Üzleti tippek

Nemcsak nőknek

A kábelpiac a hobbikra szakosodott csatornák az a szegmense, amelyben a szakértők a közeljövő legnagyobb fejlődési potenciálját látják. Jóslatukat az idén két új csatorna, a TV Deko és a Story TV megjelenése is alátámasztja.

A TV2-t tulajdonló SBS Broadcasting kívánt elsőnek betörni a nők birodalmába: 2004 szeptemberében kezdte meg adását az Írisz TV főként romantikus filmsorozatokkal, az esti órákban pedig magyar gyártású műsorok futnak, majd pedig erotikus talkshow-kból és dokumentumműsorokból álló lokalizált magyar nyelvű tartalom célozza a 18–49 éves korosztályt Club TV márkanév alatt. A nézettség tekintetében a csatorna magasan vezet a tematikus adók között, reklámidejüket a TV2 értékesíti.

A gasztronómia iránt érdeklődőket az immár egyéves TV Paprika is szórakoztatja, amely elsőnek és azóta is egyedülinek mondhatja magát. Jelenleg 900 ezer háztartásban fogható Magyarországon az adó, emellett Csehországban és Szlovákiában is fogható, valamint a jövő év folyamán Romániában és Ausztriában is megkezdődik a sugárzás a helyi nyelveken. „A csatorna jelenleg AGB-Nielsen által mért heti és napi reach adatokkal rendelkezik, amelyek már most kimondottan jónak számítanak a tematikus televíziózás világában” – mondja Marton Szilvia, a csatorna kereskedelmi és marketingigazgatója. A TV Paprika kielégítő reklámköltéseiben segít az is, hogy a saját gyártású műsorokban product placement lehetőségekkel is élhetnek a hirdetők, természetesen a vonatkozó jogszabályokat betartva. Szintén a TV Paprika Rt.-hez tartozik a most decemberben debütáló TV Deko, amely a TV Paprikához hasonlóan eddig szabadon hagyott piaci rést, a barkácsolás, otthonfejlesztés, építészet, design tematikát dolgozza fel.

Az idei új belépők egyike a Sanoma kisebbségi tulajdonában lévő 4! Csatorna Story TV, amely elsősorban a magyar és külföldi sztárokkal kapcsolatos pletykáknak, érdekességeknek kínálna az újságosstandon kívüli fórumot a Story és Best magazinéval azonos célcsoport (elsődlegesen a 20–45 közötti női ESOMAR ABC) számára, de nem azonos tartalommal. 2005 novemberében indult el a próbaadás, mely december 15-ig egy hatórás promo-szpot formájában fogható műholdon. A „sztártévé” bevételeit a tematikus csatornák általános fellendülésének, valamint a megcélzott bulvár- és szórakoztató piac nagy növekedésének és nézettségének köszönhetően a jövőben már fele-fele részben a hirdetési piacról és a kábeldíjakból szerezné.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik