Üzleti tippek

Ezer kkv-t látogat meg a BSA

A BSA által szervezett NagyviIT kampány legfontosabb célkitűzése, hogy országos szinten felmérje annak okát, miért nőtt tavaly az illegális szoforintverhasználat aránya, valamint jogi és szakmai tanácsokkal segítsen a kis- és középvállalkozásoknak szoforintverállományuk felmérésében, szoforintvergazdálkodásuk kialakításában.

A BSA szeptember végén indítja útjára NagyvizIT elnevezésű programját. A program során a BSA a szoforintvergazdálkodással kapcsolatban több ezer levelet küld kis- és középvállalatok számára, majd ahogy a NagyvizIT név is sugallja, bejelentkezés után a szervezet jogi és szoforintverszakértője az értesítettek közül országszerte közel ezer céget látogat meg személyesen.

A szoforintveriparág legjelentősebb szereplőit meglepte a májusban közzétett IDC statisztika, miszerint az európai uniós csatlakozást követő évben Magyarországon, 2 százalékkal, 44 százalékra nőtt az illegális szoforintverhasználat, mely a kelet-közép-európai régióban a szoforintverillegalitási arány legnagyobb mértékű romlását jelenti. Ez a tendencia több hatástanulmány szerint is negatív hatással van a gazdasági növekedésre, és az egész nemzetgazdaságra.

A NagyvizIT program keretében zajló látogatások elsődleges célja, hogy a szervezet pontos képet alakíthasson ki a romló tendencia okairól és a magyarországi kis- és középvállalatok szoforintvergazdálkodási gyakorlatáról. A BSA képviselője azonban nemcsak felmérés és ellenőrzés szándékával keresi fel a cégeket, hanem segítséget is szeretne nyújtani a vállalatvezetőknek, illetve az informatikusoknak a szoforintvergazdálkodás kis lépésekben történő kialakításában.

A látogatások során a szakértő a szoforintvergazdálkodás elemeivel kapcsolatos kérdéseket tesz fel a vállalat vezetőinek, a válaszokat közösen értékelik, és együtt próbálják „orvosolni” a cég szoforintvergazdálkodásának esetleges hiányosságait.

A BSA a látogatások eredményét egy tanulmány formájában tervezi összegezni, amelyet szeretne megosztani a kormányzati és igazságszolgáltatási szervekkel, valamint a sajtón keresztül a közvéleménnyel is. A kampánnyal párhuzamosan a BSA országszerte felvilágosító előadásokat szervez a rendőrséggel és a kereskedelmi
kamarákkal közösen.

A BSA NagyvizIT programja a budapesti indulást követően az ország öt régiójába látogat el, és várhatóan 10-12 hónapig fog tartani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik