A szeptember 1-jétől elérhető új szolgáltatás kapcsán közölte, hogy a teljes projekt mintegy 355 millió forintba került. Ebből egyebek mellett hardvert és szoftvert vásároltak, s finanszírozták például a bírók oktatását. Az összeg tartalmazza a fenntartási és a fejlesztési költségeket is.
Az államtitkár kifejtette: Magyarország az elektronikus cégeljárás lehetőségének megteremtésével Európa élvonalába tartozik, hiszen az unió csak 2007-től teszi kötelezővé az ilyen típusú cégeljárás megvalósítását. Könnyűné Mondok Edit, a Fővárosi Cégbíróság kollégiumvezető-helyettese kifejtette: az eljárás során minősített elektronikus aláírást kell használniuk az érintetteknek, így a cégek jogi képviselőinek és a közjegyzőknek.
Az ügyintézés éjjel-nappal igénybe vehető, nem szükséges hozzá a személyes jelenlét, s az ügyintézési idő rövidül azáltal is, hogy az iratokat nem kell a hagyományos módon postázni. A szabályok szerint szeptembertől elektronikus úton is be lehet nyújtani a cégbíróságokhoz a részvénytársaságok cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelmeit, illetve a korlátolt felelősségű társaságok székhelyének, telephelyének, fióktelepének és tevékenységi körének megváltozására vonatkozó változásbejegyzési kérelmeket.
Mindez azonban csak lehetőség, de nem kötelező – hangzott el. Az idén szeptembertől lehetővé válik az is, hogy elektronikusan is betekintsenek az érdeklődők a cégbíróságokon a már elektronikusan, 2005 január után feldolgozott iratokba, valamint hiteles elektronikus cégkivonat, cégmásolat és cégbizonyítvány is igénylehető.
Az illeték és a költségtérítés elektronikus úton is fizethető. Ahhoz, hogy az érintettek ki tudják használni a lehetőséget, egyebek mellett szükségük van egy minősített elektronikus aláírásra, illetve egy ehhez tartozó kártyára, időbélyeg előfizetésre, egy e-szignáló programra, számítógépre és szkennerre, valamint internet-előfizetésre. Ezeket a szolgáltatásokat az ügyfelek bármelyik magyarországi, ilyen jogosítványokkal rendelkező cégtől igénybe vehetik.
Minderről a www.im.hu honlapon is találnak információt, illetve letölthető szoftvert és űrlapot az érdeklődők. A tájékoztatón elhangzott: az elmúlt 8 hónapban 63 ezer akta 2,5 millió oldalát digitalizálták a cégbíróságok. A kollégiumvezető-helyettes hozzátette: 2007 januártól 10 évre visszamenőleg bárki kérhet elektronikus úton céginformációkat. Egy ilyen irat előállítására a cégbíróságnak 15 nap áll majd rendelkezésére.
Kérdésekre válaszolva elmondták azt is, hogy az elektronikus ügyintézés a töredékére csökkenti a költségeket, s a közzétételi díj is egyötöde lesz az új szolgáltatás igénybevételekor. Ugyanakkor az iratok forgalombiztonsága is nagyobb lesz.
Novák Katalin Spanyolországban került elő egy andalúziai ezredessel
Az Andalúziai Királyi Lovasiskolában fényképezkedett lovakkal és a magas rangú spanyol katonatiszttel.