Kőszegi András
Jelenleg:
Gazdasági Rádió
– BrandFocus márkakommunikációs műsorkészítő
Gumi-Profi Kft.
– marketingigazgató
Magyar Marketing Szövetség
– elnökségi tag
2005.
Híd Rádió Rt. – Színes Bulvár Lap
– médiaigazgató
2003–2005.
Gazdasági Rádió
– kommunikációs igazgató, szerkesztő-műsorvezető
2000-2003.
Budapest Rádió
– szerkesztő-műsorvezető
2003.
Európa Biztosító ( Groupama )
– kommunikációs tanácsadó
2002. Magyar ATV
– szerkesztő-műsorvezető
2002-2003.
Hurrá Nyaralunk.hu Utazási Iroda
– kommunikációs tanácsadó
Satelit TV
– szerkesztő-műsorvezető
Infórum Rádió
– szerkesztő műsorvezető
Magyar Rádió
– szerkesztő-riporter
Fehérvár Rádió
– zerkesztő-műsorvezető
Marketing, rádióval fűszerezve
A tévézés abbamarad, de a rádiózás nem áll meg. Interjúalanyai egy-egy beszélgetés után különböző kommunikációs kérdésekkel és problémákkal fordulnak hozzá. Egy idő múlva azt veszi észre, hogy biztosítónak, online és más cégeknek ad marketing, pr vagy éppen szponzorációs tanácsot. 2004-től pedig már az akkor induló Gazdasági Rádió kommunikációs igazgatója és műsorvezetője. „Ezt a hivatást nem lehet szakterületekre szétválasztani. Nem gondolom, hogy egyik a másik nélkül tökéletes lenne, a szakmát csak komplexen tudom értelmezni.” – teszi hozzá. A sikert számára kapcsolati tőkéje, hitele és kommunikációs ismeretei biztosítják, amelyek közül egyik sem szakma-specifikus. Bár az igazgatói posztról lemond, a régi szerelem – a rádiózás – megmarad. De ezt ekkor már összeköti marketingismereteivel. Barna Tamással, a Republic of Art ügyvezető igazgatójával marketingkommunikációs műsort terveznek, amely 2004 ősze óta BrandFocus címmel hetente hallható a Gazdasági Rádióban. Vendégei a szakma legjobbjai, a témák az aktuális brand- és marketingtrendek. „Az újságírók legtöbbször azt kritizálják, amit soha életükben nem csináltak. Így van ez a kommunikáció területén is. Én pedig nem szeretnék ebbe a hibába esni” – jegyzi meg. Inkább kérdez, megkérdez és rákérdez, folyamatosan tanul. A gondja csak az, hogy ebben a „mai média mételyben” már nem lehet előre tervezni. Ezért Csókás Tamás, a Gumi Profi Kft. tulajdonosának személyes hívására elvállalta a cég marketingigazgatását is. A vállalat teljes körű kommunikációjáért, a márkajelenlét biztosításáért és a belső tréningekért felelős. 2005-bern felkérik, legyen a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja. Örömmel mond igent az újabb kihívásra, így jelenleg a májusi Országos Marketing Konferencia szervezésében, lebonyolításában és szakmai kommunikációjában is részt vesz. Nem titkolt célja, hogy átfogó médiapartnerséggel és nagyobb nyilvánossággal a szervezet értékteremtő munkáját még láthatóbbá és érzékelhetőbbé tegye.
Felkészülés, odafigyelés, bizalom
Szakmai hitvallásának három alappillérét az üzleti életben és a rádiózásban egyaránt és ugyanúgy „kamatoztatja”, a kettőt nem is szívesen választaná szét. Bár régebben napi 14–16 órás munkaidőben dolgozott, ma már abnormálisnak tartja, ha valaki a munka rabjává válik. „Bármennyire szeretem is a sikert, azért vannak fontosabb dolgok” – teszi hozzá. Felesége „hála istennek” nem szakmabeli, a médiából nem is választott volna párt magának. „Elvégre nem szerencsés, ha két exhibicionalista van egy családban” – mondja Kőszegi András. Feleségével így 18 éve szerencsésen kiegészítik egymást, a család sikereinek alapja és biztonságos háttere. Bár nem „egy lenyugodott típus”, az idén 40 éves üzletember és médiaszemélyiség most jobban érzi magát, mint fiatalabb korában. Jövőjét sokkal tudatosabban, megalapozottabban tervezi. Jelenleg portréinterjúinak könyvváltozatán illetve kiadásán dolgozik. „Olyan értékes és fontos gondolatok hangzottak el, amelyeket kár lenne veszni hagyni. Ráadásul sokszor többet tudtam meg beszélgetőtársaimról, mint amennyit ők tudtak saját magukról” – teszi hozzá. Büszke arra, hogy értékeket hoz létre, hogy évek óta meg tud szólalni az éterben és hogy mind a két életét élheti. A „régi szakmaiságot” és értékrendet ma is teljes mellszélességgel vállalja. „Bár minden nap használom az internetet és a mobiltelefont, de azért még tüzet is tudok gyújtani” – foglalja össze Kőszegi András.