Üzleti tippek

Budapest Bank: sikeres a vállalati üzletág

A Budapest Bank kis- és középvállalati (kkv) ügyfeleinek száma és az általuk felvett hitelek mennyisége az elmúlt 12 hónapban a piaci átlagot jelentősen meghaladó mértékben növekedett. 2005 végére a mikro és kkv ügyfelek száma 8300 új ügyféllel 63 ezerre nőtt, így a bank piaci részesedése az előző évihez képest mintegy 1,5-2 százalékkal emelkedett, meghaladva a 11 százalékot.

A Budapest Bank vállalati üzletága 2005 végéig 246 milliárd forint értékben helyezett ki hiteleket ügyfeleihez, ami 24 százalékos bővülést jelent az előző évi 198 milliárd forinthoz képest. A kkv ügyfélszám jelentős gyarapodását az tette lehetővé, hogy a bank a bázishoz képest 16 százalékkal több új ügyfelet akvirált, valamint a a bankhoz hű ügyfelek aránya 15 százalékkal nőtt.

A bank vállalati üzletágának értékelése szerint a kis forgalmú vállalkozások számára létrehozott Egyforintos folyószámla-csomag beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen a piacra lépést követően, a negyedik negyedévben 2300 új ügyfelet eredményezett a bank számára, de a kampány hatására a számlanyitások száma összességében 60 százalékkal emelkedett. Nagy népszerűségnek örvend a decembertől elérhető EVA Komfort szolgáltatás is, amely kombinált számlavezetési és megtakarítási szolgáltatást nyújt az EVA-t fizető vállalkozások számára.

A bank bővített fedezetlen hitelkínálatát is.  A Széchenyi kártyához hasonlóan versenyképes kondíciókat kínáló Budapest Üzleti Kártya a piacra lépés első 4 hete alatt mintegy 500 millió forinttal növelte a bank hitelállományát. Köszönhetően a jelentős egyszerűsítéseknek és a versenyképes kondícióknak a kkv-k számára folyósított jelzáloghitelek állománya fél év alatt 4,3 milliárdról 5,5 milliárd forintra nőtt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik