Üzleti tippek

A takarítási tenderrel is gondok vannak a MÁV-nál

A "kevesebb pénzért több munkát"-elv alapján hirdetett versenyt a MÁV a pályaudvarait és vonatait takarító cégek számára. A vállalkozók jogorvoslatokkal vágnak vissza – írja a Népszabadság.

A MÁV második alkalommal írt ki épülettakarítási tendert, ahol az ár, a sebesség és a színvonal alapján döntik el, ki nyer. A vonattakarítási versenyben azonban előre maximált árak mellett a tisztasági garancia a fő szempont. A nyertesek a MÁV évi négy-ötmilliárd forintos takarítási piacán osztozkodhatnak.

A MÁV-tender azonban itt sem zajlik döccenők nélkül. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) ugyanis a személyszállító-kocsik takarítására július végén kiírt tender első jogorvoslati eljárása végén kétmillió forint bírságot szabott ki a MÁV-ra.

A testület úgy találta: a vasúttársaság korlátozta a pályázók jogosítványait – és ezzel megsértette a közbeszerzési törvény esélyegyenlőségre vonatkozó passzusait -, amikor előírta, hogy a takarítók az országos tenderben egyszerre csak két szolgáltatási területre adhatnak be ajánlatot.

A KDb döntésétől függetlenül a versenyben lévő takarítóknak nem lesz könnyű dolguk. Elsősorban azért, mert a MÁV előre maximálta a beadható legmagasabb árajánlatokat, miközben bejelentette: az előzetesen jelzettnél több munkát vár el.

A Népszabadság információi szerint a tavaly még 2,5 milliárd forintos kocsitakarítási piac az árak megkötésével alig 2,1 milliárd forintra zsugorodik. A vasút számára csaknem húszszázalékos költségmegtakarítással párhuzamosan viszont helyenként a korábbi munkamennyiség másfélszeresét várják majd el a vállalkozóktól. A társaságnál ugyanis úgy vélik: nem tartható fenn, hogy az utasok rosszul takarított, elhanyagolt vonatokon utazzanak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik