Üzleti tippek

Források bormarketingre

Hatszáz-hétszáz millió forinttal gazdálkodhat jövőre az áprilisban létrehozott Magyar Bormarketing Közhasznú Társaság – legalábbis ezt remélik a szervezet alapítói. Urbán András, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára a Világgazdaságnak elmondta: az agrárminiszter múlt heti bejelentése után – miszerint 2006. január 1-jétől megszűnhet a bor literenként nyolcforintos jövedéki adója – abban bíznak, hogy az intézkedés valóban részét képezi majd a kormány száz lépés programjának is. Az ágazati szereplők továbbra is befizetnék ezt a pénzt, de ennek egyik felét a borminőség javítására fordítanák, a másikból a kht.-t működtetnék. 

A kht. bejegyzése után az alapítók – a HNT mellett a Pannon Bormíves Céh, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége és a Magyar Bor Akadémia – szindikátusi szerződést kötnek, és húsz-húsz százalék tulajdonrészt tartanak meg maguknak. A további húsz százalék erejéig a kht.-ben részt venni kívánó más szervezetek szerezhetnek részesedést.
A kht. az idén már nem végez érdemi munkát – ismerte el a főtitkár.

Ezzel együtt a szakmában már fogalmazzák a hosszú és középtávú marketingstratégiákat. A HNT emellett július második felében egyeztetést folytat két francia borrégió – Avignon és Elzász – képviselőivel. A tárgyalások középpontjában a harmadik országban folytatandó marketingakciók kidolgozása áll. 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik