Üzleti tippek

Tévé nélkül nem teljes az életünk

Tízből három magyar úgy érzi, televízió nélkül nem lenne teljes az élete - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Életstílus kutatásából. A legkedveltebb televíziós műfajok között a tanulmány szerint a hírműsorok, az időjárás-jelentés, a kabaré és humoros műsorok vezetnek.

A magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót a GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint. Tíz emberből hárman azt állítják, hogy a tévé nélkül nem lenne teljes az életük. A megkérdezettek közül a hölgyek a férfiaknál nagyobb arányban nyilatkoztak így, az idősebb generációra pedig ez fokozottan jellemző. A legidősebbek – s egyben feltehetően a legtöbb egyedül élő, magányos ember – számára a tv jelenti az egyetlen társat a mindennapokban. A tévé nélkülözhetetlenségének tekintetében azonban a szomszédos országok még rajtunk is túltesznek: a kelet-közép európai megkérdezetteknek ugyanis átlagosan 47 százaléka érzi úgy, hogy életében űrt hagyna a tv hiánya.


A kutatás kitért a sugárzott műsorokkal való elégedettség mérésére is. A tanulmány tanúsága szerint míg Magyarországon a megkérdezetteknek 15 százaléka gondolja úgy, hogy a tévében viszonylag gyakran vannak jó műsorok, a kelet-közép európai átlag ezzel szemben 35 százalék körül alakul.


Az országos és nemzetközi eseményekről szóló beszámolókat jellemzően a férfiak, illetve a 40 éves korosztálynál idősebbek kísérik figyelemmel. Tízből átlagosan hárman néznek gyakran szórakoztató vagy beszélgetőműsorokat, illetve 42 százalékuk kapcsolja be a tévéjét, ha számára érdekes személyt láthat benne.

A tévében legszívesebben a hírműsorokat nézik, melyeket saját bevallás szerint a magyarok 54 százaléka kedvel. Ezt követi az időjárás-jelentés (45 százalék), a kabaré (34 százalék) és a humoros műsorok (32 százalék). E műsortípusok mellett a kvízműsorokról, a tudományos-technikai újdonságokat bemutató műsorokról, továbbá a zenés darabokról és operettekről mondhatjuk el, hogy a magyarok a régió átlagához képest jobban kedvelik őket. A sportközvetítések, a házi praktikákkal foglalkozó műsorok, az akciófilmek és a sci-fik kedveltsége azonban némiképp elmarad a közép-kelet európai átlagtól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik