Üzleti tippek

Többlet adminisztrációs terhek vállalkozóknak

Havonta kell elszámolnia jövőre minden munkáltatónak – beleértve a főállású evás vállalkozásokat is -a foglalkoztatottakkal összefüggő adó- és járulékkötelezettségeikkel. Szeptember elsejétől a munkába állást megelőzően kell bejelenteni az alkalmazottakat.

Miközben mindenki azt várja, mi lesz a kormány által beharangozott adóreformmal, szép csendben elfogadja a parlament az adózás rendjéről szóló törvény módosítását. A parlament előtt lévő javaslathoz alig érkezett érdemi módosító indítvány. Nem változtatnának a képviselők azon az eredeti elképzelésen, hogy a munkáltatóknak és a kifizetőknek jövő februártól havonta bevallást kelljen készíteniük a foglalkoztatottaikkal összefüggő adó- és járulékkötelezettségeikről. Ráadásul mindezt elektronikus úton kell megtenniük. Tehát be kell szerezniük egy számítógépet, előfizetni az internetet – mivel a szükséges programokat az APEH honlapjáról lehet letölteni -, mágneslemezt, CD-t kell vásárolniuk. Választhatják azt is, hogy elmennek az okmányirodába, és elektronikus azonosítót kérnek, utána bejelentkeznek az adóhivatalba, s az interneten keresztül küldik el a havi elszámolásokat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik