Üzleti tippek

GVH: mégsem a legolcsóbbak a Magyar Telekom percei

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 8 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Magyar Telekomot. Csütörtöki tárgyalásukon megállapították, hogy a cég a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított „Teleperc" elnevezésű díjcsomagjának reklámozásával.

A GVH közleménye szerint a Magyar Telekom egyes reklámjai 2005. január 25. és március 31. között arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a „Teleperc” díjcsomag díjai a legkedvezőbbek a piacon, miközben ez az állítás nem felelt meg a valóságnak, mert más vállalkozások egyes díjcsomagjai esetében alacsonyabbak voltak a díjak.

A Versenytanács azt is megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. 2005. január 25. és április 30. között jogsértő módon alkalmazott összehasonlító reklámot a „Teleperc” elnevezésű díjcsomag és az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. kínálatának összevetésekor. A hirdetésekben a társaság mellőzte annak figyelembe vételét, hogy nem azonos módon (perc-, illetve másodperc alapon) történik a számlázás, és egyes esetekben a versenytárs díjai kedvezőbbek voltak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik