Üzleti tippek

Sértett A szólás szabadsága

admin
admin

2005. 10. 24. 12:46

Az MTV hírműsora pár másodpercig sérthette nézői érzékenységét egy fasiszta lap címlapjával.

Az Országos Rádió és Televízió Testület Panaszbizottságának 6. sz. eljáró tanácsa állampolgári bejelentésre megvizsgálta a Magyar Televízió Rt. 2005.szeptember 18-án és 25-én sugárzott „A szólás szabadsága” c. műsort és megállapította, hogy a műsor végén néhány másodpercig többek között az 1940-es évi fasiszta újságnak az „Új-Magyarság”-nak a címlapját lehetet látni – áll az ORTT közleményében.

Az eljáró tanács véleménye szerint teljesen értelmezhetetlenül és ebből adódóan indokolatlanul került a képsor a panaszos által kifogásolt blokkba. Tudniillik az említett sajtótermék bemutatása mellett azonnal látható volt a ma megjelenő napilapok címoldala is, de a két blokk között nem volt semmilyen összefüggés és magyarázat sem. Így, a kommentár nélkül történt sugárzás sértheti a nézők egy részének érzékenységét.

Az eljáró tanács véleménye szerint az ilyen műsorok szerkesztésénél nagyobb figyelmet kellene fordítani a hasonló félreértésekre okot adó bejátszások megjelenítésére.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.