Üzleti tippek

40 milliós bírság a Született feleségek miatt

admin
admin

2006. 04. 04. 15:06

A TV2-n sugárzott Született feleségek című sorozatra vonatkozó valótlan állítása miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elmarasztalta az MTM-SBS Televíziót, és 40 millió forint megfizetésére kötelezte.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa április 4-én megtartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy az MTM-SBS Televízió Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor 2005 októberében és novemberében reklámjaiban azt állította, hogy a Született feleségek című, a TV2 televíziós csatornán vetített sorozat „2005 legnézettebb sorozata.” A GVH Versenytanácsa a vállalkozást jogsértő magatartásáért 40 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.

Az MTM-SBS Televízió Rt. által a TV2 televíziós csatornán, a nyomtatott sajtóban, óriásplakátokon, citylight hirdetőkön, valamint az interneten közzétett reklámjai közül egyesekben azt állították, hogy a Született feleségek című televíziós sorozat „2005 legnézettebb sorozata.”

A versenyfelügyeleti eljárás során pedig megállapításra került, hogy a Született feleségek című televíziós műsorral kapcsolatban alkalmazott „2005 legnézettebb sorozata” szlogen reklámokban történő alkalmazására már a sorozat első részének levetítését megelőzően sor került. A vállalkozás szerint a szlogen a világ teljes népességére vetítve állította azt, hogy a sorozat a 2005. év legnézettebb sorozata, azonban a televízió által szolgáltatott adatok nem támasztották alá azt az állítást, hogy 2005-ben a világon nem volt olyan sorozat, amelyet többen néztek volna.

A kereskedelmi csatornák – így az MTM-SBS Televízió által működtetett televíziós csatorna is – bevételeiket elsősorban a reklámokból szerzik. A reklámidőért kapható pénzösszeget pedig az adott időben sugárzott műsorok nézettsége befolyásolja. Ebből fakadóan a nézők televíziós műsorok közötti választásának befolyásolása a reklámozók döntésére gyakorolt hatása miatt versenyjogi jelentőséggel bír, hiszen a nézők választása ez utóbbi körben tényleges piaci hatást fejt ki – állapította meg határozatában a GVH.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.