A Semmering-hegységet elkerülő magyar vonalon valósul majd meg a Bécs és Graz közötti teherforgalom, a terepviszonyok miatt ugyanis nyugatról sem lehet gazdaságosan megkerülni a hegyet. Az útvonal egy része, a Szombathely és Szentgotthárd közötti, azonban rendkívül rossz állapotban van. Az 53 kilométeres vonal felújítása 60 millió euróba, 15 milliárd forintba kerül: megerősítik a töltést, villamosítják a pályát, biztosítóberendezéseket szerelnek fel.
A költségeket együttesen állja a magyar és az osztrák állam, de az unió regionális pénzügyi forrásaira is számítanak. A kerülő út így három év múlva készülhet el. Ezt követően évi kétmillió tonnával több árut szállíthatnak.
„Vitéz Dávid, Szentpéteri Andrea, Karácsony meg aki előtte volt” – kire bíznák az emberek Budapestet?
Öten szálltak versenybe a főpolgármesteri székért. Ki vezesse közülük Budapestet? Erről kérdeztük az utca emberét.