„A győri szerszámgyár felépítéséről hozott döntés nagy mértékben hozzájárul az Audi konszern versenyképességének növeléséhez” – mondta Martin Winterkorn a megnyitóünnepség alkalmából.
A beruházás eredményeként egy 18 000 négyzetméteres gyártócsarnok létesült, ahol a présüzemhez és karosszériagyártáshoz szükséges üzemi eszközök készülnek. A győri szerszámgyár a jövőben nemcsak szerszámokat és berendezéseket fog gyártani, hanem kissorozatgyártású gépjárművek karosszériaelemeit is előállítja majd. Az Audi Konszern egyik csúcsmodelljének, az Audi RS4 karosszériaelemeinek gyártása már megkezdődött.
A szerszámgyárban jelenleg 170 munkatárs, 3 műszakban dolgozik, ez a szám a végső kiépítési fázisban 320-ra nő.
A győri székhelyű Audi Hungaria a Volkswagen-konszern egyik központi motorszállítója. Itt gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster személygépjárműveket is. Az Audi Hungaria évek óta Magyarország legnagyobb exportőre és az ország egyik legnagyobb árbevételt elérő vállalata.
Szintlépés, pozíció-visszanyerés, kockázat: ez várhat a felekre egy Fradi–Gazprom frigyben
Felbolygatta a hazai futballközbeszédet az esetleges Ferencváros–Gazprom megállapodás híre: az orosz energiaipari óriás szponzori szerepvállalása közép-kelet-európai szinten is erős játékossá tehetné a magyar rekordbajnokot, nagyobb láthatóságot biztosítana az európai szponzori pozícióit nagy részben elveszített óriásvállalatnak, ugyanakkor heves vitákat is kiválthat.