Üzleti tippek

Ott voltunk – Minden, ami kreativitás

Március 25-én látványos show-műsor keretében osztották ki Berlinben a németországi kreatívigazgatók klubjának (ADC) díjait, az arany-, ezüst- és bronzszögeket.

Ott voltunk – Minden, ami kreativitás 1

Forrás: ADC

A legelismertebb német reklámpiaci szövetség versenye azért is egyedülálló, mert nem csupán a hagyományos hirdetési tevékenység keretében született szpotokat, plakátokat, sajtóhirdetéseket díjazza, hanem sokkal tágabban értelmezi a marketingkommunikációt és általában a kreativitást. Így nem kevesebb mint 20 kategóriában adnak át díjakat, a rendezvénymegjelenésektől a vállalati prospektusokon át a címlapos szerkesztőségi tartalmakig. Noha több ezer (idén 6500) pályamű érkezik, és a szögek mellett külön kitüntetések osztására is van mód, a kategóriák zsűrije megpróbálja megőrizni a díj értékét, és nem ritka, hogy csak bronzot osztanak egy-egy műfajban. Idén a Grand Prix sem talált gazdára, ám mégsem tűnt senki elégedetlennek.

A 3 órás díjátadó gála annak ellenére is izgalmas volt, hogy a 12 arany-, 33 ezüst- és 100 bronzszöget egyenként kiosztották, és a további 247 külön elismerés némelyikéről is ejtettek néhány szót. Szerencsére a díjazottak valóban a 2005-ös németországi termés legjavát képezik, és annak ellenére jó volt őket újra látni, hogy a show-t megelőzően a Tempelhof reptér hangárjában is kiállították őket – együtt az összes indulóval. A gálán különösen nagy tetszést váltott ki a HLX fapados légitársaság bevezetőkampányára készített, igencsak humoros film, mely a 2005-ös németországi választások kampányfilmjei között ment. A Scholz & Friends külön pártot jegyzett be az ügyfélnek, és így használták ki a médiumok által kötelezően biztosított jelenlétet. Ugyancsak ováció kísérte a Nordpol Renault reklámszpotját, melyben a nemzeti eledelek töréstesztversenyén utasít maga mögé egy puhán ütköző francia bagett egy szétrepedő bajor virslit egy szétszóródó japán szusit, valamint egy morzsáira hulló svéd kétszersültet.

A díjazottakat érdemes megtekinteni az ADC honlapján. Aki figyelmesen átnézi a kínálatot, bizonyára észreveszi majd, mennyi izgalmas és egyedi megoldás született a nem hagyományos médiahasználat terén 2005-ben. Különleges utcai installációknak, a szokottól eltérő formájú, meglepő elhelyezésű és egyéb módon figyelemfelkeltő BTL-eszközöknek se szeri, se száma a német piacon. Sőt, magát a kiállítást is kihasználta egy hirdető ilyen célra: „mi minden hibát felfedezünk” feliratú matricával jelölt meg minden szépséghibát, repedt lépcsőszegélytől feslett posztón át kopott asztalig mindenütt, ezzel bizonyítva, hogy munkatársai éles szeműek, és van érzékük a részletekhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik