Üzleti tippek

A Marketing&Média 7. számának hírei

Marketing

Eladó a Vodafone?


A Daily Mail értesülései szerint az amerikai Verizon és a Blackstone, valamint a spanyol Telefónica alkotta konzorcium 168 milliárd dollárt ajánlana a Vodafone-ért, ám ezt a Blackstone egyelőre tagadja. Ha az adásvétel mégis megvalósul, akkor – elemzők szerint – a Verizon a Vodafone amerikai és brit üzletét kapná meg, a Telefónica az európai üzletágát, míg a Blackstone Ázsiát és Dél-Afrikát.

Közeledik az IMA

Az interaktív marketing, azaz a fogyasztói döntések interakció alapú befolyásolása lesz a május 11-ei Interaktív Marketing Konferencia (IMA) fő témája. Az Arcus Interactive Group és a Figyelő Konferenciák közös rendezvényén az előadók és a workshopok meghívott vendégei között olyan illusztris neveket is találunk, mint Kereszty Gábor (TV2), Simó György (T-Online) vagy Szabó György (Sanoma Budapest), de lesznek előadók Chicagóból és Madridból is.

A FIFA-t szponzorálja a Visa

A Sony, az Adidas, a Coca-Cola és a Hyundai után a Visa is csatlakozott a FIFA hivatalos szponzoraihoz – tudta meg a BTL.hu. A szerződés 150–200 millió fontnyi támogatásról szól, és alighanem ezúttal is 2007-től 2014-ig szól majd, akárcsak a fent említett négy cég esetében.

Globális márkaerősítés a Bacardinál

Márkája vonzerejét kívánja növelni a Bacardi egy nemzetközi online és mobilrádió beindításával. A BrandRepublic úgy tudja, a 24 órás, reklámmentes B-Live Radio májusban indul be Nagy-Britanniában, majd később a világ többi országában is fogható lesz.

Média

Autós- és ingatlanhirdetések a Metróban


Új szolgáltatással jelentkezik az ingyenes napilap: a Metro Piac elnevezésű mellékletekben ezentúl használtautó-kereskedő cégek és ingatlanirodák ajánlatai is megtalálhatók lesznek.

Húsvétkor kezdett az Autonómia

Április 16-ától sugározza műsorát a fiatal magyarokat megcélzó Autonómia Televízió, a Duna Televízió tematikus csatornája. A tévé napi műsorideje 24 óra, 8 óra adás és 16 óra ismétlés.

Jön az MGM Channel

Az idei év utolsó negyedében érkezhet hazánkba a Metro–Goldwyn–Mayer Studios Inc. amerikai filmstúdió és a UPC Magyarország tulajdonosa, a Liberty Media által 50-50 százalékos részesedéssel indítandó MGM Channel – írja a Világgazdaság. A mozicsatorna – amely kábelen és műholdon keresztül is elérhető lesz – magyarul sugározza majd műsorait.

Lezajlott a Matesz-szeminárium

Április 11-én tartotta első szakmai szemináriumát a Matesz, amelynek témája az év elején bevezetett auditálási szabályváltozások és ezek háttere volt. A szeminárium apropóját a hamarosan esedékes 2006. I. félévi gyorsjelentés adta, amelyet már az új szabálynak megfelelően kell összeállítani.

Megújult a VIVA

Megújult a VIVA zenetévé arculata. A csatorna a reklám, az ajánlóblokk nyitó- és zárógrafikáját, továbbá a klip template-et cserélte le. „Az általános arculat központi eleme a futurisztikus dizájn és a 3D animáció” – mondta Lengyel Attila, a VIVA kreatív- és programigazgatója.

Ügynökségek

A Coca-Cola marad a NetAktívnál


A Coca-Cola Magyarország 2006-ban is a NetAktív kommunikációs ügynökséget bízta meg a tizedik Coca-Cola Beach House (CCBH) public relations feladatainak ellátásával. Az ügynökség így az idén hetedik alkalommal működhet közre abban, hogy a rendezvény híre minél több emberhez eljusson.

Az MMD az E.ON-nak dolgozik

Az E.ON Csoport pán-európai gázüzemi leányvállalata, az E.ON Ruhrgas az MMD-t választotta kommunikációs partneréül. Az ügynökség vállalati kommunikációs tanácsadással és lobbitevékenységgel fogja támogatni az E.ON Ruhrgas magyarországi aktivitását, miután a társaság felvásárolta a Mol gázüzletágát, a Mol Földgáztárolót és a Mol Földgázellátót.

Újabb nemzetközi ügyféllel a Próbakő

A Beta Systems Software AG a Próbakő Kommunikációt választotta regionális kommunikációjának magyarországi partneréül. A Próbakő elsősorban a Beta Systems magyarországi sajtókapcsolataiért felel.

Médiaügynökséget választott a Futureal

A Futureal Csoport a PanMedia Western médiaügynökséget bízta meg 22 hektáros, a Corvin sétányon létrejövő új kereskedelmi, iroda- és lakóegyüttes teljes körű kommunikációjával. Az új beruházást megismertető kampány májusban kezdődik.

Reklám

Gács a Golden Drum zsűritagja


A Golden Drum elnöksége Gács Róbertet, a Y&R Brands kreatívigazgatóját kérte fel az őszi nemzetközi kommunikációs seregszemle magyar zsűritagjának. A döntés az Art Direktorok Magyarországi Egyesületének közreműködésével született meg.

Regionális tagozattal az MRSZ

A Budapest-centrikusság ellensúlyozására új, regionális tagozatot hozott létre Magyar Reklámszövetség (MRSZ). A REGGI olyan MRSZ-tagokat fog össze, akik nem budapesti székhelyűek, de rendelkeznek a szükséges szakértelemmel és szakmai referenciákkal ahhoz, hogy a fővárosi ügynökségek és szolgáltatók mellett megfelelő alternatívát kínálhassanak a piac számára.

Megnyílt a Tacepao

A CivilArt Alapítvány az Est Médiával közösen immár második alkalommal szervezi meg a Tacepao – Társadalmi Célú Plakátok Kiállítását, amelynek keretében 31 nonprofit szervezet 80 hirdetése tekinthető meg. A kiállításnak április 6-ától három héten keresztül az Örs vezér téri Sugár üzletközpont ad otthont.

Online

Márkasite a Globusnak


Interaktív receptkeresővel és nyereményjátékkal várja fogyasztóit új márkaoldalán a Globus. Mind a márkasite-ot, mind a hozzá kapcsolódó online kampány kreatívjait a Mirai Interactive készítette.

Marketing

Márkaértékben a Microsoft az első


Idén már nem a Coca-Cola a legértékesebb márkanév – legalábbis a Millward Brown piackutató cég legfrissebb, április 3-án publikált márkarangsora szerint, amelyet globális felmérés alapján, 650 ezer fogyasztó megkérdezésével állítottak össze. A legendás üdítőital-márka – amely több éven keresztül őrizte listavezető pozícióját – most visszacsúszott a harmadik helyre, a lista élére pedig a Microsoft került, miután márkanevét több mint 20 milliárd dollárral többre taksálták, mint a 41 milliárdot érő Coca-Coláét. A képzeletbeli dobogó második fokán, a hajdani és a jelenlegi első helyezett között a GE foglal helyet, ennek 55,8 milliárdra becsülték márkaértékét.

A rangsor kuriózumának számít a China Mobile, amely tavaly még a kutatásban sem szerepelt, ma viszont – negyedik helyezettként – már olyan márkanevek előtt áll, mint a Google, az IBM vagy a Toyota. „A kínai márkák felemelkedése következtetni enged a kínai piac nagyságának és növekedésének mértékére, illetve arra, hogy ezek a cégek képesek bekerülni a nemzetközi vérkeringésbe” – olvasható a piackutató cég oldalán.

Európai márkák nem találhatóak az élbolyban, idén a Nokia is kiszorult az első tízből. Bár a Millward site-ján megállapítják, hogy luxusmárkák tekintetében az öreg kontinens vezet, valójában ezek a brandek sem foglalnak el különösebben előkelő helyet a rangsorolásban: a Louis Vuitton a 24., a Mercedes a 28., a Porsche a 44., a Chanel a 75., a Cartier pedig a 82. helyen található.

Top 10 márka (érték millió dollárban):
1. Microsoft – 62,039
2. GE – 55,834
3. Coca-Cola – 41,406
4. China Mobile – 39,168
5. Marlboro – 38,510
6. Wal-Mart – 37,567
7. Google – 37,445
8. IBM – 36,084
9. Citibank – 31,028
10. Toyota – 30,201

Fogyasztókkal kampányol a McDonald’s

Leáldozóban lehet a reklámokban szereplő hírességek napja, miután a McDonald’s is csatlakozott a hirdetéseihez hétköznapi embereket kereső vállalatokhoz – írja a USA Today. A hirdetőóriás fogyasztóit vonja be világszerte termékei csomagolásának dekorációs munkájába: az „I’m lovin’ it” kampány keretében a gyorsétterem-hálózat digitális fotókat és rövid történeteket vár arról, mit is szeretnek az életben az emberek. A huszonöt kiválasztott nyertest a McDonald’s Londonba repíti fotózásra és vakációra, képeik és nyilatkozataik pedig megjelennek a csomagolásokon. A promóciónak köszönhetően ismét megváltozik az étteremlánc kínálatának csomagolása, amelyen a legutóbbi módosítások óta az ételek tápértékeit is feltünteti a vállalat.
Az utca emberére fókuszáló kampányok sorát az Unilever kezdte, amikor a Dove hirdetéseiben a legváltozatosabb alkatú nők pózoltak büszkén – alsóneműben. A Nike és a Wal-Mart is követte a példát az Average Jeans reklámjaival.

Michael Solomon fogyasztóimagatartás-szakértő szerint az embereknek kezd elegük lenni az előrecsomagolt tökéletességből; a vásárlók tudják, hogy ha mondjuk Michael Jordan ajánlja x terméket, csak azért teszi, mert hatalmas összegeket fizetnek neki érte.

„Ha valós embereket használunk – főleg önkénteseket, nem az utcán beszervezetteket –, az növeli a kampány hitelességét” – mondja Renee Fraser reklámügynökség-tulajdonos, fogyasztói pszichológus. Azt sugallja a fogyasztónak, hogy az ő személye fontos.” Nem kizárt, hogy egy ilyen lépés megnöveli a McDonald’s-szendvicsek eladását is, hiszen az emberek már csak azért is be fognak menni az étterembe, hogy lássák, ki van a csomagoláson – vetíti előre Fraser.

Egyre több cég hirdet weboldalain hasonló pályázatokat, időnként persze előfordulnak túlzott önbizalommal megáldott jelentkezők is. Amikor például a Jones Soda keresett fogyasztói fotókat italcímkéire, nem minden pályázó aratott osztatlan sikert. „Rendszeresen kapunk meztelenképeket” – mondja Peter van Stolk vezérigazgató. Ezzel együtt elegendő szalonképes fotót kaptak ahhoz, hogy tavaly több mint 50 millió üveget címkézzenek fel.

Média

Rekordév a Ringier-csoportnál


A médiavállalat – szokás szerint művészeti albummal egybekötött – éves jelentése szerint tovább terjeszkedett a Ringier 2005-ben, teljes árbevételét 12,8 százalékkal 142,8 millió svájci frankra növelve. Az árbevétel növekedését legjelentősebb mértékben a svájci nyomdai tevékenység képezte, de a teljes árbevétel közel negyedét adó kelet-közép-európai lapkiadói érdekeltségek is jól teljesítettek. Nagy reménységként tartják számon az ázsiai lapkiadásban szerzett pozíciók további növekedését, bár ez továbbra is csak elenyésző mértéket (4,2%-ot) képvisel a csoport teljes bevételei közt, és növekedése is elmaradt a csoport átlagától. Árbevétel szempontjából 66 százalékkal, azaz 829 millió svájci frankkal a svájci nyomdai és kiadói tevékenység volt a legerősebb, ugyanakkor jól látható, hogy a Ringier sem tudja elkerülni sorsát: hazai piacain épphogy szinten tudta tartani lappiaci hirdetési és példányszám-értékesítési bevételeit.
Az eredményekről szólva Silvia Lepiarczyk, a Ringier Europe ügyvezető igazgatója elmondta, nyolc országban indított 16 új lap is közrejátszott az eredményekben, ugyanakkor a profitnövekedést mégis a hatékonyságjavulás biztosította, elsősorban nyomdáiknál.

Nem csoda, hogy Michael Ringier szívesen jön Magyarországra személyesen prezentálni a csoport eredményeit, hiszen a térség legjobb növekedési számaival büszkélkedhet a magyar csoporttag, igaz, méretében még elmarad a cseh piaci kitettségük mögött. Annak ellenére nőtt 20 százalékot meghaladóan a Ringier Magyarországon, hogy megszüntették a Mai Napot, elvesztették a Találkozások magazint, és a Blikk példányszáma stagnálni látszik. Ugyanakkor a női lapok és az ifjúsági lapok szegmensében átlagot meghaladó mértékben nőttek a bevételek – új lapok indításának is köszönhetően.

Noha 2005-ben a napilappiacon stagnált a Ringier teljesítménye, az idei év nagy kérdése természetesen az, miként kovácsol előnyt a kiadó abból, hogy április végétől teljes körűen integrálhatja a Népszabadságot, és módja nyílik a kiadó más termékeivel közös értékesítési csomagokat kiajánlani. Papp Béla, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezetője tervszámokat nem kívánt elárulni, azt azonban megerősítette, hogy májustól ők is felmérik az ebben rejlő lehetőségeket.

Előfizetési problémák márciusban

A Magyar Posta márciusban továbbfejlesztett hírlap-előfizetési rendszerre tért át, amelynek indulása után jelentősen megnövekedett az olvasói panaszok száma, sokan nem kapták meg előfizetett újságjukat. A Marketing & Media körkérdésére válaszoló kiadók napokig nem kaptak elegendő tájékoztatást a Postánál felmerült problémáról. Berkes Györgytől, a Magyar Posta Zrt. hírlapüzletág-vezetőjétől megtudtuk, hogy elavult, immár 15 éves hírlap-előfizetői rendszerük felfrissített változatánál váratlan szerverproblémák léptek fel. A lelassult rendszer miatt gond volt néhány napig a kézbesítéssel, ami elsősorban a napilapokat, azon belül is az előfizetési díjat ekkoriban befizető ügyfeleket érintette – mindenesetre lapunknak egy hetilapnál, a Heti Válasznál is a panaszok megötszöröződéséről számoltak be. Az üzletágvezető szerint azonban mostanra megoldották a problémát, ráadásul a kezdeti kellemetlenségek után a korszerűbb rendszer és az egységes adatbázis révén javulhat az előfizetők kiszolgálása. A Népszava terjesztési vezetője, Fodróczy Elvira úgy látja, hogy erkölcsi káruk jelentősebb, mint az összegben kifejezhető. „A kézbesítési problémát az előfizetők jelentős része magával a lappal azonosítja, így a történtek után másként viszonyulnak az újsághoz” – teszi hozzá. Egy másik kiadó terjesztési igazgatója szerint ez azért nagy probléma, mert ötször annyiba kerül egy új előfizetőt szerezni, mint egy régit megtartani. A Posta mindenestre az előfizetőket kompenzálja, a háromnál többször reklamálók például egyhavi ingyen előfizetést kapnak. Az egyik kiadó szakembere szerint az is probléma, hogy a jelenlegi rendszer csak átmeneti, jövő év elejétől ugyanis egy teljesen új szisztémára áll át a posta – amelynek bevezetését mellesleg már hat éve szorgalmazzák a kiadók –, így sok értelmét nem látja a mostani „bolygatásnak”.

Kiosztották a Kamera Hungária-díjakat

A Kamera Hungária Televíziós Fesztiválra rekordmennyiségű, több mint 12 210 perc műsoridőt kitevő 437 pályamű közül kiválasztott győztes alkotások díjátadó gálaestjét Budapesten, a Magyar Nemzeti Galériában rendezték meg április 5-én. A kategóriazsűrizést követően a döntőbe jutott 79 művet a versenyzsűri bírálta el, döntésük alapján kategóriánként egy-egy szemledíjat, azaz összesen 13 díjat adtak át.

A legjobb egyéni teljesítményekért három alkotói díjat osztottak ki, ezeket a televíziós személyiségek közül Szederkényi Olga, valamint Bálint Arthur operatőr és a XXI. század szerkesztősége vehette át. A különdíj az Amari Kris című dokumentumfilmet illette, míg a közönségdíj alapján a legkedveltebb televíziós személyiség Gundel Takács Gábor lett, a legkedveltebb televíziós műsor pedig a nevéhez kötődő Áll az alku. A diákzsűri két díját szórakoztató műsor kategóriában a Megasztár – végső döntő, illetve a tényfeltáró vagy oknyomozó riportok közül a Fókusz autófeltöréses átverése érdemelte ki.

Reklám

Effie ötödször


A Reklám Világszövetség Magyar Tagozata, illetve a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége immár ötödik alkalommal hirdeti meg a hatékony kampányok versenyét, az Effie-t. A versenyben a kreativitás mellett a kampány hatékonyságát alátámasztó mérőszámokat, adatokat értékeli a mintegy 70 fős, elismert szakemberekből álló zsűri.

Az április 4-én megtartott nyitórendezvényen Takács Ildikó, a felügyelő-bizottság elnöke elmondta, hogy a jubileumi év alkalmából szeretné, ha a szakma az eddigieknél is jobban az Effie mellé állna, konstruktív javaslataikkal segítenék a szervezőket, sok pályázat érkezne, a felkért zsűritagok pedig a pályaművek értékelése mellett aktív szerepet vállalnának a rendezvénysorozatban.

A pályázatot hét kategóriában – tartós fogyasztási cikkek, étel, ital, egyéb, nem tartós fogyasztási cikkek, szolgáltatások, társadalmi célú kampányok, illetve telekommunikáció –nyújthatja be mind a megbízó, mind pedig az eljáró ügynökség. Az Effie-re olyan – korábban nem nevezett – pályaműveket várnak a zsűritagok, amelyeket a 2005. január 1. és 2006. április 30. közötti időszakban magyarországi médiumokban mutattak be. Fontos, hogy minden beérkezett munka összetett, átlátható, „szakmailag korrekt” legyen, és tartalmazza a kutatási eredményeket is.
A pályaművek benyújtási határideje május 19., az Effie Díjátadó Gálaestjére ez alkalommal új helyszínen, a Művészetek Palotájában kerül sor október 13-án.

Az Effie-díj kommunikációját idén a Comprad Kommunikációs Ügynökség bonyolítja.

Költségesnek látszó, de olcsó reklámok

Egyedülálló kezdeményezéssel állt elő az egyik Los Angeles-i cég, a Spot Runner: olyan előre gyártott reklámokat ajánl különböző vállalkozóknak, amelyeket aztán az egyes cégek saját arculatuknak megfelelően alakíthatnak át.

Tavaly novemberben Brad Kriser, egy kutyafelügyelettel foglalkozó cég, a The Barking Lot tulajdonosa adott egy esély ennek az ötletnek: két héten át, 114 alkalommal vetették be a 30 másodperces reklámokat, különböző csatornákon, mindenhol a helyi piacuknak megfelelő változatot vetítve le. Bár reklámok nem tűntek alacsony költségvetésűnek, az eredmény tekintetében mégis olcsónak bizonyultak. Három hét alatt – a kampány alatt és az azt követő héten – húszról harminc százalékra ugrott a vállalatot megkeresők száma.

A Spot Runnernek rengeteg, szinte az össze iparágra kiterjedő, előre legyártott hirdetése van. Ezeket már csak el kell látni a megrendelő cégnek megfelelő narrációval, illetve logóval, és ezért mindössze 350–500 dollárt kell fizetnie a hirdetni szándékozó cégnek. A gyártók ráadásul vállalják, hogy egy bizonyos ideig nem vállalják azonos célközönségnek szóló hirdetés készítését. A következő lépésben a Spot Runner a célközönségről végzett felmérések, valamint a megrendelő reklámcéljai alapján létrehoz egy hirdetési időbeosztást, majd közösen meghatározzák, hogy mely csatornákon, milyen napszakban, mennyi ideig érdemes futtatni a reklámot. Mindez az eljárás – a „gyártás”, a költségek meghatározása, a stratégia megszervezése – összesen körülbelül tíz napot vesz igénybe.

Bírságolt a GVH

Gyógyszereit népszerűsítő reklámjai miatt marasztalta el a GVH az Abott Laboratories-t, miután Versenytanácsa megállapította, hogy a társaság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas összehasonlító reklámmal népszerűsítette szórólapjaiban Klacid Uno, illetve a Klacid XL terméket. A vállalkozást jogsértő magatartásáért a GVH 8 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.
A GVH szerint szintén a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a Vodafone Magyarország Rt., amikor 2005. júliusában és augusztusában egyes reklámjaival a hálózatában külföldről kezdeményezett és fogadott mobiltelefon-hívások díjáról adott tájékoztatást. A 2 millió forintos bírság kiszabásánál a GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Vodafone ellen több alkalommal került sor elmarasztalásra hasonló jellegű versenyjogsértő magatartás miatt, ugyanakkor enyhítő körülmény volt, hogy a kifogásolt magatartás csekély, kevésbé rontotta a teljes körűen folytatott reklámkapány versenyjogszerűségét, valamint a piacon olyan díjszámítással jelent meg, amely átláthatóbb és elsősorban a hívott fél számára olcsóbb a korábbiaknál.

Ugyancsak elmarasztalta a GVH az MTM-SBS Televíziót a TV2-n sugárzott „Született feleségek” c. sorozatra vonatkozó – reklámokban megjelenő – állítása miatt, miszerint ez „2005 legnézettebb sorozata”. A GVH szerint az MTM-SBS Televízió ezt nem bizonyította, illetve a nézettségi adatok alapján az állítás nem felelt meg a valóságnak. A csatorna nem ért egyet a Versenytanács által kiszabott, 40 millió forintos bírság kifizetésével, ezért lapinformációk szerint bíróságon fellebbez a döntés ellen.

Nem tartja jogosnak a GVH bírságát a Tele2 sem, melynek 50 millió forintot kellene fizetnie amiatt, hogy a Versenytanács megtévesztésre alkalmasnak tartotta bizonyos reklámjait. „Több száz ezer elégedett ügyfelünk megértette a reklámjaink által közvetített üzeneteket – szolgáltatásainkat igénybe veszik. Úgy gondoljuk, hogy azért teszik, mert megéri nekik” – mondta Laczkó Tóth Gergely, a Tele2 ügyvezető igazgatója.


Karrier

Story van

A Sanoma Budapest Zrt. 67%-os tulajdonrészt vásárolt a 4!-es csatornán, a Story Tv-ben. A tulajdonrész-változással egy időben megalakult a csatorna új menedzsmentje, amelynek vezérigazgatója Ruszkai Nóra, a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgató-helyettese lett. A Story Tv vezérigazgató-helyettese és egyben programigazgatója Borsány-Gyenes András, a Sport1 volt vezérigazgatója és a Duna Tv volt alelnöke, főszerkesztője pedig Ómolnár Miklós, aki a Story és a Best magazin főszerkesztője is egyben.

Magyari Péter a HP-nál

Magyari Péter kiemelt ügyfélmenedzserként erősíti a HP Magyarország Államigazgatási Üzletágát. A 36 éves mérnök-közgazdász szakember az elmúlt fél évben független tanácsadóként dolgozott, ezt megelőzően az Oracle Magyarországnál tevékenykedett értékesítési vezetőként. Korábban a Schlumbergernél dolgozott regionális értékesítési pozícióban. A jövőben Magyari Péter feladata lesz az államigazgatási szektor néhány kiemelt ügyfelének kezelése, a kereskedelmi stratégia meghatározása ezen a területen, valamint a HP számára kiemelt fontosságú projektmunkák koordinálása.

Leköszönt az MRM-ügyvezető

Jeges Zsolt 2006. április 1-jén, fél év után távozik Magyarország vezető kapcsolatimarketing-ügynöksége, az MRM Budapest Kft. ügyvezető igazgatói pozíciójából. Jeges Zsolt a továbbiakban a Reklámvonal című szakmai periodika kiadójaként és ügyvezető igazgatójaként folytatja pályafutását. Helyét az ügynökség élén – jelenlegi munkaköre megtartásával – Csizmadia Csaba, a szintén McCann Erickson-érdekeltségű Hunsider ügyvezetője veszi át.

Törley – régi-új marketingvezető

A Törley Pezsgőpincészet korszerűsítette marketingszervezetét, melynek keretében összevonta az export- és a belföldi marketingtevékenység irányítását. Az új egység vezetésére Bálo Zoltán kapott megbízást, aki korábban a cégnél az exportmarketingért felelős vezető volt. A szakember a kertészeti egyetem szőlészeti tanszékén, majd pedig a Külkereskedelmi Főiskola nemzetközi marketing szakán szerzett diplomát. Pályafutását a BB Balatonboglári Borgazdasági Rt-nél kezdte, ahol először az exportrészleget irányította. Később a pincészet értékesítési és marketingigazgatója volt. 1997 óta dolgozik a Törley-cégcsoportnál, először mint az exportosztály vezetője, majd pedig exportmarketing-vezetőként. Bálo Zoltán részt vett többek között a szőlőtermesztésről és borgazdálkodásról szóló hazai törvények európai uniós jogszabályokkal való harmonizációjában, és 2005-ben tagja lett a magyar Bormarketing KHT felügyelő-bizottságának. Szakmai tapasztalatát egyesült államokbeli és németországi, egy-egy éves kiküldetései során is bővítette.

DDB – új kreatívigazgató

A DDB Budapest Milos Ilic személyében nevezte ki új kreatívigazgatóját. A 37 éves, belgrádi születésű szakember szülővárosában végzett az iparművészeti akadémián. 1994-ig art directorként tevékenykedett Belgrádban, majd a Saatchi & Saatchi Belgrád társ kreatívigazgatója volt 1999-ig. Ez után közel 4 évet töltött Dubaiban, ahol olyan nemzetközi reklámügynökségek kreatívosztályát vezette, mint a Bates, a D’Arcy és a Leo Burnett. Milos 2003-ban érkezett hazánkba a Leo Burnett Budapest kreatívigazgatói pozíciójába. Több mint két és fél éves magyarországi tevékenysége alatt Milos Ilic közel 30 díjat nyert különböző hazai és nemzetközi fesztiválon, az elmúlt két évben öt alkotása volt döntős Cannes-ban, aranydíjat nyert az Epicán és a Meribel-fesztiválon.

Milos Ilicet a régió egyik legdíjazottabb kreatívigazgatójaként tartják számon: pályafutása alatt eddig több mint 70 helyi és nemzetközi versenyen nyert díjat, 2005-ben pedig a Gunn Reportba is bekerült. Munkái és a vele készített interjúk az Archivesban, a Shotsban és a Graphisban jelentek meg.

Balázs a Danubiusnál

Sebestyén Balázs 1997-ban kezdte pályafutását a médiában, a VIVA műsorvezetőjeként. Ezután az RTL Klubban kapott saját show-műsort, mely éppen 3 éve folyamatos sikerrel fut a csatornán. Egy évvel a Balázs-show indulása után ő kapta meg a lehetőséget arra, hogy vezesse a Sztárboxot, majd a Kísértés c. műsort. Balázs már dolgozott rádióban is, 2004-től a Radio Deejay Reggeli Torma című műsorában ébresztette a hallgatókat, így tudja, milyen kihívásokkal néz szembe a Danubius Reggeli Triósában.

Változások a BBDO-nál

Tordai Péter, a BBDO Budapest kreatívigazgatója 2006. május 12-ével távozik az ügynökségtől a Leo Burnetthez, Simon András, a BBDO Budapest vezérigazgatója pedig a jövőben kreatívigazgatói pozícióba is lép. Ebben a pozícióban Simon András a BBDO-csoportba tartozó Proximity és Pentamark ügynökség kreatívtevékenységét is felügyeli majd. Simon András jelenlegi vezérigazgatói beosztása előtt 17 éves szakmai múltjának legnagyobb részét kreatívigazgatói beosztásokban töltötte. 1999-től két évig volt a BBDO Budapest kreatívigazgatója, és az elmúlt hat évben is fontos szerepe volt a BBDO kreatívfolyamatainak irányításában, ezért számára a kreatívvezetés nem új terület. Nevéhez fűződik jó néhány szakmai díj elnyerése többek között a Cannes Lions, a New York Festivals, az Aranypenge és a portorozsi Golden Drum fesztiválon.

Szépvölgyi Zsolt, aki hat éve a BBDO Budapest ügyfélkapcsolati igazgatója, a jövőben operatív ügyvezető igazgatóként nemcsak az ügyfélkapcsolati, hanem a BBDO Budapest üzleti és stratégiai vezetését is ellátja majd.

BBDO-tól a Leo Burnetthez

Május közepétől Tordai Péter, a hazai reklámszakma egyik meghatározó kreatívvezetője Executive Creative Directorként erősíti a Leo Burnett Budapest csapatát. Tordai Péter közel 15 éve kezdte reklámos pályafutását a McCann Erickson Budapestnél, onnan a Lintas (ma Lowe GGK) Budapesthez került, ahol creative group head, majd kreatív- és stratégiai munkájának elismeréseként chief creative officer lett. Az elmúlt hat évben a BBDO Budapest kreatívigazgatója volt. Szakmai múltjába többek között az Unilever-márkáknak, a Nestlének, a Douwe Egberts kávé- és teamárkáknak, a Saturnnak, a Millinek, az Amstelnek és a Master Foods-márkáknak készített hazai és regionális kampányok tartoznak. Portfóliója kreatívdíjakban is bővelkedik, hogy csak a legfontosabbakat említsük: cannes-i National Diploma, több New York Festivals-shortlist és számos Aranypenge-elismerés. 2005-ben tagja volt a nemzetközi EFFIE-zsűrinek, s kreatívvezetőként két ízben is hozzájárult az „Év Ügynöksége-díj” megszerzéséhez.

Visszatérés Hongkongból

Vigh András, a hong-kongi Zenith Optimedia ügyvezetője visszatér a közép-európai, közel-keleti térségbe, hogy helyi menedzsmentfeladatokat lásson el. Ennek a pozíciónak egy részét jelenleg Adri Ulfman tölti be, aki ezután új feladatköröket kap a cégcsoportban, konkrétan a Publicis Group Media vagyonát felügyeli a volt Szovjetunió korábbi tagállamainak területén. Vigh András posztját a Zenith Optimedia Hongkong igazgatója, Chris Skinner veszi át, aki már 5 éve van Ázsiában, és kiterjedt nemzetközi, valamint helyi ügyféltapasztalattal rendelkezik, és nemrég igazolt át az OMD-től.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik