Üzleti tippek

A számítógépes játékok és az oktatás

Az Electronic Arts, a világ vezető interaktív szórakoztatóipari szoftvervállalata és a NESTA Futurelab, az oktatási célokra használható új technológiák kutatásával, fejlesztésével és kiértékelésével foglalkozó szervezet, közös kutatást indítanak annak kiderítésére, hogy milyen módon használhatók fel a számítógépes játékok az iskolai oktatásban.

Az „Oktatás játékokkal” (Teaching with Games) címet viselő projekt 2005 szeptemberében indul. Célja az interaktív számítógépes játékok iskolai felhasználásával kapcsolatos gyakorlati problémák, valamint az európai iskolák oktatási tevékenységének jobb kiszolgálását segítő feladatok feltérképezése.

A vizsgálat feltárja, hogy a gyerekek mit tanulhatnak a számítógépes játékokból, hogyan és esetleg milyen változtatásokkal lehet azokat az oktatás szempontjából hasznos módon alkalmazni. A számítógépes játékok iskolai bevezetése már megkezdődött, de vajon tényleg oktatási eszközként működnek? A játékok oktatási célú felhasználásával kapcsolatos gyakorlati kérdésekre azok a próbaalkalmazások adnak majd választ, amelyeket néhány kiválasztott angliai középiskolában tesztelnek.

A projekt során megvizsgálják a pedagógusok és a tanulók általános hozzáállását a számítógépes játékokhoz, és azok osztálytermi használatához. A vizsgálat 2006 augusztusában várható eredményei komoly segítséget nyújtanak majd a játékok oktatási célú használatát támogató segédanyagok kidolgozásában, és meghatározzák a játékfejlesztések későbbi irányvonalait is.

Annika Small, a NESTA Futurelab ügyvezetője elmondta: „Nagy az érdeklődés a számítógépes játékok oktatási célú felhasználása iránt, ám eddig nem készültek kimutatások arról, hogy a fiatalok mit tanulhatnának a játékokból, és hogyan lehetne a játékokat a hasznosan beleilleszteni az oktatásba.”

Claus Due, az EA európai részlegének fejlesztési vezetője hozzáfűzte: „Meggyőződésünk, hogy a gyermekek rengeteget tanulhatnak – és tanulnak már most is – a számítógépes játékokon keresztül. E játékok köztudottan egyedülálló gondolkodásmódra ösztönzik az agyat, ezért nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mindez hogyan alkalmazható a tanulásban és az iskolai környezetben.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik