Pakson most gőzerővel készülnek a 2. blokk sérült üzemanyag-kazettáinak kiemelésére és biztonságos elhelyezésükre. A helyreállítási munkához rendelkezésre áll a forrás, úgyhogy az nem befolyásolja a társaság eredményességét. Az viszont üzleti titok, hogy a 2003 áprilisában történt baleset következményeinek felszámolása mekkora költséggel jár. Annyi tudható, hogy beruházásokra az idén 14,4 milliárd forintot szánnak. A nagykereskedő Magyar Villamos Művek Rt. felé Paks 8,62 Ft/kWh egységáron értékesíti a villamos energiát, ez 1,9 százalékkal magasabb a tavalyi tarifánál. Az emelés még az infláció felét sem éri el – hangsúlyozza a vezérigazgató.
Jelenleg az atomerőmű mind a négy blokkja ütemterv szerint, biztonságosan és folyamatosan üzemel. Ez kell is ahhoz, hogy a hazai villamosenergia-termelés 38,6 százalékának megfelelő 13 ezer gigawattórás árammennyiséget elő tudják állítani. Az első hat hónapban 6419 GWh-t termelt a PA Rt. négy blokkja, a tervezettet 1,2 százalékkal, azaz hatnapnyi árammennyiséggel haladta meg.
Kérdéses, hogy a 2. blokk 1-es számú aknájának biztonságos helyreállítása, a sérült üzemanyag-kazetták eltávolítása még az idén megvalósul-e, vagy a munkák áthúzódnak a jövő évre is.
Műszaki vizsgán jártak Schadl György Mercedesei, amelyekről nem árulta el a bíróságnak, hol vannak
Azonosítottuk a végrehajtók volt elnökének autóit, amelyeket hónapok óta keresett a bíróság. A korrupcióval vádolt Schadl György két Mercedesét is a múlt hónapban vizsgáztatták, és az Audi A8-as luxuslimuzinja is forgalomban van.