Üzleti tippek

Széles portfolió

A Magyar ATV megújulása az Echo Tv számára is előnyös lehet – mondja Baráth Maya, a Széles Gábor médiaérdekeltségeinek hirdetési képviseletét ellátó Rising Star Kft. ügyvezető igazgatója.

Baráth Maya kedvencei:


Tévéműsor: hírműsorok, TV2 Mokka
Újság: Magyar Hírlap
Rádió: Klubrádió, Rádió1, Rádió Café
Hobbi: utazás

– A Magyar Hírlap aranykorában, 1991-től 1999-ig volt a lap hirdetési vezetője. Amikor tavaly februárban az újraindult laphoz hívták, óhatatlanul felmerült, hogy a régi sikerek megismétlését várják Öntől. Mennyire sikerült megfelelni ezeknek az elvárásoknak?
– A Magyar Hírlap számára rendkívül sikeres ’90-es években azért egészen más volt a piaci helyzet. Gondoljon arra, hogy akkor még a bulvárlapoktól ódzkodtak a hirdetők, a nagy kereskedelmi tévék pedig csak az évtized végén jelentek meg; kissé leegyszerűsítve a dolgokat „csak” a Népszabadsággal kellett megküzdenie a lapnak. A tavalyi évben a Magyar Hírlap „életmentésén” volt a hangsúly. Elképesztő körülmények között kezdtük el egy évvel ezelőtt a munkát. A Semic Interprint nyomdájának papírraktárában dolgozott a szerkesztőség, nulláról kellett felépítenünk mindent. A hirdetőkkel folytatott tárgyalások során az első néhány hónapban folyton azzal a kérdéssel szembesültem, hogy megmarad-e egyáltalán a lap. A kitűzött értékesítési terveinket ilyen körülmények között is meg tudtuk valósítani.
– Miért hoztak létre egy közös értékesítőcéget?
– Széles Gábor ötlete volt, aki az összes cégét holdingrendszerben működteti. Az Echo Tv, a Magyar Hírlap, a márciusban induló Vital Tv, és a Rising Star is külön cégként működik.
– A Financial Times-ban megjelent Magyarországról szóló melléklet kapcsán úgy tűnt, hogy nálunk szokatlan az, hogy a hirdetőknek nem jár bújtatott pr-cikk.
– A mi lapunknál sem lehet ilyen, hiszen igyekszünk betartani a reklámtörvényt, és a pr-hirdetéseket mindig megkülönböztetjük a lap többi cikkétől. Mert mi van akkor, ha megjelenik egy rejtett pr-cikk, majd másnap egy újságíró visszásságokra bukkan az adott céggel kapcsolatban és megírja? Akkor melyik az igazság?
– A Népszava az utóbbi időben deklaráltan közelebb került az MSZP-hez. Felvette a „Szociáldemokrata napilap” alcímet, és a párttagok kedvezményesen fizethetnek elő a lapra. Az értékesítési munkát vajon miként befolyásolja egy ilyen lépés?
– Nagyon megnehezíti. A hirdetőknek egyformán fontos minden célcsoportjukba tartozó ember, pártállástól függetlenül, ugyanakkor nem szeretnének abban a színben feltűnni, hogy valamelyik párthoz tartoznak. Vannak hirdetők, akiknek nagyon fontos lenne elérni, például a Magyar Nemzet célcsoportját, de félnek, hogy akkor beskatulyázzák őket fideszes cégként.
– Négy politikai napilapnak vajon van elég hely a lappiacon?
– A legtöbb politikai napilapot lélegeztetőgéppel tartják életben. Mindig is az volt a vélekedés, hogy eggyel több napilap van, mint amennyit ténylegesen elbír a piac. Persze mindenki azt mondja, hogy nem az övék az az egy lap, hanem a konkurensé.
– Az ATV megújulása, Friderikuszostól vajon meghozza a gyümölcsét a csatorna számára?
– Az ATV-nek biztosan jót fog tenni ez a váltás. Egy jó tévéhez ugyanis húzónevek, és jó műsorok kellenek. Az sem mellékes, hogy ezáltal talán jobban elmegy a csatorna a politika felől a szórakoztatás irányába, ami előnyös lehet a gazdaságra és a politikára fókuszáló Echo Tv számára.
– Az Echo Tv vezetői a nyáron azt nyilatkozták lapunknak, hogy a legnagyobb problémát a kábelcsomagokba való bekerülés jelenti számukra. Hány háztartásban fogható jelenleg a televízió?
– 980 ezer háztartásban, ugyanis sikerült megállapodni, mind a UPC-vel, mind a MatávKábellel, és március közepétől a UPC Directen is elérhető lesz a csatorna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik