Üzleti tippek

OM Audit Közterület-monitor – 2005 októberében









OM Audit Közterület-monitor – 2005 októberében 1

Táblázat

OM Audit Közterület-monitor – 2005 októberében 1
OM Audit Közterület-monitor – 2005 októberében 3

Az idei októberi hónap az elmúlt időszaknak – az évek óta „beállt” rendszernek – megfelelően a kereskedelmi szektor igen erőteljes jelenlétét mutatja az óriásplakát-piacon. Újdonság azonban a személygépjárművek kimagasló mértékű jelenléte. Egyrészről úgy tűnik, elmúlt már az az idő, amikor csupán egy-egy újabb márka jelent meg köztéren, ma már egyik forgalmazó sem teheti meg az erős harcban, hogy nem vállal köztéri szereplést. A másik magyarázat maga a média természete lehet, hiszen egy nagy formátumú sík felület kiválóan alkalmas egy látványos, ugyanakkor nem túl bonyolult vizuális megjelenéssel bíró termék bemutatására. Arról nem is beszélve, hogy az óriásplakát berendezések telepítésének egyik fő szempontja az autós közönség elérési lehetőségek maximalizálása, így a lehető legkisebb szórással lehet elérni a célzott közönséget, ami nem elhanyagolható költséghatékonyságot eredményez. A fentiekhez természetesen a gépjárműpiac aktuális helyzete is hozzájárult.

A listavezető azonban ebben a hónapban a politika volt, s egyre valószínűbb hogy ez a lendület a választásokig csak fokozódni fog. A banki szektor ugyancsak erőteljesen képviseltette magát az óriásplakátokon. A vegyes kampányok tekintetében a telekommunikáció, a bank szektor, valamint a politikai szereplők és események kaptak nagyobb hangsúlyt ebben a hónapban.

A Full Monitoring módszertana:
A Full Monitoring az OM Audit havi rendszeres felmérése, amelynek adatgyűjtése minden hónap 6–11. közt készül. Az adott periódusban az OM Audit felmérői meglátogatják az összes, ismert tulajdonosú standard (euro és avenir méretű óriásplakátok, citylight és midilight berendezések, magnum és backlite felületek és a hirdető oszlopok) magyar közterületi hirdető eszközt, s azok minden felületét lefényképezik. Ezen fényképek alapján a kutatók minden felületen azonosítják az oda kihelyezett kreatívot, s kiegészítő információkkal ellátva helyezik be egy lekérdező szoftverrel könnyen elemezhető adatbázisba.
A felmérés teljes körű, azaz mintavételi hibája nincs. Ugyanakkor természetszerűen nem tartalmazza azokat a kéthetes hóközi kampányokat, amelyek még nem voltak kiragasztva a felmérési időszakban. Ugyanezen okból a késve kiragasztott kampányok adatai is csak részben jelennek meg az adatbázisban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik