Üzleti tippek

Egy-kettő, mozgás

Sokak fejében szöget üthet a műsorújságokat böngészgetve, hogy minek köszönhetően találkozhatunk egyszerre Sport 1-gyel és Sport 2-vel. A választ a csatorna kereskedelmi igazgatója, Kaminszky László szolgáltatja: „Kezdetben az ismétlés motiválta a Sport 2 létesítését. Később azért változott a koncepció, hogy azok a sportkedvelők is hozzáférhessenek az adásokhoz, akiknek az előfizetési csomagjában a Sport 1 nem szerepel.”

A sportműsorok sugárzására specializálódott Sport 1 TV a 2000. év első negyedévi startja óta van jelen a hazai tematikus csatornák piacán. A nagyobb részt az UPC szolgáltatói struktúráján, kisebb részt a Matáv Kábelen keresztül hozzáférhető csatorna nagy lefedettségű, pillanatnyilag 1,8 millió hazai háztartásban fogható. A Sport 1 célközönsége a 18 év feletti, közép- és felsőfokú végzettségű férfi lakosság, közülük sokan vezető, döntéshozó pozícióban vannak.

Nem új keletű pletyka, hogy az egyik kereskedelmi televízió újabb sportcsatorna üzemletetését tervezi, azonban Kaminsky László nem aggódik a Sport 1–2 tematikus csatornák piacán betöltött szerepéért. „A mi igazi pluszunk a konkurens sportcsatornához képest, hogy rengeteg olyan stúdióbeszélgetésünk van, hozzáértőkkel, szakkommentátorokkal, ami népszerűsíti, közelebb hozza az adott sportágakat a nézőkhöz.”

A Sport 1 észrevette, hogy egyre nagyobb az igény a kifejezetten amerikai sportokat bemutató adásokra, (NASCAR, NBA, NFL) ezért szerezték meg a kizárólagossági jogokat az amerikai hokibajnokság közvetítésére, de a darts, a póker és a biliárd megfordul a kínálatban. A csatorna legnagyobb beszállítója a Match Room, a műsorok 60% -a külföldi import, 40% -a hazai produkció. Persze a mindent vivő továbbra is a futball.

A „piaci optimizmus” számokban is mérhető: noha a kereskedelmi igazgató konkrét hirdetési adatokkal nem szolgált, annyit azért elmondott: a tendenciák nagyon biztatóak. Az értékesítés kétharmadrészt az R–Time-nál zajlik, egyharmada saját hatáskörbe tartozik. A Sport 1 azt is célul tűzte ki, hogy a jövőben meghódítja a női nézőket (wellness, fitnesz), illetve a luxus sportok rajongóit (golf, yacht). A jövőben a Sport 1 internetes és teletextes oldalának értékesítését is tervezi. Decemberben Csehországban is útjára indul a Sport 1 első adása, illetve néhány, még nem publikus akció lehetőségét is meglebegtette a kereskedelmi igazgató.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik