Üzleti tippek

Továbbra is gyorsan terjeszkedik a Bertelsmann

Európa legnagyobb és a világ negyedik számú médiavállalkozása, a német Bertelsmann az első kilenc hónapban 653 millió euróra növelte az adózott eredményét a tavalyi első kilenchavi 641 millióhoz képest.

Az eredményt határozottan segítette a Grüner + Jahr lapkiadó részleg amerikai magazinjainak eladása a harmadik negyedévben, ami 213 millió euróval növelte az adózott eredményt. Másfelől a zenekiadó részleg további átszervezése 134 millió euróval rontotta az eredményt. Így az idei egyszeri többlet 79 millió euró volt az egy évvel korábbi 237 millió helyett, vagyis kissé javult a szerves fejlődés.

Idén megvették brit Channel 5 tévécsatorna utolsó 35 százalékát is, ettől jövőre várnak sikereket. A nyáron Oroszország egyetlen, közszolgálati műsorokat is sugárzó műholdas televízióját, a REN-Tv-t az Alekszej Mordasov vezette Szeversztal acélipari óriás és a Bertelsmann konszernhez tartozó RTL-csoport konzorciuma vásárolta meg.

Az Európai Bizottság tavasszal feltételek nélkül jóváhagyta a Bertelsmann és a Springer kiadók mélynyomó nyomdáinak összevonását, amellyel a legnagyobb ilyen jellegű európai létesítményt hozták létre.

Ugyancsak tavasszal a Bertelsmann amerikai leánycége, a BMG Direct bejelentette a legnagyobb amerikai kiskereskedelmi DVD-értékesítő, a Columbia House Company megvásárlását, piaci értesülések szerint mintegy 400 millió dollárért. A Columbia House a legnagyobb közvetlen fogyasztói zeneértékesítő az Egyesült Államokban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik