Üzleti tippek

Szentkirályi Bébiital – a piacvezető ásványvíz és az Univer összefogásával – Már a bölcsőben is Szentkirályi ásványvíz

admin
admin

2006. 03. 13. 00:00

2006. március 13., Szentkirály – A Szentkirályi Ásványvíz Kft. és az Univer Product Rt. együttműködésének eredményeként megkezdődött a természetes ásványvíz-tartalmú Szentkirályi Bébiitalok gyártása és belföldi forgalmazása.

2006. májustól kerül forgalomba a Szentkirályi Bébiital, amelynek alapja a Szentkirályi természetes ásványvíz, valamint a zöldség és gyümölcs alapanyagok. Az új bébiitalokat az Univer Product Rt. kecskeméti gyárában állítják elő, a kereskedelmi láncok felé történő értékesítést is a cég végzi. A bébiitalokat négy különböző ízben – natúr őszibarack, natúr alma, natúr sütőtök és sárgarépa-sárgabarack-alma koktél – lehet majd megtalálni a boltok polcain. A jelenlegi szortiment bővítése közös döntés eredménye lesz, amit a piacra való bevezetés sikere és a fogyasztói felmérések alapján hoznak meg.

A Szentkirályi Bébiital gyártása kiemelt higiéniai körülmények között, fokozott ellenőrzés mellett, válogatott, hazai alapanyagokból történik, hiszen a bébiételekkel és -italokkal kapcsolatban különleges törvényi előírásoknak kell megfelelni. Szigorúbbak a mikrobiológiai követelmények, mint más élelmiszerek esetében, pontos tápanyag-összetétel (fehérje, zsír, szénhidrát) szükséges, nagyfokú figyelemmel kell a vegyi szennyeződéseket kiszűrni, és szigorúbb ásványianyag határértékeknek kell megfelelni (pl. alacsony nátrium tartalom). A Szentkirályi természetes ásványvíz szakszerű tárolása és felhasználása ugyancsak a bébiitalok gyártásához előírt élelmiszeripari feltételeknek felel meg: az ásványvizet közvetlenül a forrástól, rozsdamentes, zárt edényben szállítják a feldolgozás helyére, ahol a külső hatásoktól védve, zárt rendszerben használják fel.

Terméktől függően a bébiitalok 50-60% között tartalmaznak vizet, 40-50%-ban pedig gyümölcsöt és természetes ízesítő anyagokat. Az italok már 4 hónapos kortól adhatók – ekkor a babáknak még az anyatej az elsődleges étele-itala, amely tartalmazza a szükséges tápanyagok legnagyobb részét. Ennek kiegészítésére kiváló a Szentkirályi Bébiital, mely kedvező ásványianyag összetételének köszönhetően jótékony hatással van a babák fejlődő szervezetére.

„A legcélszerűbb és legegészségesebb, ha az elválasztást a gyümölcsök és zöldségek présnedvével kezdjük, majd később gyümölcspépet, gyümölcspürét is adhatunk. A bébiitalok kitűnően alkalmasak az elválasztás megkezdéséhez, de lehet, hogy ízüket a baba először szokatlannak találja. Próbálkozhatunk csőrös pohárral, vagy kiskanállal” – tanácsolja az Univer.

A kedvezőbb élettani hatás mellett a bébiitalok ára várhatóan nem változik a Szentkirályi ásványvíz hozzáadása miatt. Az új terméket az Univer a már meglévő hálózataiban kívánja forgalmazni (Cora, Match, Smatch, Auchan, Kaisers, Coop, CBA, Reál boltok, stb.), valamint az év során céljaik között szerepel néhány drogériahálózatba történő belistázás is (mint pl. DM, Rossmann).
A Szentkirályi Bébiital egyelőre belföldön kerül terjesztésre – azt, hogy mennyire van igény export értékesítésre is, a későbbi tapasztalatok fogják meghatározni.

A Szentkirályi Bébiital ötletének esetében két kecskeméti székhelyű cégről van szó, mely cégek között jó kapcsolat alakult ki az évek során. „A Szentkirályi azért választotta az Univert, mert portfolióját rendszeresen bővíti, a már meglévő kapcsolat révén pedig kézenfekvő volt az együttműködés.” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatója.

Az Univer a teljes bébiételpiac közel 15%-át mondhatja magáénak, ezen részesedését 2006-ban a növekvő konkurencia ellenére is szeretné megtartani. A cég tavalyi árbevétele 9,5 milliárd forint volt, az összes értékesített mennyiség pedig 17150 tonna. Műszaki fejlesztésre az Univer 200 millió forintot költött az elmúlt évben. Legnagyobb volument a termeléshez kapcsolódó beruházások tették ki.

Molitórisz Károly, az Univer Product Rt. vezérigazgatója elmondta: „Az Univer választása azért esett az egyik legismertebb, díjnyertes magyar ásványvízmárkára, mert köztudottan jó minőségű terméket állít elő, amelynek – a többi ásványvízhez képest – alacsony a nátrium tartalma.”

###

Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu ):
A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta – akkor még a Vitapress Kft., ma már az ásványvíz nevét viselő kft. szárnyai alatt – forgalmazzák Magyarországon. Az indulás után négy évvel, az ásványvíz 1998-ban elnyerte a FOODAPEST Sikerdíjat. A cég már akkor is jelentős növekedésre tett szert az piacon, de később, a 2002. évi közel 4 millió db ásványvíz eladása is még veszteséget termelt. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulásának évében, 2003-ban már 10,5 millió darab palackot értékesítettek itthon, de az igazi áttörést a 2004-es párizsi Aqua Expo-n, a szénsavmentes kategóriában, a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette. Ebben az évben a cég elnyerte még az Arany Tallér díjat, a jó ügyek pártfogásáért a Szent Miklós Emlékérmet és egy újabb FOODAPEST elismeréssel is gazdagodott. 2005-ben a cég újra Eauscar-díjban részesült a rózsaolajjal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével. 2005 őszén Magyarországon a teljes, összevont (szénsavas és -mentes) ásványvízpiacon az első helyre került: az értékesített mennyiség alapján piacvezető lett a Szentkirályi.

Univer Product Rt. (www.univer.hu):
A több mint fél évszázada alapított, száz százalékosan magyar tulajdonban levő kecskeméti Univer, Magyarország egyik legjelentősebb élelmiszeripari cége. Fő tevékenysége ételízesítők, paprikakrémek, majonézek, mustárok, dresszingek, ketchup és egyéb ízesítők gyártása és értékesítése. Az Univer termékek több szegmensben piacvezetők: az Univer Majonéz (Nielsen adatok alapján) 47%-os értékbeni piaci részesedéssel jár az élen, míg a Mustár a második helyet foglalja el. A paprikakrémek, magyaros jellegű ízesítők szintén piacvezetők. A termelés – a legszigorúbb technológiai, minőségi és higiéniai követelmények maradéktalan betartásával – világszínvonalú gépsorokon folyik. A cég 1988 óta beszállítója a McDonald’s gyorséttermi hálózatnak, külkereskedelmi tevékenységével Lengyelországban, Szlovákiában, a Cseh Köztársaságban és a tengerentúlon évek óta stabil, növekvő piacot szolgál ki, Romániában pedig leányvállalatot működtet termelési és értékesítési feladatkörrel. A folyamatosan bővülő termékválaszték minden Magyarországon működő kereskedelmi hálózatban megtalálható. A termékek változatlanul magas minőségét saját laboratórium, valamint az ISO 9001:2000, az ISO 14001:1996 Környezetirányító rendszer, az IFS audit és a HACCP garantálja.

További információk:
Szentkirályi Ásványvíz Kft.
Balogh Levente, ügyvezető igazgató (tel.: 76/597-530, e-mail: szentkiralyi@szentkiralyi.hu)

Univer Product Rt.
Bazsó Rita, termékkatagória menedzser (tel.: 75/518-149; e-mail: rita.bazso@univer.hu)

Sajtókapcsolat: B&D ComMedia Kft. (tel/fax: 201-2512)
Béres Anikó, ügyvezető igazgató (tel.: 20/943-4143, e-mail: aniko.beres@commedia.hu)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Speaker giving a talk on corporate Business Conference. Audience at the conference hall. Business and Entrepreneurship event.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.