Üzleti tippek

Geszti az iPod magyar arca

Budapesten nyitotta meg az Apple Computer Inc. Közép-Európa első hivatalos Apple Centerét – jelentette be Emanuele Massimo, az Apple magyarországi képviseletének ügyvezetője. Az Andrássy út 4. szám alatt található, több mint 300 négyzetméteres budapesti “Apple-zarándokhely” megnyitását leginkább annak köszönheti, hogy az Apple Magyarországon háromszor akkora növekedési ütemet ért el a számítógépek eladása terén, mint az amúgy igen dinamikusan növekedő anyacég – tette hozzá Massimo. A most megnyílt bemutatóterem hagyományos értelemben vett szolgáltatása mellett oktatóközponttal és szervizzel is az érdeklődők rendelkezésére áll – emelte ki Wéber Győző, az Apple Center vezetője.

A leginnovatívabb cég


Az Apple Computert a Business Week és a Boston Consulting Group kutatása a világ leginnovatívabb vállalatának minősítette, mivel a vásárlóitól szerzett tapasztalatait emblematikus designnal ötvözve olyan új kategóriát teremtett a zenelejátszók terén, amellyel új üzleti modellt és egyedülálló márkát hozott létre. A cég szakértők szerint a digitális zenelejátszók piacának 60 százalékát uraló iPodnak és a zeneszámok internetes letöltése terén is piacvezető iTunesnak köszönheti, hogy újra a legbefolyásosabb márkák között tartják számon.

Magyarországi sikerek
Geszti az iPod magyar arca 1

Forrás: Apple Hungary IMC


A magyarországi értékesítésekkel kapcsolatban Massimo elmondta: a magyarországi számítógép értékesítés 106 százalékkal, a tavalyi év első felében eladott közel ezer darabról 2042-re nőtt, ami a vállalati szinten elért 35 százalékos növekedéshez képest kiemelkedőnek számít. Az iPod eladások az év első negyedévéhez képest szintén megduplázódtak; 2005 végéig havi ezer iPod értékesítését tervezi a magyarországi képviselet.


Geszti az iPod magyar arca 2

Forrás: Apple Hungary IMC


„Közép-Európa első Apple Centerének megnyitásával célunk a dinamikus növekedés folytatása, a brand jelenlétének további erősítése, valamint a professzionális termékek értékesítésén kívül a Mac mini segítségével az otthoni felhasználók meghódítása”– mondta Massimo. A terjeszkedés azonban itt nem áll meg, ugyanis a közeljövőben a régióban még további Apple Centerek nyitását is tervezi a cég. A magyarországi képviselet vezérigazgatója a FigyelőNet kérdésére elmondta, hogy Budapesten további 2-3 Apple Center megnyitását tervezik egy éven belül, míg regionális szinten Prágában, Pozsonyban, Zágrábban, illetve Szarajevóban terveznek hasonló bemutatótermet nyitni. Ugyanakkor a magyarországi képviselet ügyvezetője bejelentette azt is, hogy az Apple digitális lejátszójának további népszerűsítéséhez, az iPod magyarországi arcának Geszti Pétert választotta.

Robbanás az iPod eladásokban


Az Apple Computer Inc. 2005 harmadik negyedévében globális szinten 320 millió dollár, azaz részvényenként 37 cent nyereséget ért el, szemben az előző pénzügyi év azonos időszakának 61 millió dolláros, azaz részvényenként 8 centes nyereségével. A negyedév teljes forgalma 3,52 milliárd dollár volt, mely 75 százalékos növekedést mutat az előző pénzügyi év azonos időszakában elért 2,01 milliárd dollár forgalomhoz képest. A nemzetközi piacokon történő értékesítések a teljes forgalom 39 százalékát jelentették. Az Apple a harmadik negyedévben 1,18 millió Mac számítógépet és 6,155 millió iPod MP3-lejátszót értékesített, amely a számítógépek területén 35 százalékos, az MP3-lejátszók területén 616 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához viszonyítva.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik