Januártól 4 százalékos egészségügyi hozzájárulást kell fizetniük azoknak, akik után éves szinten 400 ezer forintnál kevesebb egészségbiztosítási járulék érkezik a tb-kasszába. Az új közteher érzékenyen érinti a több százezer egyéni és társas vállalkozót – írja a Világgazdaság.
A 4 százalékos egészségügyi hozzájárulási kötelezettség a személyijövedelemadó-törvény szerinti külön adózó, bevallási kötelezettségek alá eső jövedelmekre terjed ki, így tehát a vállalkozásból kivont jövedelemre, az értékpapír-kölcsönzésből származó jövedelemre és az árfolyamnyereségből származó jövedelemre is, amennyiben az nem minősül kamatnak. Ugyancsak meg kell fizetni az új típusú adót a 25, illetve a 35 százalékos adóterhet viselő osztalék, illetve a vállalkozói osztalékalap után is.
Az ingatlan-bérbeadásból származó jövedelemnek csak az egymillió forintot meghaladó részét terheli az újfajta közteher. Ezen jövedelmek után az ehót csak addig kell fizetniük a vállalkozóknak, magánszemélyeknek, amíg az általuk és a foglalkoztatójuk által együttesen kifizetett egészségbiztosítási járulék összege éves szinten nem éri el a 400 ezer forintot.
„Politikai mestermű volt Varga Judit előadása. Magyar Péter reakciója azonban méltatlannak tűnik egy kormányfőhöz” – elemzők a volt házaspár csatájáról
Az elvált felek már a tartásdíj-kérdését is nyilvánosság előtt teregették ki tegnap. De kinek jó ez? Ki nyert itt tegnap? Virág Andrea és Mikecz Dániel elemez.
