Üzleti tippek

Mátyás Király Marketingje

admin
admin

2006. 02. 24. 00:00

... a nagy hírnévhez, a sikeres üzlethez nem kellenek komplex eszközök: pár egyszerű, de jól megválasztott taktika alapos, következetes kivitelezése is meghozhatja a dicsőséget. Wolf Gábor cikke (http://www.marketingcommand

Kérdezd meg bárkitől, hogy ki volt a legnagyobb magyar király, és 10-ből 9 rá fogja vágni: Mátyás! De miért? Voltak más királyok is, akik csatákat nyertek, akik hadsereget állítottak fel, mások is támogatták a művészeteket – akkor miért éppen ő?

——————————————————–
AZ IGAZSÁGOS
——————————————————–

Mátyásnak remek volt a pozícionálása. Mára már mindegy, hogy ő ragasztotta-e magára az „igazságos” jelzőt, vagy a nép – a lényeg, hogy kiválasztotta a népszerű uralkodók egyik legfontosabb jellemzőjét és következetesen használta, összekapcsolta a jelentését saját nevével. Ha azt kérded: „ki volt az igazságos király?”, mindenki rá fogja vágni „Mátyás!” Ez pedig pontosan a pozícionálás lényege.

Nem „Mátyás a hódító”, vagy „Mátyás a hős”, nem is „Mátyás, aki menedzseli az országot, terjeszkedik, és az oktatásról meg a kultúráról sem feledkezik meg”. (Gondolj csak bele: hány cég próbál egyszerre ilyen sok mindent elmondani magáról!)

Mátyás ezzel szemben csak egyetlen tulajdonságot választott ki, és csak erre az egyre koncentrált – be is jött neki. Vajon a Te cégednek is van egy olyan tulajdonsága, képessége, amit érdemes külön kiemelni úgy, hogy a többi kompetenciádat már meg sem kell említeni? Van olyan fogalom, ami így összefonódott már a céged nevével? A Te iparágadban mi lenne az a meghatározó tulajdonság, ami az uralkodásban az igazságosság?

——————————————————–
ÁLRUHÁBAN
——————————————————–

„Történt egyszer, hogy Mátyás király álruhában tért be a szegényember házába”, „álruhában ült be a fogadóba”, „álruhában ment vadászni”…

Mátyásnak, mint uralkodónak a népe volt az ügyfele. Ha meg akart bizonyosodni arról, hogy ez a nép hogyan él, ha meg akarta ismerni a gondjaikat, ha meg akarta tudni, hogy elégedettek-e a királyukkal, akkor nem a trónján ülve filozofált róla, és nem is feltételezésekre alapozott. Helyette piackutatott! És még csak nem is alvállalkozóval, hanem személyesen.

Neked milyen minőségi információid vannak a régi és a potenciális ügyfeleidről? Mikor kérdezted meg tőlük utoljára, hogy elégedettek-e a cégeddel? Hogy miben segít nekik a legtöbbet a Veled való együttműködés? Hogy mi volt a legfontosabb szempont, amiért a cégedet választották? Hogy milyen gondok foglalkoztatják őket manapság?

——————————————————–
EGYSZER VOLT…
——————————————————–

A tömegkommunikáció előtt mi volt az elsőszámú eszköz, ami a néphez elvitt egy üzenetet? A szóbeszéd, a mesék.

Mátyásnak fantasztikus volt a publicitása (még mindig az). Hogyan érte ezt el?

– Pontosan azt a médiát dominálta – a meséket – ami a célközönségéhez szólt, amit falt a nép, és amit szájról szájra továbbadott – így az üzenete mindenkihez eljutott.

– Minden meséje az igazságról szólt, azaz „sajtóközleményeiben” mindig a pozícionálását erősítő üzeneteket hangsúlyozta. Semmi mellébeszélés, semmi egyéb dicsekvés, csak a kulcs üzenet.

– A történetei érdekesek, tanulságosak, élvezetesek voltak. Sztorik, amiket imádott hallani a nép, mert róluk is szólt, és amiket a mesemondók – a kor újságírói – is szívesen „megírtak”.

Te tudod, hogy a célközönséged milyen médiákból tájékozódik, mit olvas, hallgat, néz, mire kattint? Megteszel mindent, hogy érdekes, a célközönséged számára releváns hírekkel áraszd el ezeket a kommunikációs csatornákat? Van olyan kulcs-üzeneted, amit minden sztoridba belefoglalhatsz?

——————————————————–
MÁTYÁS KIRÁLY KFT
——————————————————–

Nézzük, hogy a fentiek alapján ma hogyan vezetné cégét Hunyadi Mátyás ügyvezető igazgató úr:

1. Kiválasztana egy és csakis egyetlen üzenetet, ami a cégét jellemzi, és ami fontos szempont a célközönségének is. Nem vacakolna cége egyéb képességeinek hangoztatásával – erre az egyre koncentrálna minden marketing anyagában.

2. Személyesen felkeresné leendő és potenciális ügyfeleit, és alaposan kikérdezné őket gondolataikról, gondjaikról, szempontjaikról, véleményükről.

3. Gondoskodna róla, hogy cége üzenete sokszínű, élvezetes formában jusson el a médiába. Jó kapcsolatokat építene ki a sajtóval, de főleg azokkal, akik az ő célközönségéhez szóló médiákban írnak, szerkesztenek, riporterkednek. És minden egyes sajtóközleményét az első pontban írt kulcsüzenet köré építené fel.

Van ilyen királyi a Te marketinged is?

——————————————————–
Forrás: kkv Marketing Magazin: www.marketingcommando.hu

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 19.
Szorosan egymásra záródva parkolnak a gépjárművek a főváros VII. kerületének egyik mellékutcájában. A furgon néhány centiméteres távolságot hagyva állt be az előtte és mögötte álló járművek közé.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.