Üzleti tippek

A BBC leépítheti a kelet-európai hálózatot

admin
admin

2005. 10. 17. 09:10

Megszűnhetnek a BBC rádió világszolgálatának kelet-európai adásai, mert kell a pénz az arab al-Dzsazíra tévé versenytársának szánt új hírtévére - írta a The Sunday Telegraph.

A legnagyobb vasárnapi konzervatív brit lap értesülése szerint a brit
közszolgálati műsorszóró, amely 43 nyelven sugároz a világ különböző
térségeibe, felülvizsgálat alá vette jelenlegi forráselosztását, hogy
elő tudjon teremteni 25 millió fontot (9 milliárd forint) saját arab
nyelvű hírcsatornájának létrehozására.

A
lap által idézett megfigyelők szerint félő, hogy a felülvizsgálat
eredményeként akár 13 idegen nyelvű adás is megszűnhet; ez a legnagyobb
valószínűséggel a BBC World Service kelet-európai adásait érintené.

A
világszolgálatot, amelyet a BBC működtet, viszont jórészt a brit
külügyminisztérium finanszíroz, 149 millióan hallgatják a világban; sok
országban ez az egyetlen hozzáférhető hírszolgáltatás, vagy legalábbis
az egyetlen olyan, amelyben a hallgatók megbíznak – áll a The Sunday
Telegraphban.

A World Service, amely továbbra is elsősorban
rádióműsor-szolgáltató, az utóbbi időben ugyanakkor jelentős összegeket
fektetett új internetes szolgáltatások kifejlesztésébe, igyekezve
fenntartani hallgatottságát, amely 22 célországban csökkenésnek indult
– írta a lap.

A brit külügyminisztérium a cikk szerint
jóváhagyta az új, arab nyelvű tévéadó beindítását, de ragaszkodik
ahhoz, hogy a BBC az ehhez szükséges pénzt jelenlegi forrásaiból
teremtse elő. A BBC szerint pedig az arab tévécsatorna életfontosságú
ahhoz, hogy a cég versenyre tudjon kelni az al-Dzsazírához hasonló
külföldi hírhálózatokkal.

A katari székhelyű, 1996 óta működő
arab hírtévé éppen most tervezi saját, 24 órás angol nyelvű
hírtévéjének beindítását, és magához csábította a BBC tévé volt első
számú politikai hírműsor-vezetőjét, a nyáron leköszönt Sir David
Frostot, aki a The Sunday Telegraph szerint heti aktuális politikai
hírmagazint fog vezetni az al-Dzsazíránál.

A BBC szóvivője a
brit lapnak gyakorlatilag megerősítette a világszolgálat
felülvizsgálatának hírét, mondván: a cég életfontosságúnak tekinti,
hogy lépést tartson “a folyamatosan változó közönségigénnyel”,
sajnálatos ugyanakkor, hogy a brit kormány nem tud pótlólagos
finanszírozást biztosítani az új csatornához. Ebben a helyzetben nem
maradt más választás, mint a jelenlegi forráselosztás felülvizsgálata –
mondta a szóvivő.

Az illetékes szerint valószínűleg még az
ősszel döntés születik, és bejelentés akkor várható, ha e döntést a BBC
kormányzótanácsa és a brit külügyminisztérium szentesítette.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.