Üzleti tippek

Bevezető – Változik a világ

Az új évezredben még a konzervatív brit lappiacon is mások lettek az olvasói igények. A szigetországbeli olvasók mindinkább az olcsóbb, színesebb bulvársajtó termékeit vásárolják. A hagyományőrző minőségi lapok azonban nem adják fel, ahogy a 32–34. oldalon olvasható: egyre-másra tabloid formátummal és átalakított, „könnyített” tartalommal kapaszkodnak vissza szinte már vert helyzetükből. A Times egy évvel ezelőtti formátumváltását most szeptemberben az Independent is követte, és komoly példányszám-emelkedést ért el a berliner formátummal.

Mindez önmagában persze nem oldja meg a brit kiadók gondjait: az emelkedő nyomdai és terjesztési költségek, az ingyenes lapok térhódítása miatt más lépésekre is rákényszerülnek. Csak úgy tudnak versenyben maradni, ha megfelelő médiamixet kialakítva (internet, print média, könyvkiadás) több lábra állnak, és új növekedési stratégiát valósítanak meg, amely elősegíti a lappiaci koncentrálódást.

A lapok szerkesztőségi munkája is változik. Ahogy az egyik vezető politikai napilap főszerkesztője fogalmazott: a piaci igényeket figyelembe véve a jövőben hiteles, minőségi, de bizonyos bulvárhagyományokat is vállaló, olvasóbarát lapot kell szerkeszteni.

A Marketing&Média egészen más piacon tevékenykedik, mint a neves brit napilapok, hitvallásunk mégis ugyanaz. Többek között ezért újítottunk mi is. Változik a világ, nekünk is változnunk kell vele.

Nyomárkay Kázmér
Főszerkesztő-lapigazgató

Ajánlott videó

Olvasói sztorik