Benza György, a szervező Palota Borház Kft. igazgatója sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten elmondta: az eseményen 10 pálinkakészítő, valamint 20 borvidék képviseletében 2000 borral, több mint 200 borász személyesen mutatkozik be. Tájékoztatása szerint az esemény 300 millió forintba került. A fővárosi önkormányzat 3,5 millió forinttal járult hozzá a rendezvény költségeihez, továbbá a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumtól is kaptak ígéretet támogatásra. A médiatámogatások összege 40-50 millió forint.
Benza György becslése szerint a magyar borászat egynegyede borhamisítók kezében van. A Borfalu rendezvényen a maradék háromnegyed rész jelenik meg – mondta -, azért, hogy közvetlen kapcsolatba kerülhessen a fogyasztókkal. Hozzátette: eddig ismeretlen területekre akarják felhívni a figyelmet, ezzel elősegítve a borturizmust, amely sok borfalunak az egyetlen túlélési lehetőséget jelenti. A tavalyi kiállítók forgalma jelentősen nőtt a borturizmus miatt. Ausztriában az osztrák bortermelés 30 százalékát borturizmus keretében értékesítik, míg Magyarországon ez az arány csupán 3 százalék.
A Borfalu bemutatkozót tavaly rendezték meg először, akkor 50 ezren látogattak ki a felvonulási térre. Az idén 6 ezer négyzetméteres fedett területen, 90 borsátorban 100 ezer látogatót várnak. Rusznyák József, a cég borászati kapcsolattartója elmondta, egy egész pavilon bérlete 360 ezer forint plusz áfa, amelynek a legtöbb kiállító a felét vagy negyedét vette bérbe. A bérlethez 30 borfalu kapott 50 százalékos támogatást a Magyar Bortelepülések Szövetségétől, valamint egyes önkormányzatok is segítséget nyújtottak a területükön működő borászoknak.

Drámai eredmények a multiláncoknál, veszteséges lett az Auchan, a Spar és a Penny is, jócskán olvadt az Aldi nyeresége
Betett az extraprofitadó, különösen azoknak, akiknek nem is lett profitjuk.