Üzleti tippek

Menetrend szerint közlekednének az áruszállító irányvonatok

Menetrend szerint közlekedő irányvonatok bevezetését tervezi a Magyar Államvasutak Rt. Kovács Imre főigazgató szerint az irányvonatok előnye, hogy a fix menetrend alapján megbízható szolgáltatást nyújtanak.

A MÁV árufuvarozási üzletága a tranzitforgalom lebonyolításában egyre inkább a menetrend szerint közlekedő irányvonatok kialakítására törekszik – mondta el Kovács Imre főigazgató. Jelenleg a MÁV lebonyolításában naponta mintegy 30 irányvonat közlekedik, és a tranzit forgalom 90 százalékát már ebben a formában bonyolítják.
Kovács Imre utalt arra, hogy legújabb projektjük az Adria Train, amelynek keretében Miskolcon összegyűjtik69 milliárd forint bevétel áruszállításból

A MÁV Rt. árufuvarozási üzletága 2005-ben 44,6 millió tonna áru szállításával számol, amely 69 milliárd forintot eredményezhet. Tavaly 45,5 millió tonna árut szállítottak, amelynek vasúti bevétele 65 milliárd forint volt. Az elszállított árutonna idei csökkenése annak tudható be, hogy az autópálya-építésekhez közúton viszik az anyagok egy részét. a térségből – például Záhonyból, Szlovákiából, Lengyelországból – Olaszországba irányuló szállítmányokat. Az Adria Train vonat naponta közlekedik Ljubljanán keresztül Olaszország felé.

A főigazgató jelezte: jelenleg német és görög partnerekkel közösen azon dolgoznak, hogy ősszel beindítsák az újabb irányvonatot. A balkáni térségbe szállítandó szlovák, lengyel és cseh árukat Párkányban gyűjtenék össze, és innen indítanák a legújabb irányvonatot. Az ehhez hasonló partnerségi kapcsolat kialakítása a MÁV Rt. versenyképességét is javítja.

A főigazgató tájékoztatása szerint az irányvonatok előnye, hogy a fix menetrend alapján megbízható szolgáltatást lehet nyújtani. Ez azért is fontos, mert az idén az árufuvarozási üzletág a szolgáltatás minőségére, a költségek csökkentésére, a hatékonyság javítására helyezi a hangsúlyt.
A kereskedelmi offenzíva helyett a belső tartalékok kihasználása a cél.
Kovács Imre kifejtette, hogy a vasútnak egyre inkább új megoldásokat kell találnia a piaci versenyben. Emlékeztetett arra, hogy Magyarország európai uniós csatlakozásával az európai belső piac részese lett. Az országhatárok átjárhatóságával megszűnt a vasút korábbi előnye a közúttal szemben, és a vámhatárok lebontásával most már a közúton is egyszerűbb az országok közötti átkelés.

A főigazgató szerint egyre inkább a nagyobb távolságra szóló fuvar-küldeményekkel lehet versenyben maradni. Ezért is indokolt összegyűjteni az árut egy központban, és innen irányvonatokkal továbbítani a szállítmányt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik