Üzleti tippek

„Zöld úton” a Groupama – Eredmények és tervek

2006. március 3., Budapest – A Groupama Biztosító Rt. 10 százalékos díjbevétel növekedésre számít idén (a nem kgfb ágazatokban). A vállalat 2006-os terveinek fókuszpontjában az ún. „zöld koncepció" kialakítása, k

A Groupama Csoport konszolidált díjbevétele 2005-ben 10,8 milliárd eurót ért el, mely 6 százalékos növekedést jelentett a tavalyi évben. A pénzügyi növekedés mellett 2006. február 24-én a közgyűlés véglegesen jóváhagyta a biztosítócsoport tőzsdére való bevezetését. A Csoport ezen döntése egy eszköz a további fejlődéshez, hiszen a Groupama célja, hogy az európai biztosítási piac egyik vezető társaságává lépjen elő.

A Groupama Biztosító Rt. idén 10 százalékos díjbevétel növekedésre számít a nem kgfb ágazatokban, de a financiális célok között szerepel a kgfb állomány megszilárdítása, valamint a pénzügyi veszteség további sikeres csökkentése is. A biztosító 2005-ben várakozáson felül, félmilliárd forintra mérsékelte a tervezett 1 milliárd forintos veszteséget, 2006 végére pedig a -250 millió forint és a nullszaldó közötti eredmény elérése a cél.

A Groupama Biztosító Rt. 2004-es és 2005-ös pénzügyi eredményeinek összehasonlítása




Az eredményes hátrányledolgozást a Groupama komoly erőfeszítéssel és az ügyfelek érdekeinek folyamatos szem előtt tartásával valósította meg. Ennek jelentőségét mutatja a fogyasztók körében tavaly novemberben végzett piackutatás pozitív eredménye is.


A stratégiai piackutatás főbb vizsgált kérdéskörei a következők voltak: biztosítóválasztási szempontok, elvárt márkaértékek, az elégedettség és a márkahűség kialakulása, valamint a Groupama megítélése és értékelése saját, illetve más biztosítótársaságok ügyfélkörében.
A felmérések szerint a Groupamáról kialakult kép a biztosító saját ügyfeleinek körében kifejezetten pozitív (a kliensek elégedettek a szolgáltatásokkal és a kárrendezéssel, az üzletkötőket pedig megnyerőnek ítélik), míg más biztosítótársaságok ügyfeleit az előítélet-mentes, nyitott és érdeklődő attitűd jellemzi a Groupamával szemben.
A kutatás tanulságának megfelelően a biztosító megkezdte a lojális ügyfelek megerősítését szolgáló különböző hűségprogramok, valamint egyedi szolgáltatásainak és társadalmi szerepvállalásának megerősítését.


„A Zöld biztosító”

A Groupama 2006-os ügyfélstratégiájának fő célkitűzése az ügyfélközeliség és a márka további erősítése. A felmérések eredményeit felhasználva és továbbgondolva, a Groupama az egészséges és biztonságos életmód támogatásán keresztül, a „zöld koncepció” kialakításával kíván példaértékűen előtérbe lépni. Ennek keretében valósul meg pl. a Groupama Egészségnapok, a Groupama Mountain Bike Magyar Kupa támogatása, valamint a társasház pályázati projekt is.


A Groupama Egészségnapok öt vidéki helyszínnel (Pécs, Debrecen, Szeged, Eger, Győr), különböző sportversenyekkel és az egészséges életmódhoz kapcsolódó programokkal várja a látogatókat. Az első állomás május 6-án Pécs városa lesz. Ezt megelőzően a Groupama Mountain Bike Magyar Kupa április 23-án rajtol a Groupama Biztosító támogatásával a Magyar Mountain Bike Szövetség szervezésében. A tervek szerint az országos versenysorozat 14 állomást érint majd.


A természetes lakókörnyezet kialakításával (pl. parkosítás, falfirka-mentesítés, játszóterek és sporthelyek kialakítása) a Groupama ugyancsak az egészséges életvitelre ösztönöz. A „Groupama a társasházak szebb és jobb környezetéért 2006″ pályázat célja a társasházként működő épületek műszaki és esztétikai állapotának javítása, a lakóközösség közvetlen környezetének szépítése és rendezése, olyan helyiség vagy terület kialakítása, amely a lakóközösség tagjainak pihenését szolgálja és a közösségi szabadidős, kulturális rendezvényekre, programokra biztosít teret. (A társasházi projektben minden olyan társasház és lakásszövetkezet részt vehet, amely a pályázat benyújtási határidejének időpontjában teljes körű épületbiztosítással – TÉB – rendelkezik a Groupama Biztosítónál.)

Akciók és kedvezmények

A „zöld koncepció” kialakítása mellett megújult és kibővült a Groupama kedvezménykártya szolgáltatásainak köre. A hazai biztosítók között elsőként kínált, és immáron EDC (Euro Discount Club) matricával kiegészült kártya több mint 800 elfogadóhelyen biztosít kedvezményes vásárlási lehetőséget az országban. Kedvezménykártyát a jövőben azok a magánszemély ügyfelek kaphatnak, akik legalább egy – érvényes és folyamatos díjfizetésű – élet-, baleset-, lakás-, kgfb vagy casco biztosítási szerződéssel rendelkeznek a Groupamánál.

További kedvezményt biztosít a Groupama családi hűségakció programja, amely azok számára ajánl előnyös konstrukciót, akik már rendelkeznek a Groupamánál kötött bármilyen folyamatos díjfizetésű egyéni életbiztosítással és ugyancsak a Groupamánál kívánnak casco és/vagy lakásbiztosítást kötni. Ebben az esetben a biztosítási díjból 10 százalék engedmény illeti meg az ügyfelet. Amennyiben a Groupamánál kötött lakás- vagy casco biztosítási szerződéssel rendelkezők életbiztosítást kívánnak kötni, úgy az újonnan kötött, folyamatos díjfizetésű, egyéni életbiztosítás első éves díjából 3 hónapot vállal át a biztosító. (Az akció április 1-től május 31-ig vehető igénybe.)

Biztosított lóerő: március 1-től elindult a Motor CASCO!

A termékkínálat bővítéseként a 2006-os tervek között szerepel a Motor CASCO, melynek bevezetését többek között az éves szinten kb. 15%-kal növekvő új motor eladások indokolják. A testre szabható díjstruktúra mellett (nyolcféle különböző önrész) 2 hónapos idénykedvezmény (hazai biztosítók között elsőként), valamint a motor kötelezőbiztosításából 40% díjkedvezmény vehető igénybe a Groupamánál, a választható fedezeteknél pedig kétféle konstrukciót (Escort: törés totálkár és lopáskár, valamint Rider: törés totálkár, lopáskár és törés helyreállítási költség) kínál a biztosító.

###

Groupama Biztosító Rt. (www.groupama.hu):
A 2004. őszi névváltást megelőzően, a Groupama Biztosító Rt. 1991 óta van jelen a magyar piacon. A hazai biztosítótársaságok 11. helyezettje folyamatosan fejlesztett szolgáltatásaival minden stratégiai biztosítási ágban képviselteti magát. Franciaország második legnagyobb biztosítótársasága, a Groupama Csoport 2005-ben elért 13,5 milliárd eurós forgalmával és 10 országban gyűjtött tapasztalatával áll a magyar leányvállalat mögött. Országos hálózatukban Budapesten 3, vidéken 32 irodával rendelkeznek.

További információk:
Groupama Biztosító Rt.
Paulányi Beáta, marketing osztályvezető (tel.: 06-1-279-4274; e-mail: beata.paulanyi@groupama.hu)

Sajtókapcsolat:
B&D ComMedia Kft. (tel./fax: 06-1-201-2512)
Béres Anikó, ügyvezető igazgató (20/943-4143, aniko.beres@commedia.hu)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik