Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára korábban azt mondta, hogy a kormány a racionalitás határain belül megállapodásra törekszik a közúti fuvarozói érdekképviseletekkel.
Hozzátette: a fuvarozókkal folytatott tárgyaláson azt javasolta, hogy a korábban egyeztetett 30 pontos megállapodás-tervezet 10 pontját, amelyeket a kormány nem lát megvalósíthatónak, vagy értelmetlen kérésnek tart, egyelőre vegyék le a napirendről.
Az államtitkár ezek között megemlítette az üzemanyagok jövedékiadó-tartalmának csökkentését, a fuvarozási tevékenység általános forgalmi adójának 25-ről 15 százalékra mérséklését, az egynapos autópályamatrica kiterjesztését a kamionokra, és a hétvégi kamiontilalom feloldását.
Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a 30 pontból van olyan, ami megállapodás nélkül is már menet közben teljesült. Ilyen a Magyarországon szabálytalanul fuvarfeladatot vállaló külföldi közúti fuvarozók szankcionálása, ami lehet akár a kamion visszatartása is.
Szanyi Tibor szerint van egy öt pontból álló csomag, ami kisebb technikai egyeztetés után akár már most aláírható lenne. Ezek a menetíró készülék ellenőrzésével, a felrakóhelyek szankcionálásával, a teljesítményarányos úthasználattal, az egyablakos ügyintézéssel, illetve a hatósági engedélyek díjával kapcsolatosak.

Drámai eredmények a multiláncoknál, veszteséges lett az Auchan, a Spar és a Penny is, jócskán olvadt az Aldi nyeresége
Betett az extraprofitadó, különösen azoknak, akiknek nem is lett profitjuk.