Üzleti tippek

Bővíti ügyfelei körét a Plazma Média

Szeptembertől a Plazma Média Kft. két Tescóban – Tatabányán 8, a Camponában 22 – plazmatévés reklámfelületeket helyez el, az oldalsor, a fősor és a kasszasor fölé.

A mozgó digitális plakátok sokkal könnyebben keltik fel és tartják fenn a figyelmet, mint statikus társaik, az ezeknél is modernebb plazmatévék pedig ugrásszerűen növelik a hirdető rugalmasságát. Angliában már 100 Tesco áruházban él a legújabb POS, ezt a közeljövőben 300-ra szeretnék bővíteni. Náluk a plazmatévés hirdetések adott árura vonatkozó eladásfokozása 3-4-szerese a hagyományos eladáshelyi reklámokénak. A Plazma Média más ügyfelekkel is büszkélkedhet. A Westend City Centerben november 1-jétől indul a szolgáltatás, első körben 32 tévével. A Photo Hall egyelőre 2 helyszínen kérte a telepítést.

A plazmatévék alkalmazása tekintetében úttörő Mol kútjain pedig hamarosan 100 fölé nő a készülékpark. A legforgalmasabb postahivatalokba – mára 124 helyen – tavaly óta szerelnek be készülékeket. Felmérések szerint a postákon 83 százalékos az észlelési arányszám. Tavaly szeptemberben indultak a vevők, hirdetők meghódítására a Media Markt kasszasora felett elhelyezett plazmatévék is.

A Plazma Média Kft. szolgáltatását egy hónapra vetítve – egyelőre a két bevásárlóközpontban – 300–620 ezer forintért lehet igénybe venni, melyet befolyásol a kizárólagossági felár, és az adások száma. Például egy fősoron és a kasszazónában sugárzott reklámért egy hónapra 560 ezer forintot kell fizetni. Az ügyvezető szerint áraikat a piac elfogadta, és nem terveznek áremelést.

Csizmadia Attila, ügyvezető igazgató úgy látja, a cégek mind ATL, BTL, mind pedig trade marketing büdzséből finanszírozzák a szolgáltatást. Legnagyobb versenytársaknak a plakátokat és az egyéb eladáshelyi ösztönzőket, mint a wobblereket, vagy a padlómatricákat tekintik. A mozgókép értékesítési helyre történő beemelése várhatóan megmozgatja az eladáshelyi reklámozás állóvizét. „Nagy áttörést jelent, hogy rugalmas, gyors reagálású eszközt vezettünk be a piacra, hiszen a fogyasztók 70 százaléka a helyszínen dönt arról, mit tesz a kosarába” – fogalmazott Csizmadia Attila. „Ráadásul nem kell minden megrendelőnek egy teljes reklámfilmmel jelentkeznie: 50–100 ezer forintért flash-animációkat is készítünk.” – tette hozzá.

A sugárzást 24 órás helpdesk garantálja: a minimális és ritkán jelentkező problémákat azonnal orvosolják. A plazmatévéken futó reklámfolyamokat egy központi számítógépről vezérlik. Az adott lejátszási listát a megfelelő végpontra műholdon keresztül közvetítik. A fogadó állomás antennája a jelet felfogja, a végpont számítógépe pedig megjeleníti az adást a monitoron, esetleg monitorokon. Egy számítógéphez optimális esetben 6–10 plazmatévé csatlakoztatható. Minden végpont egy adásnak felel meg. Ezek számától függően a helyszíni beruházás költsége mintegy 1–3 millió forint. A beruházás és a technikai háttér több év alatt térül meg, de az ügyvezető a jövedelmezőségről többet nem árult el.

„Van ahol műsoridővel, máshol készpénzzel fizetünk bérleti díjat, de olyan is, ahol az értékesített reklámok után jutalékot adunk. Természetesen ezek különböző variációi is léteznek. Attól függ, mit vár el a helyszín, és mi az, ami nekünk is megéri” – mondta. Arra a kérdésre, hogy a többi hipermarket hálózatban tervezik-e elindítani a szolgáltatást, az ügyvezető igazgató azt mondta, egyelőre a Tescót tekintik stratégiai partnernek. A tesztidőszak ez év végéig tart, a teljes beruházás időigénye 1-2 hónap: az ország összes Tescójának betévézéséhez mintegy 600–700 televíziókészülékre van szükség. Jean Paul Filliat, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója azt mondta, egyelőre nem terveznek plazmatévéket engedni az áruházba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik