Üzleti tippek

GVH-bírság az Electro World-nek

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. augusztus 4-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy az Electro World Magyarország Kft. árgarancia szolgáltatása a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt. Ezért a céget 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.

Az árgarancia mint eladás-ösztönzési célú eszköz évek óta ismert a kereskedelemben, bár mostanában jut jelentősebb szerephez, mert az éles versenyben egyre több kereskedelmi, szolgáltatási ágazatban alkalmazzák. Az árgarancia lényege az, hogy a már megvásárolt árut a vásárló igazoltan máshol olcsóbban is meg tudná venni, a kereskedő a két áru árának különbözetét részére megtéríti. Ez a garancia egy bizonyos határidőn belül érvényes.


Az Electro World árgarancia hirdetésének szövege „Garantáljuk, hogy a mi áraink a legalacsonyabbak egész Budapest és Pest megye területén” azt a látszatot keltette, hogy az árgaranciával az Electro World árai a legkedvezőbbek a piacon. Az Electro World-nek egy korábbi ellene folyó versenyfelügyeleti eljárásból tudnia kellett volna, hogy az árgarancia nem lehet a legalacsonyabb ár bizonyítéka, mert általa legfeljebb ugyanolyan alacsony ár érhető el, mint a versenytársé – írja a GVH közleménye.


Ez az ár nem lehet a legalacsonyabb, mert abból a piacon csak egy lehet. Az árgarancia csak arra alkalmas, hogy ugyanolyan árszintre hozza az Electro World adott termékének árát, mint az árigazolást kiadó versenytárs. A Versenytanács azt is jogsértőnek találta, hogy az árgarancia érvényesíthetőségének feltételei a fogyasztók számára nem voltak egyértelműen közzétéve. Az áruházlánc vevőszolgálata nem volt következetes abban sem, hogy mely üzlet-szakáruház árigazolását fogadta el. Akár áruházanként is eltérő volt az elbírálási gyakorlat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik