Üzleti tippek

Nem csökkent, hanem nőtt a Danubius Rádió forgalma

Tévesen, az értékesített reklámszpotok mutatóiból következtetett az egyik napilap a három országos kereskedelmi rádió árbevételére. A Danubius Rádió erre reagálva közleményben tudatta: árbevétele 10,5 százalékkal nőtt.

Az egyik gazdasági napilap a rádiók értékesített reklámszpotjainak mennyiségét alapul véve vont le következtetéseket a Danubius, a Sláger és a Juventus Rádió árbevételére vonatkozóan. Ez a megközelítés félrevezető, ugyanis nem csak ettől függ egy kereskedelmi rádió árbevétele és profitja – áll a Danubius közleményében.


A cég szerint ezt az is alátámasztja, hogy a Danubius Rádió 2005. második negyedévében tudatosan csökkentette reklámszpotjainak számát a „Csak egy perc!” kereskedelmi programmal. Azzal a céllal indította el ezt a hirdetési stratégiát, hogy csökkentse a „reklámzajt”, s így értékesebb felületet biztosíthasson hirdetőpartnereinek, illetve több zenét sugározzon hallgatóinak.

A Danubius Rádió 2005. első félévében az elmúlt év hasonló időszakához viszonyítva 10,5 százalékkal tudta növelni bevételeit, ezáltal továbbra is övé a legnagyobb bevétel az összes magyarországi rádió közül – közölte a cég. A hirdetői szempontból is igen fontos 18-49 évesek körében továbbra is fej-fej mellett halad a két legnagyobb országos kereskedelmi adó. A 18-49 évesek közül a vásárlóerővel rendelkező rádióhallgatók körében jelentős előnyt szerzett magának a Danubius, 14 százalékkal előzi meg legnagyobb versenytársát, a Sláger Rádiót.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik