Üzleti tippek

Szentkirályon a Szent Korona

admin
admin

2006. 03. 21. 00:00

2006. március 21., Szentkirály – A víz világnapja előtti napon herendi porcelán Szent Korona került a világdíjas Szentkirályi Ásványvíz lelőhelye fölé emelt kápolnába. Szent István élethű koronamását Kecskeméten dr. Szécsi G

A magyar Szent Korona porcelánmásolata díszíti ezentúl a Szentkirályi Ásványvíz lelőhelye fölé emelt kiskápolnát Szentkirályon. A víz világnapja (március 22.) alkalmából érkező korona a Herendi Porcelánmanufaktúra különleges és egyedi porcelánterméke, amely méltó helyre kerül a „kincset érő” ásványvíz otthonában, kiemelve annak fontosságát az életünkben és egészségünkben.

A korona elkészítése herendi porcelánból nem mindennapi kihívás elé állította az alkotókat. A munkafolyamat minden része – modellkészítés, korongos munkák, mázazás, festés, aranyozás, égetés – a porcelánkészítési technológiák megvalósíthatósági határát súrolta. A tervezési fázis 3 hónapot, a kivitelezés 2 hónapot, a festés pedig másfél hónapot, azaz kb. 350 munkaórát vett igénybe. A korona összesen 49 különböző porcelándarabból áll össze, amelyet a hozzá méltó – és az Állami Pénzverdében gyártott – nemesfémekkel rögzítettek egymáshoz. További érdekessége, hogy a festés felvonultatja az összes bonyolult festési módot: a palettafestést, a lüszter- és goldunterlag festést, valamint eddig még ki nem próbált technikákat is. Tervezése és kivitelezése Presits Attila modellkészítő mesternek, festése pedig több mesterfestő összehangolt munkájának köszönhető.

A porcelánkorona mérete az eredetiénél kicsit nagyobb. Magassága 195 mm, hosszúsága 235 mm, szélessége 230 mm, súlya pedig 1008 gramm. Értékét elsősorban a bele fektetett munkaórák, a felhasznált nemes anyagok – a korona testét például, annak teljes felületén, négyszer aranyozták –, valamint a márkanév adja. A porcelánmásolaton lévő minták, színek és formák teljesen élethűek. A drágakövek és a zománcok szintén porcelánból készültek, amelyeket hosszú kísérletezés után sikerült reprodukálni. Ez önmagában is technikai bravúrnak számít, hiszen az eredeti koronát senki sem vehette kézbe az alkotás során, helyette csupán a koronáról készült fotókra és a megtekintés utáni saját emlékeikre hagyatkozhattak a mesterek.

A Herendi Szent Koronából mindössze 13 db készült. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. által megvásárolt darabon kívül 2 db van Herenden, 3 db került kiállításra (1 db a Budapesti Bazilikában, 1-1 db pedig egy amerikai és egy német múzeumban látható), 4 db-ot külföldi magánszemélyek vettek meg, és 3 db-ot vásároltak a Herendi Porcelánmanufaktúra külföldi partnerei (Japánban, Amerikában és Ausztriában). A nagyközönség ilyen koronával Magyarországon eddig csak Herenden, és a budapesti Szent István Bazilikában találkozhatott. Az egyedi porcelánkorona minden példánya saját sorszámot visel, amelyről igazoló oklevelet állít ki a Manufaktúra. (A Szentkirályi Ásványvíz több mint 4 millió forintért vásárolta a ritka dísztárgyat a világhírű gyártól.)

Szentkirály különleges és egészséges ásványvize, valamint a Herendi Porcelánmanufaktúra értékteremtő, hagyományőrző munkássága a minőségi termékek méltó találkozása. „Hazánk természeti és kézműves értékeire mindannyian büszkék lehetünk, vigyázzunk rájuk együtt!” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatója.

###

Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu ):
A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta – akkor még a Vitapress Kft., ma már az ásványvíz nevét viselő kft. szárnyai alatt – forgalmazzák Magyarországon. Az indulás után négy évvel, az ásványvíz 1998-ban elnyerte a FOODAPEST Sikerdíjat. A cég már akkor is jelentős növekedésre tett szert az piacon, de később, a 2002. évi közel 4 millió db ásványvíz eladása is még veszteséget termelt. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulásának évében, 2003-ban már 10,5 millió darab palackot értékesítettek itthon, de az igazi áttörést a 2004-es párizsi Aqua Expo-n, a szénsavmentes kategóriában, a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette. Ebben az évben a cég elnyerte még az Arany Tallér díjat, a jó ügyek pártfogásáért a Szent Miklós Emlékérmet és egy újabb FOODAPEST elismeréssel is gazdagodott. 2005-ben a cég újra Eauscar-díjban részesült a rózsaolajjal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével. 2005 tavaszán Magyarországon a szénsavmentes ásványvízpiacon az értékesített mennyiség alapján piacvezető lett a Szentkirályi.

További információk:

Szentkirályi Ásványvíz Kft.
Balogh Levente, ügyvezető igazgató (tel.: 76/597-530, e-mail: szentkiralyi@szentkiralyi.hu)

Herendi Porcelánmanufaktúra Rt.
Köller Tamás, marketing manager (tel.: 88/523-263, e-mail: tamas.koller@herend.com)

Sajtókapcsolat: B&D ComMedia Kft. (tel/fax: 201-2512)
Béres Anikó, ügyvezető igazgató (tel.: 20/943-4143, e-mail: aniko.beres@commedia.hu)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila

Jobban élünk, mint tíz éve

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.