Üzleti tippek

Kiskereskedelem: hódít az online vásárlás

Tavaly a realizált forgalom alapján az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot, és becslések szerint 2005-ben közel 18 milliárd forint körül alakul majd.

A Forrester Research 2005. júliusban közzétett felmérése szerint 2004-ben a teljes on-line kiskereskedelmi piac világszerte közel negyedével bővült. Magyarországon 2003-ban a teljes sokaságra vetítve az internetes áruházak forgalmát 10 milliárd forintra becsültük. 2004-ben a realizált forgalom alapján az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot és becsléseink szerint 2005-ben közel 18 milliárd forint körül alakul majd.

Színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok „típusa”, így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán internetes, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységgel rendelkező áruházak között. Megjelentek újabb üzleti modellek a piacon („az online boltok piactere”, „bevásárlóközpontok”), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi háttérrel rendelkező boltok, amelyek az interneten keresztül sikeresen értékesítenek, kiszervezték az „on-line” tevékenységüket, és egy külön cégben végzik azt.

Becslések alapján 2004-ben a piaci szereplők 81 százalékának, 2005-ben 75 százalékának az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Ugyanakkor 2005-ben a válaszadói mintában az 5 millió forint alatti, illetve a 20–100 millió forint közötti forgalmat generált áruházak egy része magasabb árbevétel-kategóriába lépett 2004-hez képest, amely alapján bizonyos szereplők megerősödésére számíthatunk.
A felhasználók számára megéri a világhálón vásárolni, mert az áruházak 35 százaléka a termékek többségét, további 35 százaléka pedig részben olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. E boltok több mint 86 százaléka 1–10 százalékos kedvezményt biztosít vásárlói számára.

A hazai internetező társadalom legaktívabb felhasználói nem az „árérzékeny” jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerülnek ki, mégis az interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet(ne) nagymértékű növekedést elérni az on-line forgalomban. Az interneten keresztüli értékesítés egyik előnye a kényelem, ám a felhasználók többsége számára mégis az elérhető árkedvezmények a vonzók.

A bejegyzés alatt álló „Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK)” Egyesület – amelynek a GKI Gazdaságkutató Rt. leánycége, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft is az alapítója – munkájával szeretné elérni, hogy Magyarországon megerősödjön az a szakmai, üzleti és jogszabályi környezet, amely segíti az elektronikus kereskedelem terjedését, erősíti a felhasználói bizalmat, és lehetővé teszi, hogy az érintett vállalkozások a törvényi szabályozást betartva kiaknázhassák az elektronikus kereskedelemben rejlő üzleti lehetőségeket.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Extinction Rebellion climate change activists perform a mass "die in" under the blue whale in the foyer of the Natural History Museum in London on April 22, 2019, on the eighth day of the environmental group's protest calling for political change to combat climate change. - Climate change protesters who have brought parts of London to a standstill said Sunday they were prepared to call a halt if the British government will discuss their demands. Some 963 arrests have been made and 42 people charged in connection with the ongoing Extinction Rebellion protests. (Photo by Tolga AKMEN / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.