Üzleti tippek

Halasztják a Malév privatizációt?

El kell halasztani a Malév privatizációját - várhatóan erre a következtetésre jut majd az ÁPV Rt., ha komolyan veszi azokat a jelzéseket, melyek a napokban jutottak el a privatizációs szervezethez – írja a Népszabadság.

A oneworld nemzetközi légi szövetség vezetője egyértelműen leszögezte: a magyar légitársaság csak akkor lehet tag, ha a korábban bemutatott üzleti tervének megfelelően működik tovább. Az augusztus 4-i keltezésű levél szerint a oneworld fenntartja magának a jogot, hogy újragondolja pozícióját, ha a Malév járatrendszerében vagy üzleti tervében jelentős változás történik. John McCulloch kifejezte reményét, hogy a privatizáció kérdésében hamarosan döntés születik, mivel a szövetség (és persze a Malév) eddig is rengeteg munkát fektetett az együttműködésbe, és ezt nyilván egyik fél sem szeretné veszni hagyni.

Egy másik, az ÁPV Rt. számára szintén nem ismeretlen dokumentum szerzője már kész tényként állítja: a Malév csatlakozása meghiúsul, ha az új tulajdonos a szibériai KrasAirt képviselő AirBridge Rt. lesz. Ezzel a társasággal kezdett tárgyalásokba a vásárlásról az ÁPV Rt. – a másik jelentkező, a magyar Aviation Solution Befektetői Konzorcium egyelőre a sorára vár, a feljegyzésben nem is esik szó róla.

Az elemzés írója szerint a KrasAir/AirBridge-ajánlatnak csak hátrányai vannak a oneworld-tagsághoz képest. A vevő körülbelül 5 milliárd forint kockáztatásával 15-30 milliárd forintnyi vagyont vihetne ki azonnal a cégből, csőd esetén viszont az államot 50-70 milliárd forintnyi veszteség érné. A végkövetkeztetés szerint a Malév privatizációjára mindenképpen szükség van, de nem a jelenlegi feltételekkel és nem a mostani vevőjelöltek számára. A jelenlegi menedzsment sikeres válságkezelési programjának köszönhetően a nemzeti légitársaság 2006 végéig biztosan nem szorul tőkebefektetésre, 2007-ben pedig már akár 5-20 milliárd forintot is érhet majd a jelenlegi 150 millióval szemben – áll az elemzésben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik