Üzleti tippek

Ősztől ügyfélbarátabb lesz a pályázati rendszer

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) munkatársai jelenleg azon dolgoznak, hogy a GVOP pályázatok kezelésében a bankoknál elvárt eljárásmódokat alkalmazzák.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) munkatársai jelenleg azon dolgoznak, hogy a GVOP pályázatok kezelésében a bankoknál elvárt eljárásmódokat alkalmazzák, hiszen a GVOP gazdaságfejlesztési rendszerként a bankszektorhoz hasonlóan pénzügyi szolgáltató feladatokat lát el – mondta Egyed Géza A GKM EU-fejlesztési alapokért felelős helyettes államtitkára. Az a céljuk, hogy a végrehajtó intézményrendszer gyorsabban dolgozzon: hamarabb elbírálják a beadott pályázatokat, a pályázó hamarabb tudja meg, hogy nyert, kevesebb ideig vállaljon saját kockázatot, a szerződésmódosítás gyorsan, hatékonyan rendeződjön, ha beadta a számlákat, gyorsan kifizessék a támogatást – a mai átlagos 60-90 napos kifizetés drasztikusan csökkenjen, akár 30 napra.

Ehhez számítás- és pénzügytechnikai fejlesztések kellenek – így elektronikus rendszerek a közreműködő szervezet és a Magyar Államkincstár, valamint az APEH és a VPOP között, hogy a köztartozás ellenőrzése elektronikusan történjen. A webalapú számlakitöltő program segítségével a pályázó otthon le tudja ellenőrizni, hogy az elszámolása formailag tökéletes-e. Ezeket a munkákat már elindítottuk, az eredmények már az ősz folyamán láthatóvá válnak.

A másik nagy csomag a szemléletmódváltás; olyan ügyfélreferensi rendszert alakítottunk ki, amely a pályázó és a rendszer között teremt hatékony kapcsolatot. A referensen keresztül áramlik az információ, ő tud a pályázat sorsáról mindent, ő intéz el házon belül minden ügyes-bajos problémát – így egyértelmű a felelősség is – mondta a helyettes államtitkár.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik