Üzleti tippek

Internet Hungary – hatodszorra

admin
admin

2005. 10. 04. 15:43

Október 11-12-én immáron hatodszorra rendezik meg az Internet Hungary konferenciát. Az idei rendezvény a hétköznapi használatban rejlő valós üzleti lehetőségeket kívánja bemutatni.

Mivel az internet penetráció már az otthoni felhasználók esetében is elérte a 16 százalékot, az idei konferencia nem jövőidőben, futurisztikus látomásokat és fantasztikus próféciákat visszhangozva szól a világhálóról, hanem a hétköznapi használatban rejlő valós üzleti lehetőségeket, a már megvalósult és sikeresen működő modelleket, a karnyújtásnyira lévő ötletes megoldásokat próbálja bemutatni.


“Az elmúlt 4 év során megkétszereződött az internetezők aránya. Míg a TNS-NRC Interbus kutatás adatai szerint 2001-ben a 14-69 évesek 13 százaléka használta az internetet, addig 2005 első félévében már 27 százalék. A gyakori, tehát hetente legalább egyszer internetezők körében pedig közel háromszoros a növekedés: e csoport aránya 7-ről 19 százalékra nőtt. Az on-line kereskedelem már érezteti hatását a gazdaságban is: a gyakran internetezők egyharmada rendel termékeket, szolgáltatásokat az interneten, de természetesen azok aránya, akik kipróbálták már az online vásárlást, ennél is magasabb, 44 százalék” – foglalata össze a hazai internet helyzetét Klenovszki János, az NRC Piackutató Kft. ügyvezetője a hatodik Internet Hungary konferencia beharangozóján.


Konferencia és blog


Amilyen szerteágazó, ám mégis logikus kapcsolatok hálója az internet, úgy állt össze a program szerkezete és tartalma is – mondta Csermely Ákos az Internet Hungary elnöke. Az előadások a hálózat sokszínűségét és felhasználhatóságát mutatják be; melyek a műsorvezetők és a házigazdák segítségével nemcsak hagyományos, analóg módon kapcsolódnak össze, hanem mátrix jellegűen is összefonódnak. Mivel az internetes társadalom egy része lelkes blogger, az Internet Hungary konferenciáról a folyamatos tájékoztatás céljából blogot is készítenek. „Magyarországon az üzleti típusú blogok különlegesnek számítanak; konferenciáról pedig még soha nem készült ilyen interaktív, folyamatos, személyes véleményen alapuló tájékoztatás” – tette hozzá Pécsi Ferenc az Internet Hungary blog egyik készítője, a dotkommentar.hu kommunikációs tanácsadója.

A magyar cégvezetőkön kívül idén is neves külföldi előadók osztják meg tapasztalataikat a közönséggel. Barabás Albert László, a Harvard Egyetem oktatója bemutatja, hogy az elmúlt években a hálózatelmélet megdöbbentő felfedezései szerint kiderült, hogy a természetben és a társadalomban megjelenő hálók zöme sokkal inkább hasonlít egymáshoz, mint azt valaha is képzeltük, és viselkedésük leírható néhány egyszerű törvénnyel. E törvényszerűségek megértése alapvetően megváltoztatta a gondolkodásunkat a kis világok eredetéről, a hálózatok sebezhetőségéről, és az internet jövőjéről.
A Stefano Maffulli által vezetett Free Software Foundation célja, hogy a szoftverek szabad alakításával, módosításával és terjesztésével felépítsék az úgynevezett szabad társadalmat. A projekt húsz éve folyó munkája demonstrálja azt, hogy lehetséges az innovatív szoftverek olyan fejlesztése, amely nem korlátozza a felhasználók szabadságát. Stefano Maffulli előadásában bemutatja, hogy mi a különbség a szoftver és a „szabad szoftver” között, melyek a legfontosabb licencek a „szabad világban”, és milyen társadalmi és üzleti következményekkel jár mindez az információs társadalom számára.


Sikeres üzleti modellek


A konferencián azok az üzleti értelemben is fontos területek kerülnek bemutatásra, amelyek arról tanúskodnak, hogy az internet már valóban sokak számára a hétköznapok részévé vált, s amelyeken jól definiált üzleti modellek alkalmazásával sikeres vállalkozások működnek: fogadás és játékok, idegenforgalom, munkaközvetítés, interaktív játékok, erotikus tartalomszolgáltatók, reklámtevékenység, bloggerek.

Az esemény egy másik vonulata azzal foglalkozik, hogy kis anyagi ráfordítással már lehet akár saját televíziós csatornánk is, hiszen könnyen lehetünk műsorszolgáltatók és műsorszórók is egyben, tehát valós konkurenciaharc folyik esténként a TV, a sajtó, a társasági élet és a net között. A konferencia hangsúlyosan foglalkozik a biztonságos információs társadalom megteremtésének feltételeivel, valamint azzal, hogy hogyan vonják be a törvényalkotók a társadalmat, a gazdaság szereplőit a jogalkotás folyamatába és, hogy kinek a felelőssége bejelenteni, ha a neten illegális tevékenységet lát, továbbá hová fejlődik egymás „figyelése”.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.