Az SAP Hungary mintegy egy évvel ezelőtt, 2004 novemberében kezdte értékesíteni Magyarországon a kis- és középvállalatoknak szánt integrált vállalatirányítási szoftverét. Az elmúlt 12 hónapban már több mint száz ügyfél választotta az SAP Business One-t vállalati folyamatai ésszerűsítésére.
Az SAP Business One egyértelműen sikeres piaci bevezetését egyéves előkészítés előzte meg. Az SAP felmérte, hogy a közepes- és kisvállalatok elvárásai mennyiben különböznek a nagyvállalatokétól, majd ez alapján alakította ki megbízható partnervállalati körét. Az SAP Business One-t ma már közel 30 bevezető partner forgalmazza. A siker tehát nem önmagában az SAP szoftver érdeme, hanem nagyban köszönhető az SAP és a minősített partnervállalatok közötti szoros együttműködésnek is.
A kis- és közepes vállalatok számára létkérdés, hogy az egyre élesedő piaci versenyben képesek legyenek lépést tartani a technológiai fejlődéssel, amelynek segítségével versenyelőnyre tehetnek szert. Az SAP célja, hogy a kis- és közepes vállalatok olyan rendszert alkalmazzanak, amely optimalizálja az üzleti folyamatokat, csökkenti a működési költségeket, és segíti a vállalkozásokat abban, hogy megtartsák régi, bevált ügyfeleiket és újakat szerezzenek. Az SAP Business One magában egyesíti mindezen tulajdonságokat, így csökkenti a teljes rendszerköltséget, növeli a nyereségességet, és mivel kifejezetten az üzleti fejlődés támogatására alakították ki, így jobb befektetés-megtérülést eredményez.
A szoftver folyamatos fejlődését mutatja, hogy már itthon is a második verziót használhatják az ügyfelek. Az új verzió megjelenésével az alapszoftver több területen is bővült, de természetesen az SAP Business One-hoz az elmúlt év során a bevezető partnerek is készítettek egyedi megoldásokat, így van már például PDA-n keresztül elérhető mobil-kliens megoldás vagy bérszámfejtő modul is.
Az SAP tapasztalatai azt mutatják, hogy az SAP Business One értékesítésének területi megoszlását illetően felhasználóik közel fele fővárosi. A mintegy száz ügyfél 50%-a a kereskedelmi és szolgáltatói szektorból érkezett, ám találhatóak közöttük elektronikai és high-tech iparban, építőiparban és FMCG ágazatban működők is. Ezenkívül használják a szoftvert a médiában, a szállítmányozás területén, a távközlésben, sőt, még egy magánkórház is megvásárolta az SAP Business One-t.
„Az elmúlt egy évben elért sikerekben az is nagy szerepet játszik, hogy nemcsak egy jó szoftvert kínálunk, hanem megfelelő partnerhálózattal is rendelkezünk” – nyilatkozta Kézdy Gergely, az SAP Business One értékesítési menedzsere. „Az ügyfelek visszajelzései pozitívak, s maga az a tény, hogy több mint száz SAP Business One-t installáltak az elmúlt alig egy év alatt, igazolja, hogy valós igény van a piacon egy ilyen szoftverre” – tette hozzá.

Habony Árpád decemberben szállt be a kaszinóbizniszbe, máris nyert 2,5 milliárdot
Ha csak a tavalyi nyereséget vesszük figyelembe, akkor a hátralévő 34 éves koncessziós időszakban 655 milliárd forintot kasszírozhatnak a tulajok.