Üzleti tippek

Televíziós műsorok és csatornák nézettségi adatai

Televíziós csatornák és műsorok nézettségi adatai
Reklámköltések megoszlása

VisszaVágó

A március 13–26. közötti időszak – teljes népességre vonatkozó – összesített nézettségi toplistájának első helyét a 20-ai Legyen Ön is milliomos! szerezte meg, miután közel két és fél millió embert érdekelt, hogy a játék előző adásában 14 kérdésre helyesen válaszoló budapesti hivatalnok ki tudja-e vágni magát az utolsó, 40 milliós kérdésnél. A műsor hétéves történetében most először történt meg, hogy valaki elvitte a megnyerhető legnagyobb nyereményt, illetve annak adózás utáni 25,6 millió forintját. Az eddigi tízezer játékos egyébként eddig összesen mintegy egymilliárd forintot nyert a műsorban, 54-en vihettek haza hárommilliót, húszan ötmilliót, tizenegyen tízmilliót, húszmillió forint pedig három szerencsés játékosnak ütötte a markát.

A – kétkedők szerint nem csupán – szerencsés véletlen különösen jól jött a műsornak, mert a vetélkedő iránti érdeklődés az utóbbi időben igencsak lankadt, nézettségét a konkurens csatorna Áll az alkuja nemrég még 200 ezer nézővel verte. Ebben az időszakban viszont Gundel Takács Gábor bőröndnyitogatós vetélkedője a második helyre kényszerült, lévén, hogy 325 ezerrel kevesebben nézték, mint Vágó műsorát. Ezeken kívül még a Dr. Dolittle és a Barátok közt nézettsége lépte át a bűvös 2 milliót.

Míg a 4+ nézettségi listája alapján még úgy tűnt, hogy fej fej mellett halad a két nagy kereskedelmi csatorna, a 18–49 éves korosztály listáján szembetűnő az RTL Klub fölénye. A csatorna 12 toplistás műsorának legnézettebbje Eddie Murphy volt, Dr. Dolittle képében, és az autós üldözős Cobra 11 is folyamatosan az élbolyban van. A két héttel ezelőtti mélyrepülés után némileg javított pozícióján a Lostot felváltó misztikus kalandfilmsorozat, a Rejtélyek városa, csakúgy, mint a Barátok közt, amely a múltkori 11. helyről a nyolcadikra tornázta fel magát. A hirdetői szempontból fontos korcsoport úgy tűnik, nem lelkesedik annyira a vetélkedőkért, ezen a listán ugyanis csak ötödik helyen végzett a Vágó műsora és nyolcadikon Gundelé. Ez volt az egyik a TV2 három műsora közül, amely bekerült a legjobb 15 közé a Halálos iramban című amerikai akciófilm és az Aktív mellett.

Megasztár és Győzike nélkül

A TV2 saját toplistája nem sok újat mutat az előző havihoz képest: a tíz műsorból hat (Áll az alku, Aktív, Napló, Irigy Hónaljmirigy, Nem a te napod, NCIS) már a múltkorról ismerős lehet. Az örökzöld saját produkciók mellé az Activity mellett három filmnek sikerült helyet szereznie a listán, amelyek közül 20,9 százalékos AMR-jével a Halálos iramban meg sem állt az első helyig. Már az is meglepő volt, hogy a tévécsatornák összesített toplistáján nem találkoztunk a TV2 mindenkori adujával, a Megasztárral, de az már szinte érthetetlen, hogy a saját listájára sem került fel.

Ugyanez a helyzet a konkurens csatorna Győzikéjével is, az emberek már valószínűleg kezdik unni a Romantic frontemberének kalandjait. Megfigyelhető, hogy míg a TV2 toplistája főként házon belül gyártott műsorokból áll össze, addig az RTL Klubon inkább a filmek voltak a nyerők.

Híradó és UEFA kétszer

A „királyi televízió” toplistájának is vannak állandó elemei, ilyen például a Krém, a Szomszédok vagy a Híradó, ez utóbbi kétszer is szerepel a csatorna február 27.–március 26. közötti időszakot felölelő, legnézettebb műsorainak lajstromában. Legjobban Az iker című francia vígjáték szerepelt, amely 6,2 százalékos SHR-jével így a képzeletbeli dobogó felső fokára állhatott.

Az Viasat3 esetében szintén volt egy duplázás, itt az UEFA Bajnokok Ligájának jutott két hely a tízből, amellyel a sportrendezvény a lista első és negyedik helyét is megszerezte magának. A jól bejáratott sorozatok mellett a Hetedik című amerikai thriller és az Octopus 2. ért el jó nézettséget.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik