Üzleti tippek

Új bevételi forrás a televíziótársaságoknak

Az Európai Bizottság keddi ülése elfogadta az új televíziós irányelv tervezetét. A javaslat lehetővé tenné a bújtatott reklám alkalmazását, illetve lazítaná a reklámidőkre vonatkozó szabályozásokat.

Az audiovizuális politikáért felelős biztos, Viviane Reding által beterjesztett javaslat a televíziós hirdetési rendszer liberalizálását tűzte ki célul – jelenti a Világgazdaság. A bújtatott reklám, az úgynevezett termékelhelyezés engedélyezésével a tévésorozatokban, filmekben felismerhető kereskedelmi cikkek, szolgáltatások bukkanhatnak fel. A legtöbb EU-tagállam jelenleg ezt tiltja, míg az USA-ban bevett gyakorlat több millió dolláros üzletet hoz az amerikai tévétársaságoknak.

A bújtatott reklámokat bevezetni szándékozó javaslat szerint a nézőket a film elkezdése előtt tájékoztatni kell arról, hogy abban rejtett reklám szerepel. Az olyan bújtatott hirdetési formák, amikor a márkák a nézőket félrevezető módon jelennek meg a filmekben, továbbra is tilosak lesznek. Emellett a javaslat kimondja, hogy a bújtatott reklám nem kerülhet túlságosan előtérbe a filmekben, továbbá a hír-, a gyermek- és a vallási műsorokban ezentúl sem szerepelhetnek.

A reklámszabályok lazításával a hagyományos televíziótársaságok komoly bevételi forrásokhoz juthatnak, s erre szükségük is lehet a digitális és kábelcsatornákkal folytatott versenyben – írja a Financial Times.

A reklámidőre vonatkozóan a tervezet megszüntetné azt a gyakorlatot, hogy a reklámokat csak blokkokban lehet közölni. A jelenlegi helyzettel szemben a tévétársaságok a jövőben megválaszthatnák a számukra legjobb időpontot a reklámok sugárzására. A módosítások azonban nem változtatnának azon, hogy az óránkénti reklámok ideje továbbra sem haladhatná meg a 12 percet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik