Üzleti tippek

Bombardier: a tender még nem ért véget

A Bombardier Transportation a mai napon közölte, hogy a legújabb sajtóhírekkel ellentétben a MÁV Rt. által elővárosi villamos motorvonatok beszerzésére és karbantartására kiírt pályázat nem ért véget, és az érintett felek jelenleg a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) döntésére várnak.

A MÁV az elővárosi motorvonattenderen kizárta a Bombardier legutóbbi ajánlatát 2005. augusztus 4-én, és egy versenytársát – a Stadlert – nevezte meg, mint szerződéskötésre kiválasztott ajánlattevőt. A Bombardier azonban megint jogorvoslati kérelemmel fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz – immár harmadszor –, amely még nem hozta meg döntését. A döntőbizottság mindkét korábbi esetben elfogadta a Bombardier jogorvoslati kérelmét.

Stephan Krenz, a Bombardier Transportation Mainline and Metros (Fővonali és Metró) egység alelnöke a független jogorvoslati folyamatot nagyon fontosnak tartja a tisztességes és nyílt verseny biztosítása érdekében a közbeszerzési eljárásoknál – áll a cég által kiadott közleményben. Krenz szerint pontatlanok azok a közelmúltban megjelent sajtóhírek, amelyek szerint a közbeszerzési eljárás befejeződött. A Stadlerrel ugyan aláírta a MÁV a szerződést, ám a felek még mindig várnak a KDB döntésére és a szerződés hatálybalépése többek között a KDB döntésétől függ. Az a tény, hogy mások bejelentik győzelmüket a jogorvoslati kérelem elbírálása előtt, nem helyénvaló és nem veszi tekintetbe a közbeszerzési folyamat átláthatóságát – vélekedik Krenz.


Nem volt fellelhető a Stadler 2005. augusztus 1-jén, a MÁV-nak beadott ajánlati anyagai között a cég bankgaranciájának meghosszabbítását igazoló dokumentum – közölte Dian József a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója. A Bombardier szerint a Közbeszerzési Döntőbizottságnál csütörtökön megtartott iratbetekintés során kiderült, hogy a Stadler bankgaranciája júliusban lejárt, és azt a svájci cég 2005. augusztus 1-jéig nem hosszabbította meg, így ajánlata megtételekor nem rendelkezett érvényes ajánlattételi biztosítékkal.


A Bombardier a közbeszerzési törvényre hivatkozik, amely szerint ha egy pályázó bankgaranciája nem megfelelő, úgy pályázata érvénytelennek minősül.


Dunai Zoltán, a Ganz-Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója, a Stadler magyarországi partnere az MTI érdeklődésére cáfolta a Bombardier állításait, és kijelentette: a Stadler a kiíró által kért időpontokban mindig érvényes bankgaranciát nyújtott be.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik