Üzleti tippek

Pénteken tárgyalja a KDB a MÁV-tender ügyét

A Stadler szerint a MÁV jól járt a Flirt vonatokkal, mert így körülbelül 13 milliárd forintot takaríthat, ha véglegesíti a nemrégiben aláírt szerződést. A szerződés érvénybe lépéséhez még szükség van a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) előtt lévő Bombardier beadványáról lezárására is. A pénteki KDB ülésen várhatóan terítékre kerül a Bombardier beadványa, döntés szeptember elejére várható.

A Stadler szerint a MÁV azzal, hogy a Flirt vonatok mellett döntött összességét tekintve – beleértve a 30 éves karbantartást is – 13 milliárd forintot takaríthat meg, ha a Stadler-Ganz Transelektro svájci-magyar párossal véglegesíti a már aláírt szerződést – mondta Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója a cégcsoport keddi sajtótájékoztatóján.


Az augusztus közepén aláírt (30 vonat esetén) 64,6 milliárd forintról szóló szerződés a MÁV és a Stadler-Ganz Transelektro között egyebek mellett akkor lesz hatályos, ha a finanszírozásról sikerül megállapodást kötni, valamint ha a KDB a MÁV eljárását és az azt lezáró döntést nem találja törvénysértőnek – mondta Dunai. Ennek fényében a Stadler reméli, hogy október 15-ére sikerül tető alá hozni a szerződést. Ebben az esetben elképzelhető, hogy az első Flirt motorvonat még 2006 tavaszán megérkezik Magyarországra – jegyezte meg a vezérigazgató.

Ugyanakkor Dunai álproblémának nevezte a Bombardier a KDB-hez küldött beadványát, melyben kifogásolta, hogy a Stadler Bussnang ajánlata megtételekor nem rendelkezett bankgaranciával. Dunai tényként ismretette, hogy a július 18-án lejárt, közel
50 millió forint értékű bankgaranciát még aznap szeptember 18-ig
meghosszabbította a Stadler a Züricher Kantonalbanknál.

A vezérigazgató megjegyezte azt is, hogy a versenytárgyalás első
fordulójában a Stadler úgy nyert 7 ponttal, hogy később fény derült arra is, hogy további 10 ponttal többet kellett volna kapniuk, mivel a MÁV elszámolta magát egy tételnél.

A Stadler-Ganz motorvonatok kezdetben 20 százalékos, később 40 százalékos magyarországi beszállítással készülnek, amelynek révén 2250 magyar munkahely létesülésével számolnak – jelentette ki Székely Péter, a Transelektro csoport elnöke. A tenderben szereplő első 30 vonat felének összeszerelése Magyarországon történik majd, melyet a cégcsoport egyik alvállalkozója fog elvégezni. Ezen kívül a vállalat különböző villamos berendezések (áramszedő, előszerelt egységek, későbbiekben pedig hajtásszabályozás és kontorller) gyártását is tervezi – tette hozzá Dunai.

A KDB pénteken tárgyalja a Bombardier beadványát, döntés pedig szeptember elején várható.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik