Üzleti tippek

Mélybe a bulvárral

admin
admin

2005. 10. 07. 09:13

A Tények című hírműsorból eltűnnek a bulvárhírek. Kockáztat vajon ezzel a csatorna?

A bulvártartalmak a kezdeti kritikák után mostanra lényegében elfogadottá, vagy legalábbis megszokottá váltak a médiában. „Ha az emberek ezen a nyelven értenek, akkor ezen kell velük beszélni” – fogalmazott egy korábbi interjúban Kotroczó Róbert, az RTL Klub hírigazgatója. Jürgen Habermas elismert német szociológus szerint a média éppen a bulvár előretörése révén kezdi betölteni valódi szerepét, és végre azt adja az embereknek amire vágynak.

Mindezek tekintetében elsőre bátor, de legalábbis meglepő döntésnek tűnik, hogy a TV2 hírműsorából teljesen száműzik a bulvár jellegű híreket. „Vegyük végre egy kicsit komolyabban azt a felelősséget, amivel az országnak tartozunk” – mondja Bárdos András, a TV2 hírműsorainak főszerkesztője, akinek elmondása szerint november elejéig tart a Tények teljes átalakulása. A bulvárhírek eltűnésével a nézőknek már szeptembertől kezdve búcsút kellet inteniük a napi baleseti híreknek, és a távoli katasztrófákról szóló, hazai szempontból valójában érdektelen, inkább csak öncélú tudósításoknak. Bárdos szerint mostantól mélyebben, alaposabban próbálják a történéseket elemezni. „A bulvár ugyanis nem elsősorban a témaválasztás, hanem a feldolgozás színvonaltalansága miatt problémás” – teszi hozzá a hírfőszerkesztő.

A csatorna sajtóközleménye szerint a döntésükbe azt is belekalkulálták, hogy a trendekkel szembemenő döntés miatt akár nézőket is veszíthetnek, amit vállalnak.

Bulvár, baromság?

Dobjuk is gyorsan sutba a sajtóközleményt. A kereskedelmi tévés világban a híradók a műsorstruktúra vonatának egyik középső szerelvényei. A főműsoridős nézettség – köztük az esti hírműsoré is – nagyrészt a kora délután felvezető műsoroktól függ. Amíg a TV2-nél nem találják meg Balázs és Mónika méltó ellenfelét, addig a Tényektől sem várhatnak csúcsnézettséget. Az RTL Klub Híradója akkor tudta először megszorítani a Tényeket, amikor a váratlanul sikersorozattá vált Esmeraldát adták előtte. A Tények nézettsége havi átlagban rendre 30-34 százalékos közönségarányt ér el. A Tényeknek immár tradíciója van, a nézői jelentős része még Pintér Dezső korai időszakában megszokta. Mi lesz, ha kevesebb bulvártéma lesz a Tényekben? Unalmas továbbra sem lesz, nézőket pedig valószínűleg nem fognak veszíteni – legalábbis nem ezért. Tényeket nézni az RTL Híradóval szemben már eddig is konzervatívabb választás volt.

A TV2 akár a nézettség csökkenését is vállalja? Ez okos pr-munkára vall, de hallhattuk már ezt a TV2-től, akkor is mikor a mindent elsöprő Való Világgal szemben visszakozni voltak kénytelenek, és a Big Brother levételét hasonló ájtatossággal kommentálták.

Ahogy az idei Superbrands konferencián Kereszty Gábor fogalmazott: a hosszútávú értékekben bízik a csatorna. Akár még igazuk is lehet, persze ők sem bíznak mindent a véletlenre. Az idősáv másik fontos tényezőjét, a Jóban-Rosszbant, kampányszerű kommunikációval próbálják erősíteni, melyet Sváby András üdvözlendő stratégiaként kommentált, elismerve, hogy már rég így kellett volna cselekednie a csatornának.

A bulvár-hírek kigyomlálása tehát csak elsőre tűnik meglepőnek. A konkurens csatorna Híradója csúcsra járatta a műfajt, vele nehéz ebben versenyezni. Megpróbálnak tehát mást adni, mint a konkurens. Ez inkább tűnik logikus, mint bátor lépésnek. Sőt a megújuláson túl ez a bejelentés extra hírértéket ad, és ha véletlenül tévednek, és nő a nézettség, hát az sem baj. Egy kereskedelmi tévé azt mondja, hogy vállalja a csökkenést? Fityiszt mutat a bulvárnak? Ezzel a hívó szóval akár egy-két plusz sajtómegjelenést is lehet generálni. Mint amilyen például ez is.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.