábeltelevízió-előfizetők, akik a legújabb filmek televíziós bemutatóját elsőként szeretnék megnézni, továbbra is elő fogják fizetni az HBO-t, hiszen egy nem prémium televízió többnyire csak az HBO-bemutatót követően, egy-másfél év késéssel vetítheti a nagy stúdiók filmjeit.

– Gyorsabb internetkapcsolattal naponta akár 6–8 film is letölthető ingyen, igaz, illegálisan. Mennyire jelent a HBO-nak problémát, hogy egyre nő az illegális filmletöltések száma?
– A filmletöltések ellen elsősorban megfelelő árpolitikával tudunk fellépni. Az HBO akciós ára jelenleg a legtöbb kábelszolgáltató kínálatában már kétezer forint alatt van. A Cinemax ezenfelül már csak néhány száz forintos többletköltséget jelent, ezekhez pedig ingyen jár a HBO2 és Cinemax2. Összesen így már havi 50 premierfilmről és több mint 300 bemutatott produkcióról beszélhetünk, ezzel egy premierfilm kevesebb, mint száz forintért elérhető. Ilyen árak mellett az emberek talán kevésbé vállalnak felesleges kockázatot az illegális letöltések terén.
– Néhány hete elindították a HBO Sztár című magazint. A Spektrum magazin kudarcából milyen tanulságokat vontak le?
– Az HBO Sztár más jellegű kiadvány, amellett, hogy az újságárusoknál bárki számára hozzáférhető, ingyenesen jár előfizetőinknek. A célunk ezzel az, hogy még kedvezőbbek legyenek ügyfélmegtartási mutatóink. A Spektrum kiadvány szüneteltetését a kiadással kapcsolatban felmerült probléma okozta. Már dolgozunk a lap újraindításán.

– Elindult a Duna Televízió tematikus csatornája, az Autonómia. Az MTV-nek is vannak hasonló tervei, s a Dunánál is tervbe van véve még egy újabb csatorna. Ön szerint szükség van közszolgálati tematikus csatornákra?
– Nézőként elegendőnek tartom a jelenlegi közszolgálati csatornák számát, de talán majd kellemes meglepetést okoznak ezek az új kezdeményezések.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik