Üzleti tippek

Melyik a legjobb marketingeszköz?

Hogyan döntsd el, hogy a sok ötlet és ajánlat közül a cégednek melyik marketingeszköz hozza a legtöbb hasznot?

Ma egy olyan stratégiai marketingmódszert ismerhetsz meg itt, ami minden cégre érvényes. Kivétel nélkül. A tiédre különösen!
Ha nem alkalmazod ezt a marketingmódszert, akkor rendszertelen, „szezonális” lesz a céged eredménye. De ha ismered és használod, akkor kisvállalatod jó úton halad, hogy valamikor nagyvállalat legyen.

A 40 millió forintos kérdés

– „Melyik marketingeszköz lenne a legjobb a cégem számára?”
– „Gábor, mit szólsz ehhez a reklámajánlathoz, elfogadjuk, vagy ne?”
– „Kaptunk egy rendkívüli lehetőséget, de nem tudom, hogy éljünk-e vele?”

Miről árulkodnak ezek a kérdések? Számomra arról, hogy a legtöbb kisvállalat marketingje reaktív. Tudod, hogy szükséged van marketingre. Látod, hogy körülötted a piac reklámoz. De Te mit tegyél? Sajtóhirdetés? Banner? Reklámlevél, szórólap, melyik legyen az?

És aztán jön egy ügyes médiaügynök, visszautasíthatatlan ajánlattal, a helyi újságtól, a sárga oldalaktól, egy szakmai portáltól, és a cégvezető rábólint: végre kipipálhatjuk a marketinget! Mi is reklámozunk, mint a nagyok, kábé ennyit is szántam marketingre, végre le van kötve, nincs vele több gond!

Erre mondják a vadászpilóták, hogy „boldogan hal meg”: amikor nézel hátrafelé megnyugodva, hogy az ellenség már sehol, el is mosolyodsz – és közben nem veszed észre, hogy a géped becsapódik a sziklafalba!

De akkor hogyan válasszon marketingstratégiát egy cégvezető?

Az első számú marketingcél

A marketing első számú célja, hogy folyamatosan termelje az új ügyfélpalántákat a céged számára, és pont. Van más célja is, de ez az első számú.

Nem a márkaépítés a fő cél, nem a régi vevők kényeztetése – ezek is fontosak, de a legfontosabb, hogy napról napra új vevőkkel bővüljön a céged.

El tudja ezt érni egy olyan kampány, amire három hét vagy három hónap alatt ellövöd a teljes, éves marketing- költségvetésedet? El tudja ezt érni egy szezonális marketingeszköz?

A rendszeres marketing

Az első számú marketingeszköz minden cég számára egy olyan kampány kell, hogy legyen, amely rendszeresen, folyamatosan, megállás nélkül hozza az új vevőket.

Ez olyan fontos, hogy akár olvasd is el még egyszer!

Ez az alap. Az akciózások, az egyedi reklámkampányok: csak a ház teteje – amíg nincs meg az alap, azaz a folyamatos marketingprogram új vevők szerzésére, addig a többi eszközben csalódni fogsz – garantáltan!

Inkább legyen rendszeres egy marketingkampány, mint jó. A rendszeresség az a faktor, amely hatásossá, hipnotikussá fogja tenni a marketingedet. Ez fogja addig kalapálni a piac fejét, amíg belé nem programozza a marketingüzenetedet.

Ezt egy rövid kampány sosem tudja elérni. Egyedül a rendszeres, folyamatos, „örökké tartó” marketingeszközök.

Az ismétlés ereje

A piac sajnos nem olyan, mint a diákok, akiknek egyszer a kezére csapsz, hogy „figyelj már!”. Naponta több ezer marketingüzenet ér mindannyiunkat, és így nehéz egy cégnek felkeltenie a piac figyelmét. Néha egy-egy ötletes marketingeszköz kiemel a tömegből egy márkát, de ezeknek a vevőszerző hatása általában nem tart tovább néhány hétnél.

Közben az igazán sikeres kisvállalatok hétről hétre lelkiismeretesen feladják ugyanazt a reklámot, ami már 3 éve változatlan formában hozza nekik a heti x vevőt. Óraműpontossággal.

Legyen folyamatos. De mi?

Sokféle marketingeszközt választhatsz ilyen rendszeres vevőszerzésre.

Plakáthelyek: ha egy bizonyos környéket célzol, akkor örökre megvehetsz plakáthelyeket, ahol mostantól csak a te céged hirdetése jelenik meg.

Sajtóhirdetés: válassz ki egy médiumot, és utána minden egyes számban jelenjen meg a hirdetésed, változatlan formában, vagy legalábbis egy változatlan sémával. Vigyázat! Ha megváltoztatod a reklámodat, akkor lenullázod az eddigi hirdetések hatását, és újra kell kezdened az egészet az elejéről az új reklámmal, hiszen újra be kell tanítanod a célpiacodat, hogy „nézd: ez az én reklámom!”

Szórólap: ha rendszeresen megszórod a célpiacodat, akkor ugyanolyan hatást érhetsz el, mint a plakát vagy a reklám. Itt is a folyamatosságon van a hangsúly: egy hetet vagy hónapot se hagyj ki. Először csak néhány háztömb, és ahogy nő a cég, jöhet a kerület, majd az egész város, hétről hétre.

De lehet egy állandó banner egy látogatott weboldalon, egy rendszeres rendezvény, egy kétheti hírlevél, egy havi katalógus…

Mondj nemet!

Amíg nincs a cégednek ilyen folyamatos, rendszeres marketingeszköze, addig nyugodt szívvel utasíts el minden egyedi ajánlatot.

Ha még nincs ilyen folyamatos eszközöd, akkor ideje beindítani egyet. Holnap még nem lesz eredménye, és a jövő hónapban sem. De fél év, egy év múlva áldani fogod az eszedet, hogy egy olyan eszközbe fektettél, amely azóta a költségek sokszorosát hozta vissza, és bejáratott ügyfélszerző gépként üzemel.

És akkor – ha még mindig a növekedés a célod – beindíthatod a következő ilyen programot…

Ajánlott videó

Olvasói sztorik